Åtgärda "immiga" strålkastare Saab 9-5

Gizmojohan
22 augusti 2013 · 3 295 Inlägg

Nää. 06-10 måste man ta bort fronten för att göra det på. 02-06 tar man bort bitar av grillen och blinkers. 98-02 bort med grill och blinkers

sogat
25 augusti 2013 · 153 Inlägg

Slave_joe skrev:
Nää. 06-10 måste man ta bort fronten för att göra det på. 02-06 tar man bort bitar av grillen och blinkers. 98-02 bort med grill och blinkers

Tack så mycket, får kanske nöjet att även jag testa denna metod. Har exakt samma problem med en -03 trots våtslipning på utsidan strålkastarglaset.

v70tdi
25 augusti 2013 · 106 Inlägg

Mina stylingstrålkastare hade immproblem, la i silikon mellan glaset och huset. har inte haft en tendens till imma since!

sogat
26 augusti 2013 · 153 Inlägg

v70tdi skrev:
Mina stylingstrålkastare hade immproblem, la i silikon mellan glaset och huset. har inte haft en tendens till imma since!

Det är mer av en hinna som bildats på insidan glaset och inte imma, åtminstone i mitt fall.

elitemicke
17 november 2013 · 6 Inlägg

Nej du behöver inte ta ner hela stötfångaren, lossa "lilla" grill biten, sen sitter det en skruv neråt där, sen en till skruv under blinkersen typ, sen en åvan på plåten mot motorn till smile

Gizmojohan
17 november 2013 · 3 295 Inlägg

elitemicke skrev:
Nej du behöver inte ta ner hela stötfångaren, lossa "lilla" grill biten, sen sitter det en skruv neråt där, sen en till skruv under blinkersen typ, sen en åvan på plåten mot motorn till smile

Precis som det redan är skrivet. wink

sogat
17 november 2013 · 153 Inlägg

elitemicke skrev:
Nej du behöver inte ta ner hela stötfångaren, lossa "lilla" grill biten, sen sitter det en skruv neråt där, sen en till skruv under blinkersen typ, sen en åvan på plåten mot motorn till smile

Åfan, super! Då kanske man får ta och testa detta vid tillfälle.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang