Big Al skrev:
torpis: Det jag räknar på ang induserdiametern på kompressorn är givetvis OM man bottnar (läs chokar) kompressorn först , dock väldigt sällan det blir så.
Induser är det jag tar på diametern.
Matz-The-Man: Tror att schwiter s200 med 54mm induser kommer nog bli bra du skulle dock ha hafft lite högre trim än 50 (minns inte exakt vad det är på dem) men man får inte allt :\
Har dock hört att en tung turbin är att föredra på en driftingbil då man vill ha höga ladd men låg last (spinnande däck) men är lite osäker då jag enbart hört från en enda.
Skulle det stämma så skulle man kunna gå på en holset hx35 eftersom de har det och absolut inte köra en Garrett eftersom de har väldigt lätta turbinaxlar. (Därav veligheten innan)
Lyft ska man alltid försöka ha så högt som möjligt eftersom det finns inga nackdelar förutom slitaget
Sen dedär med durationen är lite svårt på avgassidan eftersom det måste funka bra mot turbon en kortare duration fungerar bäst på turbos som är sämre på att ta åt sig puls och viseversa. Då t.ex Garrett är dålig på att ta åt sig puls så kommer den fungera sämre mot en kamaxel med lång duration.
Men ... längre duration på avgas väcker turbon tidigare men kan även få den att storkna tidigare, kanske det man vill åt inom drifting?