2732
Sök

Vad har ni för regler för passagerare som ska åka i era bilar?

76 Inlägg
4 april 2005
bara en sak jag är riktigt hård på... RÖKFRITT!!! hatar rök... blir som tvärstopp i halsen då... det håller jag på hemma oxå... alla som ska röka får gå ut...

V8-pullver!
60 Inlägg
4 april 2005
Allt går bra förutom baksätes-förare.

Live hard, Die young.

1 639 Inlägg
4 april 2005
Endast i yttersta nödfall passagerare där bak (7 ggr sedan bilen var ny)

inga voffsingar, ingen rök, ingen märkbar opiat/cannabis/alkoholpåverkan (dispens kan ges upp till ca 0,4 prom.) samt inga ungar....

passageraren måste även lära sig att stänga dörren i handtag i stället för ruta eller lack, samt torka fötterna innan instigning vid väta !
Och ABSOUT inget skrikande och vrålande när jag demonstrerar väghållningen genom att tex ta en medelstor rondell i 100 km/h vilket aldrig vållat några som helst problem, endast minimal kontrolerad kasning ut mot periferin ett par cm...  :o

Helt självklara regler.... lol
Senast redigerat av mrcelica (4 april 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Skyracer
917 Inlägg
4 april 2005
Håller med alla andra om röka, mat, hundar. Dvs allt sånt som kan påverka inredningen. Givetvis inga nitar och sånt i kjolen då får de ta av den... wink

Sen har jag inget baksäte så min enda passagerare har jag dock en regel för, att de åker på vänster sida! Om hon inte är min flickvän då kan hon få dispens och åka (köra) på höger. big_smile

/Håkan

http://www.untz.tv
www.skyline.se // www.skyracer.se // www.djskyracer.se
Mekonomen Värmdö
Sponsorer 2012: Superior Imports | RaidoPower | J-Spec | PBZ | TWS | Mekonomen | Samglas Värmdö

671 Inlägg
4 april 2005
mrcelica skrev:

inga voffsingar, ingen rök, ingen märkbar opiat/cannabis/alkoholpåverkan (dispens kan ges upp till ca 0,4 prom.) samt inga ungar....

passageraren måste även lära sig att stänga dörren i handtag i stället för ruta eller lack, samt torka fötterna innan instigning vid väta !
Och ABSOUT inget skrikande och vrålande när jag demonstrerar väghållningen genom att tex ta en medelstor rondell i 100 km/h vilket aldrig vållat några som helst problem, endast minimal kontrolerad kasning ut mot periferin ett par cm...  :o

Nu tror jag du överskattar storleken på sveriges rondeller. Förutsätter att du menar ett fullt varv.

1 639 Inlägg
4 april 2005
Daniel skrev:
mrcelica skrev:

Nu tror jag du överskattar storleken på sveriges rondeller. Förutsätter att du menar ett fullt varv.

Nä, brukar fuska med ett halvt, ett helt måste jag nog sänka till 80.... :p

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

RemixX Racing...
84 Inlägg
4 april 2005
Stereon är min! fri rökning så länge rutan e nere, ingen överdriven fylla i bilen, hundar på golvet om dem är större än en katt, fötterna på golvet och mat å dryck i munn...

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!

130 Inlägg
4 april 2005
mrcelica skrev:
passageraren måste även lära sig att stänga dörren i handtag i stället för ruta eller lack

Så jäkla irriterande när nån gör så....

1 639 Inlägg
4 april 2005
Lizzardo skrev:
mrcelica skrev:
passageraren måste även lära sig att stänga dörren i handtag i stället för ruta eller lack

Så jäkla irriterande när nån gör så....

Jovars, men många verkar ha svårt att fatta en så enkel sak...

