Det första du ska göra är att kolla laddtrycket.
vissa kör med pysventil på sina bilar och då går det så här 2.0t fas2 har väldigt klena kolvar, men plocka bort pysventilen om du sätter i en ny motor annars så är risken att de pajar igen, det blir väldigt varmt nämligen.
om du ska byta till T4 motorn så är ju det enklaste att bara chippa om orginalsprutet tex så gör autotech detta.
Vist det går att ta en styrbox från en T4 oxå men tänk då på att ta immobilizern från samma bil annars så får du inte igång den och du behöver även nycklen från samma bil, och om du byter nyckel så behöver du byta tändningslås, sen kan ju även vara bra att kunna låsa bilen oxå med nyckeln så då behöver du alla låsen från dörrarna, baklucka och handsfacket. Har nämligen själv gjort detta på en bil det jobbiga är bara att det inte finns nycklar till alla skrotade bilar.
mvh Martin
Kan det mesta inom s/v40 så skulle det vara något så får ni gärna fråga :)
uppgraderingar och tillbehör PMa