Jag tycker den här kommentaren jag fann på den länkade sidan beskriver min åsikt ganska bra:
Kalla för sjutton inte mig och mitt land för svikare. Saab svek oss först genom att ha en dålig gammal underutvecklad produkt, dålig försäljningsorganistation och helt obegriplig och gammal reklamkampanj. Nej, em ursäkt krävs av saab och rubriksättaren istället.
vad menar han och du då? 9-5an? är det pga av att GM stoppade samarbetet med Fiat när dem gick knaggligt som Saab svek Sverige? Eller är det pga av andra saker som GM stoppat. Jag tror GM har haft svårt att fatta att vi i Europa har andra krav på bilar än vad amerikanerna har. Mycket av problemen KAN ligga där.
vad menar han och du då? 9-5an? är det pga av att GM stoppade samarbetet med Fiat när dem gick knaggligt som Saab svek Sverige? Eller är det pga av andra saker som GM stoppat. Jag tror GM har haft svårt att fatta att vi i Europa har andra krav på bilar än vad amerikanerna har. Mycket av problemen KAN ligga där.
Vi kan gå längre tillbaks än 9-5an. Redan Saab 96 var ju på väg att gå i stöpet tills man fick tag i Fords V4-motor t.ex. Man hade ju inte råd med en egen motor redan då, tvåtaktaren var ju inget världens sjunde underverk och man behövde en annan motor och det snabbt.
Saab har alltid haft mycket svårt att få fram nya modeller. Men Saab har haft många långa år (drygt 60 år) på sig att försöka få fram ett fungerande koncept med bilar och marknadsföring, men som tiden utvisat så har de inte lyckats.
De har inte fått fram tillräckligt bra reklam som kan sälja bilarna, t.ex. Eller bilar som folk vill köpa. När man inte lyckas driva ett företag så måste det någon gång ta slut.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
läste lite i Artikelns "forum/komentarer" och någon påstår att Saab är en skit bil som har dyra reserv delar och är en av dom bilarna man alltid ser med motorhuven öppen vid vägkanten, Dock har jag aldrig i mitt liv sett en saab vid vägkanten.
Vad tycker ni Saab ägare om era Saab bilar, är det opålitliga maskiner som går att gemföra med ex Ford.