3183
Sök

Angående: Samkörning till Elmia Lördag 23/4 från Malmö/Helsingborg

111 Inlägg
24 april 2011
BadBoy89 skrev:
Tack och hej för dena  Elmia  Helt ärligt  deta med farten var lite väll överdrivet  och  de flesta trolligen håller med  om.Det står där frammet på första inlägget att vi ska köra  mellan 120-130km/h ! VAd kördet vi jo ingen la under 150 blås förfan   och  gör amn inte det då hänger man inte med  andra och  då är amn ute ur karavanet .Btw Att folk   ställer  sig i båda körfelt  var jävligt iriterande och önojdligt . för det fanns många bilar som ville köra förbi som var inte med i karavanen men kunde inte  för att det var  bilar överallt,Anas det var kul det enda  jag  kan klaga på det var farten  ,istället för  skriva karavan kan man skivar  Gumball race  Upp till elmia  eller något sånt:P

Hahahaha du låter som en 70 årig gubbe som agerar söndags polis! Vad trodde du att vi skulle åka på bridge mässa haha, alla är bil tokiga och tycker om att köra fort! Och helt ärligt man måste för fan kunna spänna av lite och se de lite från den slappa sidan wink

För övrigt, det har varit en grym lördag med mycket feta bilar!

Mvh
M2

957 Inlägg
24 april 2011
M2 skrev:
BadBoy89 skrev:
Tack och hej för dena  Elmia  Helt ärligt  deta med farten var lite väll överdrivet  och  de flesta trolligen håller med  om.Det står där frammet på första inlägget att vi ska köra  mellan 120-130km/h ! VAd kördet vi jo ingen la under 150 blås förfan   och  gör amn inte det då hänger man inte med  andra och  då är amn ute ur karavanet .Btw Att folk   ställer  sig i båda körfelt  var jävligt iriterande och önojdligt . för det fanns många bilar som ville köra förbi som var inte med i karavanen men kunde inte  för att det var  bilar överallt,Anas det var kul det enda  jag  kan klaga på det var farten  ,istället för  skriva karavan kan man skivar  Gumball race  Upp till elmia  eller något sånt:P

Hahahaha du låter som en 70 årig gubbe som agerar söndags polis! Vad trodde du att vi skulle åka på bridge mässa haha, alla är bil tokiga och tycker om att köra fort! Och helt ärligt man måste för fan kunna spänna av lite och se de lite från den slappa sidan wink

För övrigt, det har varit en grym lördag med mycket feta bilar!

Mvh

M2

Nä du jag leker inte söndag polis elelr någon jävla gubbe  men  bättre än så här kunde det varit för   är det karavan så är det  karavan förfan  men inte i 200 blås .Självklart  kan inte 2 pers ha koll på 100 bilar men  om ni hade varit flera hade det varit bättre  efter  ljugby  så   var jag och 2 kompisar till som körde vidare i  120-130km/h då var vi ensam  för de jävla M3 nissarna och alla andra kom som  e raket  och  körde om  man kommer fan inte fortare fram endå  och btw  var det någon som åkte fast  av den snuten  uppe i värnamö som va  på vänstersida ?. Om du  tycker att du vill slappna av  så visst  hoppa ut karavanen  ta  med dej de som vill och maxa mätaren enda uppp till jönköping det är inte det jag menade  utan grejen är att  alla kör  inte ensama i  bilen och  visa ha  4-5 pers per bil ska de varkigen ligga i 200? blås efter  alla fartdårar?????Riskera  någon anans liv för  en ssån  jävla dum sak är fan inte värt det
Senast redigerat av BadBoy89 (24 april 2011)

957 Inlägg
24 april 2011
AnesN skrev:
nej men dem jävla bönderna med äckliga volvos körde som jävla f... hade lust att bara gå ut och slå in skallen på dem ligger 70 i yttre filen på 110 väg med fjortisar i baksätet som dricker sprit på väg till en jävla bilmässa??? nästa gång får ni fan ta och göra det privat med normalt folk och inga jävla tomat odlare.

Du är inte ensam om det han i 740 ville man varkigen   slå sönder jävla bönner

850teefem
24 april 2011
AnesN skrev:
nej men dem jävla bönderna med äckliga volvos körde som jävla f... hade lust att bara gå ut och slå in skallen på dem ligger 70 i yttre filen på 110 väg med fjortisar i baksätet som dricker sprit på väg till en jävla bilmässa??? nästa gång får ni fan ta och göra det privat med normalt folk och inga jävla tomat odlare.

håller med totalt där.... big_smile

168 Inlägg
24 april 2011
fyfan vilka whitetrash dom raggarna var, man trodde nästan man hade kommit till Flynt, Michigan. Nästan nackskott på alla dom och deras luder som såg ut som lady gagas heroinbarn.

