StiFf skrev:Dave@940 skrev:StiFf skrev:hastigheter dödar inte, det är folk som inte kan hantera en bil eller är mogen nog som gör det..
och folk som inte kan hantera bilen eller inte är tillräckligt mogen kan döda även i lägre hastigheter...
så du tycker att det är bättre att dom skickar ut alla på fartkontroller än att dom kan ha några resurser över som kan hjälpa henne som blir våldtagen???
höja böterna för fortkörning???? tänker inte ens yttra mej om det........................
och 90% av dom är maktmissbrukare...jag har aldrig mött en trevlig snut, oavsett hur jag är mot dom....ett jävligt bra exempel på maktmissbruket hände senast i helgen, vet bara inte om personen ifråga vill att jag berättar om det....
Några saker bör klaras ut:
Det är inte så att polisen sätter in all sin ordinare personal på extra trafikövervakning utan att se till att det finns personal även till övriga ärenden. Det som är avgörande är hur mycket annat som händer, ju mer ni bråkar med polisen och tar deras tid, ju större är risken att utryckningstiden till ett våldtäktsfall fördröjs. Och JO, det är farten som dödar, det du yrar om är bara skitsnack. Har du körkort läste du nog på teorin om t ex bromssträcka vs. hastighet. Ingen, proffessionell förare eller rookie, kan rå över fysikens lagar. Mogna förare tar ansvar. 9 av 10 poliser jag träffar är mycket trevliga, kan stå länge och snacka skit med dem. Jo, böterna ska höjas, undrar om det är så många som är villig att offra x antal 1000-lappar på att köra fort då? Race och vårdslös körning är OK på bana. Trafiken, med så många oskyldiga, är fan ingen lekplats! Du behöver inte berätta om någon specifik person, kan bli fel...
MVH
men jag tycker det är för mycket resurser på att jävlas med bilister helt enkelt...och jag menar inte att man kan dra 180 genom stan...kanske blev lite otydligt..
du kan köra fortare än tillåtet med ansvar...om man bara följer trafikrytmen i 100-110 på motorväg (90väg) går allting skitbra...att hålla 100 på landsvägar med god sikt och utan skarpa kurvor är inte heller nåt problem....kör en sådan väg varje dag hem till mej..
det är skillnad på att köra fortare än tillåtet och att köra ansvarslöst..
jag tvivlar på att böter minskar fortkörning märkvärt, däremot ger det större anledning till smitning vilket blir ännu farligare för alla andra trafikanter
Visst, ansvar som förare har man oavsett om man kör 90 eller 110. Jag är inte den som alltid håller farterna. Jag kör också ofta på 70-sträcka med god sikt. Lik väl vet jag att det jag gör är fel. Det jag reagerar mot är leken som sker inne i stan, visst det är kul, men det är fel ställe. Men det är lika fel att köra för fort på landsväg som i tätbebyggt. Jag skulle defenitivt lätta på gaspedalen om de höjuer böterna, så mycket kan jag säga. Man måste ju sätta en fast gräns nånstans, därför har man skyltarna. Man kan inte ha en personlig variabel hastighetsgräns... Vi har allt för många döda och skadade i trafiken. Många (inte alla) av dessa dödsfall och personskador skulle kunna elimineras om leken på våra vägar upphörde!
Bruden lagar maten - jag lagar bilarna
0
0
0
0