4248
Sök

AKUT!!! Bil låses inte upp efter batteri byte i dosa!! AKUT!!!

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#1
Tja, skulle ut idag och ta en sväng men så gick de inte att låsa upp bil helvetet på dosan, gick upp efter den andra likadant där.

Se gick jag i väg och köpt två helt nya batteri till dosan men funkar fortfarande inte !!

Bil är Volvo 940 ltt -96

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
23 mars 2010
#2
Brukar vara som så att du måste ta dig in i bilen med nyckeln stäng sen dörrn om dig sen ska du ha nyckeln i tändläge senhåller man in lås eller öpnna knappen på fjärren ett antal sek då brukar den bli omproggad sen ska det funka
Men kolla i instruktionsboken för där brukar det stå hur du gör för hur man exakt gör på din volvo beror på larmtillverkaren


297 Inlägg
23 mars 2010
#3
XeptiQ skrev:
Tja, skulle ut idag och ta en sväng men så gick de inte att låsa upp bil helvetet på dosan, gick upp efter den andra likadant där.

Se gick jag i väg och köpt två helt nya batteri till dosan men funkar fortfarande inte !!

Bil är Volvo 940 ltt -96

Nu vet jag inte vad du har för typ av larm, märke?
Men Bmw har så att om fjärren har varit utan ström i 30sec så måste man "syncronisera" fjärren med bilen igen. Kanske samma som ditt larm?


Whatever :)
1 652 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#4
hmm okej men detta är Volvo " skit " original.. men låsa upp bilen med nyckel går, vred på parkeringsljus men inget hände..

Gå iaf ut och testar med att synca smile tillbaka om ett par min!
Senast redigerat av XeptiQ (23 mars 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#5
Så vart ute och testade med att synca men de gick inte alls... inga andra ideer?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

4 506 Inlägg
23 mars 2010
#6
Nu ligger mina papper ute i bilen, Men du får koda in kontrollen igen, Kolla i ditt handskfack så har du säker de uppgifterna där bland något papper.

Kan du andas kan du dö.

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#7
Programering av ny fjärrkontroll.

STÄNG ALLA DÖRRAR, HUV OCH BAGAGELUCKA.
SLÅ PÅ OCH AV TÄNDINGEN 5 GÅNGER INOM 10 SEKUNDER
OCH LÄMNA TÄNDINGEN PÅ 5:E GÅNGEN.

TRYCK PÅ EN AV DE TVÅ KNAPPARNA PÅ RESPEKTIVE FJÄRRKONTROLL.


men inget tänder sig, varken tändning eller dylikt..!!!
kan de vara batteriet i bilen som är skrot? kan inte tro de med tanke på att den starta på förstavarvet i förrgår.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
23 mars 2010
#8
tänder inte bilen så har nått hänt med batt

2slow

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
#9
azid skrev:
tänder inte bilen så har nått hänt med batt

hmm okej.. för de är ett 55 amp som ligger i nu.. ringde farsan så kan kommer med mitt från 850 in.. hoppas 100amp funkar..

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

155 Inlägg
24 mars 2010
#10
När du "slår på och av tändningen 5 ggr inom 10 sekunder", vrider du då till radioläge eller körläge? Den ska vridas till körläge så lampor m.m. tänds

இஇஇ Man lär så länge man leker இஇஇ

Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#11
Ska man verkligen göra likadant på 940 som på 850? Tänkte om det kanske skiljer sig imellan larmtyperna, för jag tycker ju inte att dom på mina bilar ser likadana ut(orginal båda två), Men man kanske "kodar" dom på samma vis?


1 008 Inlägg
25 mars 2010
#12
Det låter som du har batteritorsk i bilen...
larmet skulle ju utlösas när du öppna dörren och bilens lampor ska ju tändas när du vrider på dom eller tändningen.

VGA II finns för både 7/900 serien och 800 serien, så programmeringsförfarandet är desamma.
(likaså Volvo/Cargard 950s)

Däremot första larmtypen VGA med den större ljusgrå fjärren med 1-knapp och indikeringslampa på, som även detta finns till 2/7/8/900 serien (upp till ca 1993) är programmeringsförfarandet anorlunda.


Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#13
Tror faktiskt bara att jag sett den gråa till 940, men jag har hört att vga 2 ska finnas till 940 med! Det är inte så att säkringen till centrallåset gått? tongue


299 Inlägg
25 mars 2010
#14
Är Det Likadant På Volvos Orginallarm På S70??????alltså Att Programmera Fjärren==?


Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#15
Om du har VGAII så borde det vara det


299 Inlägg
25 mars 2010
#16
vga11 är????


Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#17
2 tongue det är det larmet som sitter i tex. 850 smile


299 Inlägg
25 mars 2010
#18
fast det är den som har carguard dosan va===???? x70ina har ju en "volvo"dosa


Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#19
Missade att dina lampor inte lös, Då är det säkert ditt batteri som är en aning trött smile


Stabil som fan
304 Inlägg
25 mars 2010
#20
Ja precis, Jasså, det har jag inte funderat på, men det står inte i någon instruktionsbok eller något då?



Sök