Nu har jag aldrig försökt dra av en bromsslang, men kan tänka mig att det lär vara ganska svårt att dra av en ny.
Klart bättre att den gick av i hallen än i trafiken dock. Men kan förstå din frustration över scenariot som sådant.
Vissa bes. snubbar lirar lite efter eget tycke. Själv råkat ut för det med min gamla kärra, hade strul med kärvande bromsok bak på den första besiktningen jag gjorde med den (ökänt fel på primeror) o de var han som bes den då.
Fick samma snubbe varje år på den efter det o han verkligen ville hitta fel. (Man såg hur hatet lyste i ögonen på honom varje år jag rullade in

)
Som en gång när han gav sig fan på att golvet var rostigt, knackade först normalt så som de brukar göra. Sen gick han o hämta en större spetshammare o tog i ganska rejält. Dock var plåten frisk o han fick surt muttrande ge upp.
En annan vända (samma snubbe) så fungerade inte mina positionsljus enligt honom. Tyckte det var konstigt då jag kollat dem som vanligt innan. Såg att han då vridit spaken fel inne i bilen o klart som fan att de inte lyste.. Bad honom iaf att kolla igen medan jag vred spaken rätt, och mycket riktigt lös de som de skulle. Återigen muttrade han lite besviket o sa att jag iallafall skulle få lov att ombes för det då han redan skrivit in det i datorn.
Förlåt för O.T (
blev visst en halv jävla bok 
) men poängen var bara (ingen nyhet för gorgare men..) att vissa bes. män gör lite som de vill om de har en dålig dag.
(Som lite kuriosa kan jag väl nämna att sista bes med den bilen gick den igenom med blanka papper,
då jag fick en annan bes. man den gången...)
Lycka till med kärran och "fallet" iallfall!.