MrEricsson skrev:
original dumpen lät som fan den med men inte i bilen.
ok ok är den nippeln kopplad som original med? eller måste man först koppla mätaren sen på nippeln sen koppla nippeln till insuget?
Din -97:a kanske har mer dämpning än min -95:a, jag hör iaf det ordentligt inne i bilen när man växlar. Behöver inte ens ladda särskilt mycket för att där ska komma en hörbar dumpning...
Angående mätaren så drar du en slang från mätaren till nippeln (på torpeden till höger bakom mätarhuset och precis under ett av luftrören) och sen en från insuget till nippel. Funkar skitbra och som sagt så är det så originalmätaren är dragen.
River du bort locket antingen över akvariet eller instrumentbrädan så ser du den direkt, en liten vit nippel. Att komma åt den däremot är jävligare och då får man börja riva ut grejor, speciellt om man har grova armar eller nävar
Men det är iaf en helt perfekt genomgång och man slipper tex klämma slangen i dörren eller huven eller göra hål i gummigenomföringar. Orkar man dra slangen så så blir det helt tätt och man behöver inte göra åverkan på bilen för att få igenom slangen samt att den blir dragen så att den inte skadas eller fastnar någonstans.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P