3095
Sök

Coilovers hemmabyggda, Busbil bygget, Med Mina Projekt!

Min busbil som jag bygger på till och från när det går. Volvo 700 Serien följt av 900 front. För mer info, läs tråden. Det är ju där allt står.. Det som står först på att göra listan är att bygga TURBOMOTOR!

Garaget Anhängare!
511 711 Visningar
Uppdaterades senast 14 november 2013
Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-4ab55b1d5d1dfa6788bc1819142a4cde.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-473eeb8036d161d2ac5bffbff07ee611.jpg
WTF! hänger i farsans bil! smile

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Wärmland
943 Inlägg
23 februari 2012
Så det spökar i ditt garage, eller vad säger du? wink

Ööööööööööööh.....

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
christAfer skrev:
Så det spökar i ditt garage, eller vad säger du? wink

inte just i verkstan. men bredvid! jätte många som märkt av det! smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
kränga om lite däck nu snart! jätte kul att kränga däck utan maskin! får inte nå ont i händerna alls!

19 Inlägg
23 februari 2012
är dom där "spegelskivorna" möjligtvis gamla hårddiskar ? wink

671 Inlägg
23 februari 2012
NoFantasy skrev:
gjutarolle skrev:
À har för mig den inte startade ??

Startade ganska direkt efter att vi märkte att inte spridarna öppnade, som dom skulle! big_smile

À va felet att dom inte öppna då :p

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
gjutarolle skrev:
NoFantasy skrev:
gjutarolle skrev:
À har för mig den inte startade ??

Startade ganska direkt efter att vi märkte att inte spridarna öppnade, som dom skulle! big_smile

À va felet att dom inte öppna då :p

fick ingen ström!

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
tror precis jag väckte 2000 pers på några minuter! var ute och provkörde volvon på byn! och gjorde väl några donuts på 2an så det vråla över hela Mockfjärd!

Fick sms. TYST SKA SOVA! big_smile

Pim_Pim
23 februari 2012
NoFantasy skrev:
tror precis jag väckte 2000 pers på några minuter! var ute och provkörde volvon på byn! och gjorde väl några donuts på 2an så det vråla över hela Mockfjärd!

Underbart !

2 415 Inlägg
23 februari 2012
Wounderbart

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

92 Inlägg
23 februari 2012
haha de är Rätt! big_smile
NoFantasy skrev:

- Volvo For Life -

2 415 Inlägg
23 februari 2012
vilket helvete det är att byta en startmotor på en 740 gl automat med 1 19 nyckel och utan domkraft..

bra jobbat med att väcka hela byn! smile helt rätt.. tur du inte fick 2000 sms. TYST.. smile haha

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
23 februari 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
vilket helvete det är att byta en startmotor på en 740 gl automat med 1 19 nyckel och utan domkraft..

bra jobbat med att väcka hela byn! smile helt rätt.. tur du inte fick 2000 sms. TYST.. smile haha

3 förlängare. spärrskafft och ta det bakifrån! big_smile
Glömm inte domkraft! haha

Kan tänka mej hur jävligt det måste vart! hmm

Pim_Pim
23 februari 2012
NoFantasy skrev:
Tryck_o_pys skrev:

Helt klart bäst och ta de bakifrån. big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
maxxiz skrev:
haha de är Rätt! big_smile
NoFantasy skrev:

haha ah de är roligt! såg att det var nån som hade stannat till mitt i en rondell och väntade på mej! ville inte prata med honom, hahaha. men svängde av mot industrin och åkte tillbaka to tha workshoop! big_smile
Tänkte på honom och skicka lös så mycket det gick på ett asfaltställe! big_smile

2 415 Inlägg
24 februari 2012
NoFantasy skrev:
Tryck_o_pys skrev:

hehe. ja det var ett helvete.. höll på 1 timme sen orka ja inte mer i regnet.. skall fortsätta idag. har 1 bult kvar. haha.
bilen står ju ute i  skogen så kan ju inte palla upp bilen.. hmm hehe. så måste ta det uppefrån tongue
aja lite möö OT nu.
kan du inte dra ut med bilen igen och filma lite??

smile

937 Inlägg
24 februari 2012
Tryck_o_pys skrev:
NoFantasy skrev:
Tryck_o_pys skrev:

hehe. ja det var ett helvete.. höll på 1 timme sen orka ja inte mer i regnet.. skall fortsätta idag. har 1 bult kvar. haha.
bilen står ju ute i  skogen så kan ju inte palla upp bilen.. hmm hehe. så måste ta det uppefrån tongue
aja lite möö OT nu.

smile

alltide på dom jävligaste platserna det ska skita sig x) filma lät som en bra idee ;D

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
24 februari 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
NoFantasy skrev:
Tryck_o_pys skrev:

aja lite möö OT nu.

smile

haha jobbigt, oroa dej inte på mina trådar får man gå hur OT man vill! bara roligt med lite omväxling för engångskull!

Yess det kommer nog snart, men har så dåliga framdäck. Letade igår efter däck men hittade bara 2 st gislaved vinterdäck, som jag bränt ur dubben på! måste gjort klassikern för det var soprent på dubb, burna bakåt. Sen en gång fram! sen så har man dubb i hela hjulhuset! big_smile
O nu har ju snön försvunnit också, så man kan ju inte åka med OT-däcken

21 Inlägg
24 februari 2012
NoFantasy skrev:
Hela den här dagen har gått åt för att storstäda verkstaden! och jag hittade riktigt mycket verktyg! spec 2 st ringnycklar stl 13 som jag letat efter väldigt länge! så det var en liten återförening med både kaffe, semla och tårar!

Lägger upp lite bilder!

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-f4183f68df37c8612b1985997564336d.jpg
tänkte först polera arbetsbänken lite men behövdes inte för den är ganska så fin endå! big_smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-4141d6fe39071431c9470c38f18982c0.jpg
Flyttat båten och tagit undan alla plåtskivor som låg under den och även efter väggen! big_smile sorterat och kastat!

ser ut som att det är en unge som speglas i lilla sidorutan längst bak

http://www1.garaget.org/gallery/images/125/124810/124810-dbefd63a02dcc8f88c62784dfd947fb2.jpg
Testade släcka ner lite, vågade inte kolla på bilderna förens jag kom hem!
haha! men jag tror på det jag har sett med egna ögon kan man säga! och tillägga ordet spöke! big_smile
ville inte ta risken att skita ner mej i onödan!

2 415 Inlägg
24 februari 2012
NoFantasy skrev:
Tryck_o_pys skrev:
NoFantasy skrev:

aja lite möö OT nu.

smile

haha jobbigt, oroa dej inte på mina trådar får man gå hur OT man vill! bara roligt med lite omväxling för engångskull!

Yess det kommer nog snart, men har så dåliga framdäck. Letade igår efter däck men hittade bara 2 st gislaved vinterdäck, som jag bränt ur dubben på! måste gjort klassikern för det var soprent på dubb, burna bakåt. Sen en gång fram! sen så har man dubb i hela hjulhuset! big_smile
O nu har ju snön försvunnit också, så man kan ju inte åka med OT-däcken

härligt! ett helvete, då bilen är automat också då ja inte kan putta igång bilen för att ta den till garaget.. utan har bara 1 led 19 och 1 19s nykel och 13 led... jobbigt som satan och lossa påt. specielt om man bara kan vrida dom 5mm åt gången och det går så trögt att man inte kan skruva förhand.. haha.

Sök