Det är nog orginal lager tror jag, inget jag har bytt.
Bilen driver ju inte iväg asså, men står den uppallad så driver hjulen lite, men dom går lätt att stanna med handkraft.
Nu har jag varit ute i garaget idag och vart lite mer noggrann med mätningarna osv, och den gamla kopplingen och den nya kopplingen ÄR lika djupa! my bad, klantigt!
Måttet från uttrampningslagret till växellådans kant mot motorn är 83mm.
Måttet från fästena på motorn till lådan till solfjädrarna på kopplingen är 78mm, alltså ett spel på 5mm.
Det är väl helt ok? Dock förstår jag inte varför jag inte lyckas koppla ur ordentligt?
Någon som har någon bra idé?
Kopplingsarmen är förstärkt, alltså ej böjd.
Mätte skillnaden på helt "urtrampat" och helt "otrampat" är ungefär 20mm.
Har för mig att kopplingsarmen nästan gick helt mot sprängkåpan på lådan när jag kopplade ur helt innan.
Som sagt, några tips innan jag slänger upp lådan igen?
Har ännu inte fått någon ny slang så kan vänta lite med att sätta dit lådan igen:)