3126
Sök

Konstigt fel med tomgången på volvo 740 -89.

237 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Sökt och letat svar på mitt fel, men hittar inget som funkar.

Varje gång jag startar bilen varm eller kall så ligger tomgången som den ska, men sen efter en stunds körning när jag släpper på gasen så stannar den på 1300-1500. Om jag sen stannar och stänger av motorn och startar den direkt efter så ligger den som den ska igen. Men så fort jag åkt någon minut igen så är den uppe på 1300-1500 igen. Någon som har haft samma problem och löst det eller någon som vet vad det kan vara för något fel?

11 Inlägg
4 mars 2011
koppla ur tomgångsmotorn och ljustera på vajjern lr spjället det gjorde jag smile

2 Inlägg
6 mars 2011
vajjern din kan små strula när du har gasat så den kan ha fastnat i en viss läge:P

237 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
bruhn92 skrev:
vajjern din kan små strula när du har gasat så den kan ha fastnat i en viss läge:P

Men ska det fixas för att man stänger av och på bilen på 1 sekund?

2 Inlägg
7 mars 2011
ibland kan de va så... men är inte helt säker

248 Inlägg
7 mars 2011
har samma fel som du, har bytt snart allt på skiten snart blir de hagelbössa fram om ja inte får ordning på den , så hojta till om du hittar felet smile

237 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Muckluck skrev:
har samma fel som du, har bytt snart allt på skiten snart blir de hagelbössa fram om ja inte får ordning på den , så hojta till om du hittar felet smile

Blir det lika för dig att den hänger sig när man har varit gasglad?

Min ligger normal så länge jag kör lungt.

248 Inlägg
8 mars 2011
Ja de gör den, tänkte prova och byta box på eländet imorn annars har jag provat och gytt varenda givare och lmm, lambda,tomgångsmotor ja allt, även bytt topppackning och alla packningar,tongue

237 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Muckluck skrev:
Ja de gör den, tänkte prova och byta box på eländet imorn annars har jag provat och gytt varenda givare och lmm, lambda,tomgångsmotor ja allt, även bytt topppackning och alla packningar,tongue

Fyfan , ja jag har inte funnit felet på min heller, har haft samma fel på min gamla GLE, hittade inte felet där heller...

Sök