Severin skrev:
Hur mkt skulle de kosta att åka från Sverige till tyskland, därifrån till frankrike, sedan ner till italien, runt om där nere lite granna sedan tillbaka.. Nu undrar jag om bensin pengar på ett ungefär.. 20.000 ? kanske, eller ?
Körde för 2år sedan runt 700mil med min 745:a på en roadtrip. Från Karlstad, genom Danmark, Tyskland, Luxemburg, Frankrike och ner till Spanien. Där stannade vi 2veckor och åkte runt lite, innan vi tog en veckas hemfärd via franska rivieran, Italien, Schweiz, Österrike, Tyskland, och sedan hem igen..
Ner till Costa Brava-kusten och Barcelona där vi var i Spanien är det ca 260mil enkel resa.
Totalt blev det runt 700mil, och ganska prick 10.000:- i soppa och vägavgifter. Då drog bilen prick litern. Körde på rätt hårt (marshade 140-150) på motorvägarna och bilen var tungt lastad. Annars hade det gått billigare..
Till sommarn blir det en ny resa. Denna gång ner till Kroatien, via Österrike och Italien.
Denna gång åker man dieselmerca som drar hälften, så det borde bli hyffsat billigt
Finns lite bilder från resorna under min 745:a..