3471
Sök

Lustiga annonser - fordon :-)

809 Inlägg
17 april 2012
MrEricsson skrev:
744GLT skrev:
Mack skrev:

Är ju som några bilhandlare också som kan ha ägt bilen, därav varför han säger att det bara är en ägare..

ja men en bilhandlare köper väll inte bilar av andra bilhandlare?

jodå¨inte ovanligt att vissa bilar kan hoppa runt mellan bilhandlare

där ser man. man lär sig nåt nytt varje dag! tongue

Forummoderator
17 990 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
744GLT skrev:
Mack skrev:

Är ju som några bilhandlare också som kan ha ägt bilen, därav varför han säger att det bara är en ägare..

Jo det tror jag händer. Ska dock inte svära på det.

Sjukt vanligt. Ser du några gamla (äldre än 3-4 år) övermilade Renaulter på Bilia? Nope... De vågar inte sälja bilar som är tveksamma.

En herre byter in sin 740. Då har vi 1-2 eller 3 ägare direkt. Handlaren säljer till en ej auktoriserad handlare. 4 ägare. Upprepa vid behov. 8 ägare kan betyda 8 ägare eller 4...

/bilhandlarn...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

88 Inlägg
17 april 2012
Mack skrev:
744GLT skrev:
Mack skrev:

Det känns ju lite konstigt ändå eftersom bilen bara borde ha en och samma ägare sedan den var ny, det låter ganska orimligt att tre bilhandlare har haft bilen som sprillans ny och någon sedan har köpt den. Den kanske har funnits i samma familj sedan starten eller något i den stilen.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 april 2012
Svolte skrev:
Mack skrev:
744GLT skrev:

Det känns ju lite konstigt ändå eftersom bilen bara borde ha en och samma ägare sedan den var ny, det låter ganska orimligt att tre bilhandlare har haft bilen som sprillans ny och någon sedan har köpt den. Den kanske har funnits i samma familj sedan starten eller något i den stilen.

nya bilar brukar ju få reg skyltarna efter någon beställt den. ingen ny bil leveras ju inreggad.
så den första som köper den blir ägare 1

Forummoderator
17 990 Inlägg
18 april 2012
MrEricsson skrev:
Svolte skrev:
Mack skrev:

nya bilar brukar ju få reg skyltarna efter någon beställt den. ingen ny bil leveras ju inreggad.
så den första som köper den blir ägare 1

Nya bilar som köps kan ibland köpas av bilfirman från importör då de vill ha ett gäng billiga utgångna bilar i lager. En bil äldre än 6 månader från tillverkningsdatum är en begagnad bil! Trots att de är nya. Inte ovanligt!

Exempel:
Min första nya bil. En Citroen C5 2004. WEWxxx. Den köptes av en firma för att gå som demobil. Modellen var helt ny. Sak samma men det gjorde den. Jag fick den ny då jag var säljare på bilfirman och hade den som demobil. Min bil alltså... 1 ägare nu... När den tjänat ut som demobil och jag fick en ny sådan efter några månader var jag fäst vid bilen och köpte loss den billigt. Frugan tyckte om den och körde den. 2 ägare... Sen slutade jag och fick ett rimligt bud från firman som köpte in den från början. 3 ägare... En ny ägare köpte den. 4 ägare... fast bara en tidigare!

Min 300C, AAUxxx, köpte jag dock helt ny från handlare och den var inte förreggad. Jag är tills dags dato en enda ägare på bilen alltså. Detta beror på att inte bilfirman ägde bilen när jag köpte den utan de hade den som "kommisionsbil" Dvs en bil som generalagenten ställt hos handlaren som en tjänst men handlaren ägde den inte... Halvkrångligt kanske men så är det.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ustkaka
506 Inlägg
18 april 2012

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

853 Inlägg
18 april 2012
Sami-B skrev:
Skynada fynda! billigt!
http://www.blocket.se/blekinge/39439968 … 13&w=3

Han måste allvarligt skrivit fel med en nolla.

Självlärd
3 083 Inlägg
18 april 2012

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Forummoderator
26 332 Inlägg
18 april 2012
Volvo142_73a skrev:

Den som säljs av Erik har stulna bilder

Tog ett tag innan jag såg varför..vilken dåre.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Rumpmas
3 860 Inlägg
18 april 2012
Volvo142_73a skrev:

Den som säljs av Erik har stulna bilder

Kan man inte sno några bra bilder åtminstone. "Jag vet, jag tar dom suddigaste sämsta jävla bilderna tagna mitt i natten jag kan hitta" roll

329 Inlägg
18 april 2012
Kan inte vara samma bil som är till salu då???
Alltså att ena annonsen är gammal (bil såld) och den andra är köparen som ska sälja bilen igen??
Senast redigerat av Mattias_Vejdeland (18 april 2012)

Forummoderator
26 332 Inlägg
18 april 2012
Mattias_Vejdeland skrev:
Kan inte vara samma bil som är till salu då???
Alltså att ena annonsen är gammal (bil såld) och den andra är köparen som ska sälja bilen igen??

Jo det är samma, men olika namn på dem som säljer den..

329 Inlägg
18 april 2012
Jo det kopplade jag med... menade att säljaren på nyaste annonsen kanske äger bilen nu och återanvänder bilderna från gamla ägarens annons

Forummoderator
26 332 Inlägg
18 april 2012
Mattias_Vejdeland skrev:
Jo det kopplade jag med... menade att säljaren på nyaste annonsen kanske äger bilen nu och återanvänder bilderna från gamla ägarens annons

Med tanke på hur få dagar det är mellan annonserna kom ut, så har väl den ene knappt ens fått ägarbevisen i så fall..

159 Inlägg
18 april 2012
Dixieman skrev:
BMW635_Robban skrev:
Hur ful utrustning är det egentligen? Dubbel? Såpass...ok!
http://www.blocket.se/vi/39870540.htm
Mbw nytt bilmärke blandning av BMW och MB?

Prota i en trädlös telefon??

Många stavfel från dessa Malmöbor...

Han verkade inte gilla utseendet på utrustningen heller lol

Haha roligaste jag läst

Det är dags och sälja min fina mbw 745i med riktigt ful utrusning

Elektriker
718 Inlägg
18 april 2012
cARLBOM skrev:
Haha roligaste jag läst

Det är dags och sälja min fina mbw 745i med riktigt ful utrusning

Hahahahaha fan trotts att jag redan sett den så är den så sjukt jävla rolig... åh herregud, andas, andas.

Som att kasta vatten i sjön.

Jävel
2 018 Inlägg
19 april 2012
Fått två stycken mejl av folk som inte ens var intresserade av bilen men tyckte att annonsen var rolig..
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_1 … 11&w=2

Lite skoj tycker jag smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

Meldem
917 Inlägg
19 april 2012
stavade han t.o.m sitt namn fel? Heter han Shawn eller verkligen Shwan?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 april 2012
Marticus skrev:
stavade han t.o.m sitt namn fel? Heter han Shawn eller verkligen Shwan?

Risken är väl stor att han heter något avsett för ett helt annat skriftsystem? Kanske Shwan blir närmast det tänkta uttalet...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök