3606
Sök

Vad blir bäst, 75% eller 85% ljusinsläpp på solfilm?

1 863 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
Jag ska lämna in Mondeon nästa vecka för att få solfilm monterad, men kruxet är att den har fabrikstonade rutor. Så vilken % ska jag välja för att det ska bli så bra som möjligt? Jag vill se utåt så bra som möjligt men samtidigt vill jag inte att folk ska kunna se in i bilen.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

12 086 Inlägg
10 juli 2010
Någon 85% ljusgenomsläpp lär det inte va tongue 85% ljusbortfall isf.

Du ser inte skillnad på 75 och 85, tvivlar på att samma solfilmsmontör har båda sorter.
Jag har 80% på min 540, man ser in bakifrån om de är dagsljus och solsken. Minsta skymning så ser man inte igenom, och det är inte kolsvart i baksätet.

1 863 Inlägg
10 juli 2010
Trådstartare
När jag pratade med dom så fanns det både 75 och 85%. Givetvis så ska det vara minskat ljusinsläpp.

86 Inlägg
10 juli 2010
Om du tar 75% så har du 25% mörkare än utan helt enkelt! Har du detta runt om så får du det ganska ljust i bilen, man ser in lättare utifrån. Du ska nog inte ha nå ljusare än 75, jag brukar köra med 3% genomsläpp från förardörren å bakåt, och 70% (lagligt fram) fram. De är ju iof en smak sak, men 75 blir nog perfekt!
Senast redigerat av Team-Bmw (10 juli 2010)

128 Inlägg
25 juli 2010
Team-Bmw skrev:
Om du tar 75% så har du 25% mörkare än utan helt enkelt! Har du detta runt om så får du det ganska ljust i bilen, man ser in lättare utifrån. Du ska nog inte ha nå ljusare än 75, jag brukar köra med 3% genomsläpp från förardörren å bakåt, och 70% (lagligt fram) fram. De är ju iof en smak sak, men 75 blir nog perfekt!

om man sätter 70% fram ser man någon skillnad eller de är inte lönt kanske

287 Inlägg
25 juli 2010
har 85% ljusbortfall smile

varför FWD?jo,för RWD är att som sätta hästarna bakom vagnen?

86 Inlägg
28 juli 2010
audi_ralle skrev:
om man sätter 70% fram ser man någon skillnad eller de är inte lönt kanske

Det blir ju inte jätte mörkt men skillnad blir det, beror lite på hur mörkt man har bak, och om man har ljus lr mörk klädsel/inredning. vill man ha det lite mörkare så kan man ta 40% genomsläpp, inte lagligt men "ska man vara fin får man lida pin"..

Obs, Det finns ju en anledning till att det inte får vara för mörkt fram: trafiksäkerhet..
Senast redigerat av Team-Bmw (28 juli 2010)

1 863 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
Ursäkta alla som retar sig på att jag skrev fel i rubriken, men nu har jag fått monterat film med 75% ljusBORTFALL.

Sök