3239
Sök

Vilket steg?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 juni 2011
Att bara dra upp rör från en portad låda i hatthyllan blir sådär, då får du ju mer eller mindre bara in ljudet som kommer från rören, du tappar alltså det som kommer från basarna och ljudet kommer bli slött och bumligt.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

535 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Hm... Okej... Men om jag ska göra en bandpasslåda, hur ska jag göra den smidigast? Så att den blir så liten som möjligt men ändå stämmer med rätt antal liter osv?

187 Inlägg
14 juni 2011
Med 2 stycken 12" i en bandpass tror jag den kommer att bli hyfsat stor^^ S40in är en snygg bil men jäkla dåliga utrymmen i den!!

Nya planer..

535 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
snirrealm skrev:
Med 2 stycken 12" i en bandpass tror jag den kommer att bli hyfsat stor^^ S40in är en snygg bil men jäkla dåliga utrymmen i den!!

Jao den kan vara snygg iaf.. Inte min, inte just nu^^ men snart!

Jo det är ju en mellanmodell eller vad man ska säga. Samarbetade dom inte med mitsubishi under denna modellen?

aja i vilket fall... ska jag nöja mig som det är istället då och fälla sätena när det inte är fullsatt?

187 Inlägg
14 juni 2011
Är du nöjd så är det ju bara o nöja dig..

Nya planer..

535 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
asså, basen stannar ju kvar i bagageutrymmet... kanske bildar en annan uppfattning när jag skaffat det övriga systemet. vill inte direkt ändra nåt på bilen heller så kapa hål till skidlucka kommer inte på fråga...

535 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
snirrealm skrev:
Fismumriken skrev:
Ryggstödet går att fälla. Man kan ju köra med nedfällda iofs, men om nån ska åka med så är det ju inte så rockigt^^

Jag sågade upp en hål i mitt ryggstöd så jag fick en "skidlucka".. Va ganska enkelt! Om du nu vill bygga med lådan spelandes genom luckan annars är som tidigare nämt bygga en bandpasslåda med porten upp genom ett hål i hatthyllan. Eventuellt upp genom ett av hatthyllehögtalarens hål, om du nu inte måste ha högtalare där!

Du kan du förklara hur du gjorde detta? Verktyg? Då måste man väl komplettera med tyg där man sågar upp?

187 Inlägg
17 juni 2011
Jag plocka ur ryggstödet, sen öppna jag upp själva klädseln så man kommer åt själva ryggplåten. Sen skar jag upp ett hål i plåten. Sen den gråa plastbiten som är bakom armstödet tog jag bort och sen det gråa tyget på baksidan av ryggstödet lät jag vara intakt så det är inte ett hål rakt igenom utan det sitter ett tunt tyg mellan där bara. Gick väldigt smidigt och va gjort på under en timma ungefär.

Nya planer..

535 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
Hm... Men man måste ju fortfarande skära i själva mjuka ryggstödet?

535 Inlägg
17 juni 2011
Trådstartare
Hm... Men man måste ju fortfarande skära i själva mjuka ryggstödet?

187 Inlägg
18 juni 2011
Har du inget utfällbart armstöd i mitten?

Nya planer..

535 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
Nej det är ju det jag inte har:/

187 Inlägg
18 juni 2011
Okej, antog att du hade ett armstöd. Då får du bygga en bandpasslåda o dra portarna upp genom hatthyllan eller något?

Nya planer..

535 Inlägg
18 juni 2011
Trådstartare
snirrealm skrev:
Okej, antog att du hade ett armstöd. Då får du bygga en bandpasslåda o dra portarna upp genom hatthyllan eller något?

Antog det:/ Hade varit så jävla mkt enklare med ett armstöd där^^ lådan är i princip nybyggd också^^ Sen vet jag ju inte hur länge jag har bilen heller^^

535 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
Okej jag får nog ta och bygga en bandpasslåda. om det nu ska funka bäst? kan man inte ha högtalare i hatthyllan sen då eller funkar det prima ändå?

kan nån hjälpa mig räkna ut hur jag ska bygga den och kanske visa i paint eller ps eller nåt?

Jag har 2 st "Rockford Fosgate P2D212".

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 juni 2011
Högtalare i hatthyllan funkar utmärkt, om det finns plats för dom.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

535 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
OKej... har 2 hål för högtalare där... hm... men bandpasslåda alltså... kan nån hjälpa mig räkna ut och göra en liten ritning? portar genom hatthyllan?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
19 juni 2011
Du har bara två hål alltså? Då kan ju dom vara lämpliga att dra upp portarna genom, behövs ju egentligen inga högtalare i hatthyllan, eller har du ofta folk där bak?

Saab 9-3SC {SQ-edition}

535 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Du har bara två hål alltså? Då kan ju dom vara lämpliga att dra upp portarna genom, behövs ju egentligen inga högtalare i hatthyllan, eller har du ofta folk där bak?

Hm... Nja de... Får ju körkortet om 3 veckor så då har ja väl en del folk där tänker jag^^ hade planerat att ha 2 6x9:or i hyllan att driva med stereon. Så att det iaf blir lite ljud där bak. Har ju inga i bakdörrarna så. Och driva framsystemet med steg.

Så kanske bör spara de hålen. Men det är väl inte värre än att såga upp med en hålsåg? Är ju trots allt snickare;) dock usel på att räkna ut hur lådan ska vara. Hade ett program en gång, men de krachade på min dator:( så behöver hjälp att räkna ut storlek på lådan, samt porten.smile

Size    12"
Nominal Impedance    Dual 2-Ohm
Power Handling    250 Watts RMS
500 Watts Max
Voice Coil Diameter    2.0" 4-Layer
(5.08 cm)
Magnet Weight    62 oz. Double Stacked
Speaker Connector    Dual 10 AWG compression
Fs (Hz)    26
Re (Ohms)    3.00
Le (mH)    3.2
Qms    10.00
Qes    0.57
Qts    0.55
Vas (Liters)    70.3
Sd (cm2)    510
SPL (dB @ 1w/1m)    86
Xmax (mm)    13.2
Woofer Displacement    0.057 cu. ft.
(1.61 Liters)
Cutout Diameter    11.125 in.
(28.26 cm)
Mounting Depth    6.375 in.
(16.19 cm)
Shipping Weight    16.00 Lbs.
(7.25 Kg.)

Lite info hittat från den här länken: http://www.rockfordfosgate.com/products … _id=108278
Senast redigerat av Fismumriken (19 juni 2011)

535 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
Är lite busig och bumpar. Nån som kan hjälpa mig räkna ut? Högst 90 cm bred, yttermått, och ca 40 cm hög, yttermått.

Sök