2528
Sök

Vibbrerande ratt i min Saab 900 -97

65 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
#1
Var o balanserade mina hjul pga vibbrationer i ratten, efter balansering blev det ok. Har därefter bytt bromsok+bromsbelägg, då återkom vibbrationerna igen? Ska tillbaka till firman på fredag för ombalansering av hjulen fram, känner ingenting vid inbromsningar. Skaket uppkommer efter jag passerat 85 strecket och försvinner vid acceleration samt om jag släpper på gasen, någon som har nån ide om vad som kan ha hänt??

Mvh Danne


36 Inlägg
11 juli 2006
#2
så kan min (och även svärmors) volvo glöra när bromsarna ligger på, ställ dig i en lätt uppförsbacke och testa om du rullar bakåt när du släppet bromen, då menar jag väligt lätt backe. hugger det änna till lite när den stannar och rullar segt eller inte alls bakåt så är det nog bromsarna. Åtgärd om detta är fallet, slipa av bromsbeläggen lite mot ett grovt slippapper och kolla så att kolvarna i dom nya oken glider lätt.

Det spelar ingen roll hur man trimmar en bil, sitter skit bakom ratten kan till och med en Saab dra vilket "vrålåk" som helst

65 Inlägg
11 juli 2006
Trådstartare
#3
Tack!

Ska testa som du skrev....

//Danne


Fukttekniker
100 Inlägg
11 juli 2006
#4
Är navhålet samma på fälg+bromsskiva? Kan bero på det i så fall.


65 Inlägg
12 juli 2006
Trådstartare
#5
Magnus9-3 skrev:
Är navhålet samma på fälg+bromsskiva? Kan bero på det i så fall.
Har du lust att förklara det lite mer ingående?


//Danne


65 Inlägg
14 juli 2006
Trådstartare
#6
Fixade till sig, var en vikt som ramlat av vänster fram....

//Danne


Fukttekniker
100 Inlägg
7 oktober 2006
#7
Magnus9-3 skrev:
Är navhålet samma på fälg+bromsskiva? Kan bero på det i så fall.

Har du lust att förklara det lite mer ingående?


//Danne

Offline

Vad jag menade var att om navhålet i fälgen är större än navet i bromsskivan så kan detta problem uppstå när fälgen ligger o "slår". Alltså inget som centrerar fälgen.
Men nu löste det ju sig så det är ju bara bra :-)



Sök