((( Cool avatar Lizzardo ! Dartis är min stora idol.... smile ))))
Senast redigerat av mrcelica (4 april 2005)

Kadett Freak
129 Inlägg
5 april 2005
Mina regler

*Gillar fart
*Tung musik
*Är brudar (inte ett måste)
*Har bilbälte
*Gillar föraren big_smile

Kadett GSi 16v

6 Inlägg
25 april 2011
Läste om rökning vs inte röka i en bil och att ta bort lukten. Jag har ett tips som funkar. Min son köpte en Passat som luktade väldigt mycke rök. Min son tog en stor mugg, typ themugg och fyllde den med ättikssprit, ställde muggen på golvet i bilen (som stod i garage) över en helg. Döm om min förvåning då röklukten var borta. Han upprepade proceduren en gång till för att ha gjort det ordentligt.
Det märkliga är att det inte luktade nåt av ättikan som annars luktar väldigt starkt.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
25 april 2011
Jag blir väldigt förvånad att det bara är några få som säger att passagerarna ska använda bälte när detta borde vara självklart, eller hur!
Sedan är det ju de vanliga sakerna:
*Ingen rökning
*Ingen fylla eller andra droger
*Hålla sig på sina platser och inte fara runt
*Inget kladd med glass eller mat (Sånt äter vi upp innan vi sätter oss i bilen.

I bruksbilen går det bra med barn och hundar, det spelar ingen som helst roll.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
25 april 2011
langstrom skrev:
Läste om rökning vs inte röka i en bil och att ta bort lukten. Jag har ett tips som funkar. Min son köpte en Passat som luktade väldigt mycke rök. Min son tog en stor mugg, typ themugg och fyllde den med ättikssprit, ställde muggen på golvet i bilen (som stod i garage) över en helg. Döm om min förvåning då röklukten var borta. Han upprepade proceduren en gång till för att ha gjort det ordentligt.
Det märkliga är att det inte luktade nåt av ättikan som annars luktar väldigt starkt.

Tack! Ska sparas i hårddisken!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

5 111 Inlägg
25 april 2011
Rökning är totalförbjudet tio gånger om!

Inte så hård annars (visst, allmänt folkvett kan man ju ha, det är ju inte direkt så att jag låter folk sitta och skära med kniv i innertaket eller annat dumt).

Forummoderator
18 149 Inlägg
25 april 2011
Black Knight skrev:
Röker du engång i en bil då är bilen förstörd invändigt. Vi icke rökare märker direkt om folk har rökt i en bil eller inte. Jag personligen skulle aldrig köpa en bil som det har rökts i.

Du anar inte hur många "ej rökt" bilar hos bilhandlarna som har varit inne på en rekond med luktätare på över natten! Själv sålt flera bilar som varit "rökfria" och ingen har märkt nåt. Finns fina maskiner idag som får bort lukten.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
25 april 2011
Dieselsmurfen skrev:
Black Knight skrev:
Röker du engång i en bil då är bilen förstörd invändigt. Vi icke rökare märker direkt om folk har rökt i en bil eller inte. Jag personligen skulle aldrig köpa en bil som det har rökts i.

Du anar inte hur många "ej rökt" bilar hos bilhandlarna som har varit inne på en rekond med luktätare på över natten! Själv sålt flera bilar som varit "rökfria" och ingen har märkt nåt. Finns fina maskiner idag som får bort lukten.

Jo, det är ju så att de har sina metoder att få bort röklukten. Så man vet ju inte om det rökts eller inte i bilen när man köper den hos en nasare!

/Benny

Min youtubekanal!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 april 2011
1, Inga fruntimmer som är tyngre än mig (105kg).
2, Inga pälsdjur.
3, Endast svenska.
4, Dräller man något får man fan städa.
5, Rökförbud numera.
6. Brudar med väldigt lite kläder har dispens från allt tidigare utom #1 tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

207 Inlägg
25 april 2011
Väldigt enkla regler:
-Inget röka eller dricka!
-Endast flickvännen i passagerarsätet!

3 354 Inlägg
25 april 2011
*Ingen rökning.
*Ej uppkäftiga. Då får de ta taxi.
*Ingen snålskjuts
*Ej fler än det finns plats o bälten för.
*Inga skitiga arbetsredskap i kupén

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

13 Inlägg
25 april 2011
många bra exempel folk har skrivit som ex. ingen rökning, ingen mat eller dryck och pälsdjur, osv... men en sak som jag också kan störa mig på som fan är när andra smäller igen dörren när de ska sätta sig eller gå av bilen isället för att stänga den normalt.  (dörrarna i min bil griper ju inte direkt)

Sök