3213
Sök

Volvo 940 ltt-97 tankmätare har hängt sig på ca halv tank, vad e felet?

52 Inlägg
28 november 2010
Trådstartare
hej jag har en 940 ltt -97a och tankmätaren har slutat att fungera, den har låst sig på halv tank, någon som vet vad som kan va felet? e det en (sjuka) på dom?

är tacksamm för snabba svar:)

146 Inlägg
29 november 2010
Föraren, haha nä men 740 o 940 e kände för fel på tankmätaren vi kan kolla om de e som de ärgat på kontakterna på förpumpen i tanken smile

2fast4you
371 Inlägg
29 november 2010
kan bara säga så här. trippmätaren är din nya tankmätare. välkommen till volvo 740 o 940 världen=)

haru kört fast eller

52 Inlägg
29 november 2010
Trådstartare
volvo 850power: ja det kan vi göra pontus:D

impresst: jag ska få den till att funka!big_smile

Tvivlare
2 266 Inlägg
29 november 2010
impresst skrev:
kan bara säga så här. trippmätaren är din nya tankmätare. välkommen till volvo 740 o 940 världen=)

Annars kan man ju alltid reparera felet? Som sagt kolla kontakterna. Man kan ju också plocka upp armaturen och mäta upp så den ger rätt signaler fram. Jag kan ej svara på vad den ska visa men de går nog att hitta nånstans.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

Large Cap
1 816 Inlägg
29 november 2010
Ovanligt att det händer på en så pass "ny" 940 då den har en armatur av plast och inte den av metall som så ofta rostar. Åk till skroten och köp ett mätarhus (två flugor i en smäll, både trippmätare och tankmätare) för troligtvis är det lödningarna till tankmätaren som är dåliga. Är du händig så fixar du det lätt genom att värma upp lödningarna igen, ev. tillföra mer lödtenn.

52 Inlägg
30 november 2010
Trådstartare
ja jag tycker åsså det e konstigt på en 940:S jaja jag får se vad jag gör med de

52 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
helt konstigt nu:O tankade den full och körde och lekte lite och nu funkar mätaren igen:O skumt:D

95 Inlägg
22 december 2010
kan väll varit på enkelt att själva armaturen fastnade i tanken på halvtank och  lossnade när den fick flytkraft uppåt och dina leksvängar i sidled:)

52 Inlägg
22 december 2010
Trådstartare
kan vara så jävligt;)

49 Inlägg
22 december 2010
JIMPA92 skrev:
helt konstigt nu:O tankade den full och körde och lekte lite och nu funkar mätaren igen:O skumt:D

Volvo Power!!

Game On!
244 Inlägg
22 december 2010
Mätaren mår bäst av att tanka fult och sen köra nästan tomt, då den får röra sig "som den ska" går lättare sönder om man åker o tankar småskvättar

98 Inlägg
29 september 2013
Tråden är gammal, MEN!

Det kan vara så, att om bilen blivit utsatt för "våldsamma" hopp, så kan själva plaströret i armaturen lossna från sitt  ursprungliga fäste, vilket gör att "elektrodpinnarna" lossnar från sin plats och hamnar snett!

Alltså: "Elektrodpinnarna" gör att själva flottören fastnar !!

52 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
ja denna tråden är gammal, har sålt bilen o allt smile  det roliga är att den funkade ibland och ibland inte....sen så gick ju pumpen så jag passade då på att kolla felet när jag endå bytte pump och det verkade inte något itu på den...sen när jag satte i den igen så funkade den big_smile

MVH//Jimmy

Sök