2972
Sök

IPhone i SAAB 9-3

14 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Hej på er

Jag har nu fått hem min SAAB 9-3 SC -07 som jag köpt.
Idag sitter det en handsfree i den till en SONYERICSSON.
Det sitter en extern mic och en extern högtalare och det ligger väl någon elektronikenhet dold någonstans.
Bilen verkar förberedd på för telefon på något sätt eftersom det finns knappar på ratten för det (svara och lägga på lur).
Tänkte att bilen kanske hade bluetooth, men så verkar inte vara fallet.
Enligt instruktionsboken så finns det inbyggd mic i taket och inbyggd antenn, men så mycket mer än så står det inte.
Jag har idag en iPhone 4. Finns det någon lösning för mig att få till så att jag kan använda rattknappar och få ut ljudet i högtalarna (så ljuder mutes när der ringer någon)??
Hoppas ni fattar vad jag menar ;-)

//Nicke

2 271 Inlägg
14 februari 2011
Förra ägarn till min 9-3 -03 installerade en Sony ericsson handfree, denna kör jag med min
Iphone 3gs via bluetooth.
Va lite meck i början och Iphonen frågade efter lösen vilket visade sig vara 0000 haha! smile
Har flera telefoner sparade i min, så för att få ny att funka måste bilen hitta nya källan innan det funkade.
Dock har vi olika system, men Sony ericsson funkar med Iphone i alla fall.

Du ser min vid dryckeshållaren.

Svarar på den och stänger av musiken automatiskt när det ringer.

[img]https://www1.garaget.org/archive/51/50636/185504/185504-1995905.jpg[/img]
Senast redigerat av lingua (14 februari 2011)

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
14 Inlägg
15 februari 2011
Trådstartare
Tack för era svar!
Tyvärr hks_ så gäller Dension Gateway 500 bara t.o.m årsmodell -06, enligt deras hemsida.
Ska förbi SAAB verkstaden idag och höra vad de har att erbjuda.
Fler förslag tages gärna emot såklart.

//Nicke

1 Inlägg
31 mars 2011
Har du löst handsfree frågan? sitter i samma sits själv nämnligen med en iphone 3gs och en -08 jag vill koppla till bilen.

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
5 april 2011
En lösning är ju att sätta i en Parrot handsfree,då får du både blåtands-streaming av musik, Usb,3.5mm aux,och kan även köra Iphone i den.

Och även då Handsfree-funktionen då såklart smile

http://www.parrot.com/uk/support/online … t-mki9100/

Mvh Andreas

Sök