Dags för en uppdatering till sist!
Nu är Sister_in_Black Civic klar för stunden så vi har börjat med min älskling igen. Började med att försöka få lös den bakre drivaxeln som har en trasig drivknutsdamask men det fanns så dåligt med plats under bilen så orkade inte få lös muttrarna som håller fast den, måste hissa upp bilen högre så man kan använda en förlängare. Men innan dess så tyckte vi det var bäst att få ned den på framhjulen först(känner mig inte helt bekväm med att hissa bilen hur som helst när den bara står på pallbockarna och vinglar).
Nya nav, hjullager och spindellder på båda sidorna fram.
Vi passade dessutom på att slipa ren navspindlarna och måla dem.
Måste bara säga att jag verkligen älskar rostfria delar, cotterpinsen kom till god använding och bytte även några rostiga och fula slangklammer under huven, det har blivit som ett löpande projekt att byta ut skruvar mm.
Utan katastrofala missöden så monterades allt ihop igen, mycket kopparpasta så det ska gå att få isär i framtiden om det skulle behövas.
Nere från pallbockarna till sist efter ett par månader i luften, passade på att skruva på OZ Crono fälgarna och tycker själv att de sitter som handen i handsken!
Innan det bar av hemåt ikväll så provade jag vrida om nyckeln och hon startade på direkten och spann som en katt, längtar nu ännu mer tills jag kan åka och besikta!
Nästa gång blir det bakdelen på bilen det ska pysslas med.