2837
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 698 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
4 179 Inlägg
20 februari 2012
NoFantasy skrev:
sätta dit bromsarna så man kan få hejj på bilen, och sen sno en blå mjölkback och sitta på så man kan provköra!
det vore väl nått de!

just de! har ju ingen vindruta... och är för kallt att stå ute och försöka skära ut den som sitter på reservdelsbilen!

http://www.blocket.se/goteborg/Bilruta_ … 15&w=1

Ifall du vill ha en sprillans ny fräsch  så kostar det 1300:-

Kanske inte ngt för en isbil men å andra sidan så är ju din en showisbil så kanske värt ändå:) Du slipper ju några(?) timmars slit och svärande över reservdelsrutan också:)

Wärmland
943 Inlägg
20 februari 2012
NoFantasy skrev:
sätta dit bromsarna så man kan få hejj på bilen, och sen sno en blå mjölkback och sitta på så man kan provköra!
det vore väl nått de!

just de! har ju ingen vindruta... och är för kallt att stå ute och försöka skära ut den som sitter på reservdelsbilen!

Äsch för kallt smile Bara vara ute tills känseln försvinner de big_smile

Ööööööööööööh.....

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
zemet skrev:
NoFantasy skrev:
det vore väl nått de!

http://www.blocket.se/goteborg/Bilruta_ … 15&w=1

Ifall du vill ha en sprillans ny fräsch  så kostar det 1300:-

Kanske inte ngt för en isbil men å andra sidan så är ju din en showisbil så kanske värt ändå:) Du slipper ju några(?) timmars slit och svärande över reservdelsrutan också:)

tar högst 10 minuter att skära ut den om man är 2 smile och rutan som sitter i är helt ny! men var snyggt med solskyddet som sitter på rutan du länkade! big_smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
Grejja lite!

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-32c171cf55a9891ee9aab2b77e70a9c5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-de5dd779b2ea3f316eb20dcc0941da2d.jpg

T-Engineering
21 februari 2012
Nejjj inte 740 frambromsar dom bara jävlas och ligger på hela tiden, byt till 940 frambromsok och skivor ist smile dom är mkt bättre wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
fått ihop mina bromsar idag!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
T-Engineering skrev:
Nejjj inte 740 frambromsar dom bara jävlas och ligger på hela tiden, byt till 940 frambromsok och skivor ist smile dom är mkt bättre wink

får bli senare isf om de jävlas, aldrig haft problem! big_smile

1 433 Inlägg
21 februari 2012
Ser bra ut som vandligt!

T-Engineering
21 februari 2012
NoFantasy skrev:
T-Engineering skrev:

Jag har haft problem med mina på traktorn! Jag renoverade dom totalt och ändå låg dom på hela tiden:P

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 februari 2012
Trådstartare
T-Engineering skrev:
NoFantasy skrev:
T-Engineering skrev:

Jag har haft problem med mina på traktorn! Jag renoverade dom totalt och ändå låg dom på hela tiden:P

de var som fn. men det berodde inte på nått annat då?

92 Inlägg
21 februari 2012
Snyggt bra jobbat big_smile

- Volvo For Life -

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
första turen med volvon nyss! gött jävla ljud äre! saknas bara en kvittrande turbo!
Körde fast på planmark bara för det är så sophalt ute! har ju inte OTdubben på! körde med grusdäck, och det är inget att rekomendera om man säger så. filmade lite med blev inte nå bra eftersom det är ganska mörkt ute och har inga lysen på bilen hmm

311 Inlägg
22 februari 2012
Trevligt att du slapp på en provtur big_smile Måste säga att du har gjort ett jävligt bra jobb om jag inte sagt det förut smile

Ain't no place like home...
4 640 Inlägg
22 februari 2012
För o lägga så mycket tid på en 740, en isbil dessutom... då kan man ju bara vara gangsing... :-P
Grymt jobb du lägger på bilen i alla fall! Får man se den där sladda runt rondellerna i Falun nån gång tro? ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

309 Inlägg
22 februari 2012
ska du ha betong i röven på bilen kan du väll även fixa antispin och airbag på den i samma veva wink

''low is a lifestyle''

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Mattias-M skrev:
ska du ha betong i röven på bilen kan du väll även fixa antispin och airbag på den i samma veva wink

hahah, Nej det blir ingen betong i bilen, skulle haft det igår när jag stog still och spann på tomgången haha! big_smile

937 Inlägg
22 februari 2012
haha väger den så jävla lite i röven? x)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Cuefa skrev:
För o lägga så mycket tid på en 740, en isbil dessutom... då kan man ju bara vara gangsing... :-P
Grymt jobb du lägger på bilen i alla fall! Får man se den där sladda runt rondellerna i Falun nån gång tro? ^^

gangsin och gangsin!
tror inte jag ska röra mej så långt bort utanför 70-skyltarna!  smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:

ja! är nästan så att jag kan lyfta den i bakskärmen, igår stog jag still och spann på planmark! var riktigt läskigt när det är kolsvart och det när som helst kan komma en stor jäkla lastmaskin som kör flis! inga försäkringar eller nånting! men då skulle dom fått sig ett fälgkors i rutan och en pulversläckare i röven!

937 Inlägg
22 februari 2012
NoFantasy skrev:
Kalasgasarn skrev:

ja! är nästan så att jag kan lyfta den i bakskärmen, igår stog jag still och spann på planmark! var riktigt läskigt när det är kolsvart och det när som helst kan komma en stor jäkla lastmaskin som kör flis! inga försäkringar eller nånting! men då skulle dom fått sig ett fälgkors i rutan och en pulversläckare i röven!

HAHAH okej wink du få lägga några sand säckar eller annat i skuffen wink

Sök