3783
Sök

740 gl motorn örkeslös.

82 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#1
B230f i en 740 -88 Den är orkeslös och vill gärna baktända (?) vid fullt gaspådrag i hög växel. även när man accelererar känner man att effekten "pendlar". stiften är gyllenbruna och fina, nästan för rena yikes så jag misstänker att det har med bränslet att göra, typ förpump , eller bränslefilter. kan teorierna stämma ?


37 Inlägg
25 februari 2011
#2
exakt sådär gjorde min 740 b230f tills ena soppapumpen dog helt...

så ta och kolla pumparna.

lastbils chaffis......
299 Inlägg
25 februari 2011
#3
har för mig att dom modellerna alltid är orkeslösa... =P
men de kan stämma å kanske kan vara bränsletrycksregulatorn som filurar så de inte alltid e ett jämt bränsletryck...

i wish my lawn was emo so it would cut itself!

Hobby Fotograf
650 Inlägg
25 februari 2011
#4
Kolla att det inte drar luft nånstans och kolla LMM skulle jag börja med..


Skrotsamlare
4 031 Inlägg
25 februari 2011
#5
Glappt sopparelä, döende pump, skit i filter. Finns många saker som ger såna symtom, att mäta soppatrycket är nog ett bra ställe att börja.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

82 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#6
Jag provade att strypa returledningen, för hade den fått för lite soppa innan hade den väl fått mer när man stryper den ? I alla fall så gick bilen inte bättre, snarare tvärt om, sämre.


679 Inlägg
25 februari 2011
#7
har du några felkoder ?

82 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#8
LH 2.2 så har lite problem med det wink


679 Inlägg
25 februari 2011
#9
Funrider skrev:
LH 2.2 så har lite problem med det wink

Ah okej, har den varit så hela tiden eller kom det plötsligt ?

82 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#10
det har väl egentligen varit så sen jag köpte bilen..


679 Inlägg
25 februari 2011
#11
Funrider skrev:
det har väl egentligen varit så sen jag köpte bilen..

Kolla så kamremen ligger rätt, hade det felet på min och den var orklös

612 Inlägg
25 februari 2011
#12
Funrider skrev:
Jag provade att strypa returledningen, för hade den fått för lite soppa innan hade den väl fått mer när man stryper den ? I alla fall så gick bilen inte bättre, snarare tvärt om, sämre.

Om soppan inte räcker på fullgas är flödet i returen noll, och att strypa den gör ingen skillnad. Nu antar jag att du inte körde på fullgas, hängde ut genom fönstret och testade att klämma på returslangen, så ditt test säger nog inget alls mer än att motorer går illa när dom går för mycket soppa.

82 Inlägg
25 februari 2011
Trådstartare
#13
kamremmen är kollad och är på sin plats. när jag ströp returen så tog jag en svetstång och klämde slangen sen körde jag som jag gör när felet uppkommer, alltså fullgas big_smile


184 Inlägg
28 februari 2011
#14
Jag har samma problem med min hmm

jag har provat att byta bränslerelä och bränslefilter..dock utan resultat.

har även provat annat: spridarrelä, tändkablar, tändstift, fördelarlock + rotor, tändspole.

Nästa är väl att byta bränslepump sad


82 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
#15
dom säger att förpumpen brukar ge sig tongue men det problemet är ur världen nu, vill du veta hur jag löste det ? big_smile


184 Inlägg
1 mars 2011
#16
Har du fixat de då? sad

berätta isf


184 Inlägg
1 mars 2011
#18
amen lol xD



Sök