850teefem
24 april 2011
Savalito skrev:
fyfan vilka whitetrash dom raggarna var, man trodde nästan man hade kommit till Flynt, Michigan. Nästan nackskott på alla dom och deras luder som såg ut som lady gagas heroinbarn.

hahahahahahah (Y)

52 Inlägg
24 april 2011
Tack för igår! Tyckte det var riktigt häftigt att se alla bilarna längs vägen, faktiskt halva nöjet med Elmia smile

Ubåtsingenjör
7 343 Inlägg
24 april 2011
tycker de va kul smile även om det gick lite fort ibland

77 Inlägg
24 april 2011
Riktigt Fett Igår!!!!!

2 011 Inlägg
24 april 2011
Ni som filmade eller tog kort får gärna lägga upp dem, när ni kan.

Inte farten som dödar. Det är stoppen

957 Inlägg
24 april 2011
Clintan66 skrev:

Jag har några kort de kommer snart  ska bara vakna till hahaha sen filmen vet fan ska se om den  är bra för  det  är jävligt svårt att filma samtidigt som man kör i 150 blås

2 011 Inlägg
24 april 2011
BadBoy89 skrev:
Clintan66 skrev:

Jag har några kort de kommer snart  ska bara vakna till hahaha sen filmen vet fan ska se om den  är bra för  det  är jävligt svårt att filma samtidigt som man kör i 150 blås

Okej smile. Kom hem välbehållen ser jag.

957 Inlägg
24 april 2011
hahah jadå  vafan  jag  la 160 hela vägen  sen efter den markaryd stoppet och komm inte  ikapp dej  hur fort körde du ientigen hahahahah men  ja komm hem säkert iallfall det var viktigaste

SRS
168 Inlägg
24 april 2011
Jä-la svin så äckligt skitigt det var på A6 eftersom folk inte kan plocka upp efter sig. O så sjukt svårt det va för att polisen skulle hjälpa till dom stod bara tillsammns med besiktningsmannen o några gick runt, men hjälpa till i rundelen så folk kunde komma ut de kunde dom inte. Tur d blev lite kvällskörning iallfall de va trevligt ^^

2 011 Inlägg
24 april 2011
YoY0 skrev:
Jä-la svin så äckligt skitigt det var på A6 eftersom folk inte kan plocka upp efter sig. O så sjukt svårt det va för att polisen skulle hjälpa till dom stod bara tillsammns med besiktningsmannen o några gick runt, men hjälpa till i rundelen så folk kunde komma ut de kunde dom inte. Tur d blev lite kvällskörning iallfall de va trevligt ^^

Håller med dig ang skitigt. Fattar inte varför de inte kan plocka undan efter sig. Blir ju bara svårare och svårare att få det till att bli bra framöver för alla. Hade man själv ägt butik/affär hade man törnat på att behöva städa upp efter denna helgen där uppe. Likaså krävt att det spärrats av totalt. Kan man ha med sig allt jäkla skräp kan man få plats med en soppåse också och slänga det i den.

76 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Tack för igår, kul att se så att så många hängde på.

När det gäller att hålla ihop ett tåg med så många bilar är det viktigt att samtliga bilar har kolla på tiderna samt på ledarbilarna. Detta lyckades inte alla med igår och då är det omöjligt att få ett snyggt tåg med jämn hastighet för alla.
När vissa bilar inte fattar att tåget börjar rulla så är det helt omöjligt att hålla ihop gänget.
Som ATCO skriver så tog vi det lugnt i starterna från varje stopp men eftersom väldigt många inte var uppmärksamma på när tåget rullade iväg så blir dessa bilar efter och då får man jaga ifatt lite, inget konstigt med det. För att inte tala om de som va med bra i starten men som sen tyckte att det gick för sakta i starterna på motorvägen när vi försökte samlade ihop gänget.

När det gäller farten så hölls den utsatta hastigheten. Jag låg runt 120km/h på motorvägen, satt ju och somnade i mellan åt av tristess. wink Så ni som säger att det gick i 150km/h kan ju kamma er det handlar ju helt enkelt om att ni kom får långt efter i starten.

Trevlig dag med strålande solsken hade vi iaf. och jag hoppas att alla kom hem med hela bilar.
Själv så blir det en ny vindruta i nästa vecka efter ett otrevligt stenskott som gjorde att rutan sprack. Men men det är ju inte hela världen. smile

/ Jimmy
Senast redigerat av Mr Schnitzer (24 april 2011)

Har alltför mycket leksaker
28 Inlägg
24 april 2011
min ruta gick med åt helvete därför körde vi förbi sen smile tack alla för en trevlig dag!

M-power

8 Inlägg
24 april 2011
Kom hem med stenskott (mer eller mindre oundvikligt) och deformerad front efter blivit på backad på ljunbystoppet.. av en jävlig klantig person. Hade ca 100m fritt fram och en vändzon att vända bilen på. Men han valde att backa och min bil stog i en p-ruta. brevid sibylla tror jag de va. Kolla i speglarna innan. Sen vart jag trängd av en Vit mustang cab med saleen paket. där de drog ihop sig mot enkefil.   Men för i övrigt helt ok dag.

16 Inlägg
24 april 2011
Jag jobbar med att lägga upp några bilder från igår nu smile
Säger bara, tack för en trevlig åktur upp igår!

16 Inlägg
24 april 2011
Under tiden jag börjar ladda upp bilder från Samkörningen så kan ni roa er med bilder från kvällen:

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … lbum=13983

Sök