3536
Sök

Dubbel Din Rover 75.HJÄLP!!!

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Hej alla! Det är nu så att jag hsr skaffat en Dubbel Din Headunit till min Rover 75 som jag har bytt ut mot min gamla tråkiga kasett spelare. Testade spelaren igår med att bara koppla strömkablar osv för att kolla om den funkar, så funkade den dock utan radio för att kablarna va ej kopplade . Köpte ISO adapter kopplade allt idag SÅ FÅR JAG INTE igång skärmen. Knapparna lyser när man vrider nyckeln men ingen skärm! Är ny här och behöver ert hjälp, ni som är kunniga kan ni ge några "tips" på vad det kan bero på?

Säkring funkar, Stereon startar, kablarna sitter i! Kan det bero på att adaptern "dödar" strömmen och spelarens skärm inte klarar av att starta?

Vilka kan sånt i Gävle elr Uppsala? 

Tackar i förväg!

1 727 Inlägg
5 februari 2011
Vad är det för maskin?
Kanske du missat att koppla ledaren för "inte-titta-skärm-vid-körning

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

509 Inlägg
5 februari 2011
Har du ljud?
Om inte kolla att du har ström på både bat + och  acc +
Brukar bli bluescreen med varnings meddelande om man missat brake kabeln.
Senast redigerat av Nico-the-kid (5 februari 2011)

12 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
Det är en såndär. det är en sån där http://www.smartauto24.com/mg-rover/mg- … head-unit.  Jag har som har sagt kopplat kabeln från bilen till en ISO adapter vilken i sin tur kopplad till stereon. Alla kablar verkar sitta som det ska då ingeting är löst osv. Men det konstiga är att den får ström för att knapparna lyser när jag vrider nyckeln och "start-up" ljudet från cd spelaren kommer men ingen skärm. Jag har aldrig gjort det förut och vet inte längre vad jag ska göra.

Jag kan inte få igång den helt enkelt, försöker trycka på reset knappen, då låter det nåt "bip" i högtalarna sen ingeting mer.
Både bat+ och acc+ sitter fint (om det är de tjocka kablar svart,röd osv du menar? )

Jag får ingen blue screen, skulle hoppa upp i himlen om jag hade fått skärmen starta sad och ha gjort allt enligt inst. boken gällande staru up.
Senast redigerat av Resul (6 februari 2011)

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
6 februari 2011
Resul skrev:
Hej alla! Det är nu så att jag hsr skaffat en Dubbel Din Headunit till min Rover 75 som jag har bytt ut mot min gamla tråkiga kasett spelare. Testade spelaren igår med att bara koppla strömkablar osv för att kolla om den funkar, så funkade den dock utan radio för att kablarna va ej kopplade . Köpte ISO adapter kopplade allt idag SÅ FÅR JAG INTE igång skärmen. Knapparna lyser när man vrider nyckeln men ingen skärm! Är ny här och behöver ert hjälp, ni som är kunniga kan ni ge några "tips" på vad det kan bero på?

Säkring funkar, Stereon startar, kablarna sitter i! Kan det bero på att adaptern "dödar" strömmen och spelarens skärm inte klarar av att starta?

Vilka kan sånt i Gävle elr Uppsala? 

Tackar i förväg!

Dyk förbi oss på Uppsala Bilradio så kan vi lösa det där ska du se smile

12 Inlägg
6 februari 2011
Trådstartare
Tack så mycket för alla svar! Jag gick till Mekonomen i Valbo och frågade dem i butiken, de var hur trevliga som helst och sa att man ska koppla både Gula och Röda kabeln till en kabel som går från bilen då Rover har bara 1 El-ut kabel och 1 svart jord.

HKS jag svänger förbi under veckan för att installera backvarnare om det är möjligt wink

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
7 februari 2011
Resul skrev:
Tack så mycket för alla svar! Jag gick till Mekonomen i Valbo och frågade dem i butiken, de var hur trevliga som helst och sa att man ska koppla både Gula och Röda kabeln till en kabel som går från bilen då Rover har bara 1 El-ut kabel och 1 svart jord.

HKS jag svänger förbi under veckan för att installera backvarnare om det är möjligt wink

Den här veckan är nog lite småknölig, men du får gärna komma förbi, så kan vi boka en tid åt dig smile

Mvh

Sök