Märkte idag när jag stod i bil kö att motortempen steg oroväckande högt, och när jag fortsatte köra sjönk den ner till normalt.
Så direkt började man fundera på vad felet var, stannade bilen och lät den gå på tomgång för att bli varm o se om kylarfläkten gick, men icke sa nicke mätaren steg allt närmare kokpunkten men fläkten fortsatte med att inte snurra.
Så jag började felsöka skiten, tänkte att säkringen var trasig men inte den var hel, kollade också så det fanns ström och det fanns 14,04volt.
Fortsatte letandet mätte på tempgivaren och även där fanns det ström, men sen kom jag till kontakten på fläkten, det fanns ström om man jordade voltmetern på batteriet men inte i jordledningen till fläkten.
Snabbt och lätt fixat drog jag en ny kabel från karossen och till fläkten. Nu borde det fungera tycker man ju. För nu fanns det även här 14,04 volt, det skall ju räcka mer än väl för att få fjös på fläkten.
Startade upp motorn och lät den gå en stund och vips när mätaren kom strax över normaltemp så hoppade fläkten igång
Sen passade jag även på att plocka loss luftburken då den inte fyller någon funktion nu när man kör på öppet filter.
När jag höll på och skruvade loss den såg jag att några av vaccumslangarna till motorn var spruckna och till och med av. Så det blev att dra lite nya slangar, och vips så tjuvstannar inte motorn när man växlar ner som den kunnat gjort förut.
Nu när allt detta var klart beställde jag nya reggskyltar till bilen bara för jag blev så glad att fått ordning på 2 saker
Sen tyvärr så hände en annan sak i veckan och det var det att höger fram fjäder gått av så den måste bytas, har köpt 2 nya som skall monteras dit i början på nästa vecka. dock kommer bilen inte bli lika sänkt som den varit
Men men det var allt för denna gång
Over and out!