Igår gav jag mig på att klä innertaket... det slutade inte riktigt som jag hade hoppats men det kan kanske bli okej iaf.
Limmet jag fick hem (beställde Casco S9) var alltså Plastic Padding kontaktlim och fick det istället för att de strulade till min order och fick det som "kompensation" för det och det skulle visst vara lite dyrare (och bättre då eller?)
När jag började lägga på det (med en roller) så klumpade det sig direkt nästan överallt och blev typ gummiaktigt direkt.... förb****de
J***A
S*IT
tänkte jag men gav mig fasen på att det kanske går och polaren lyckades skaka fram en spackel/lim spade som är räfflad och den gick det skapligt att lägga på limmet med.
Hade köpt 2 burkar med lim och tänkte att det borde räcka långt men det gick åt 1,5 burk till halva taket.
När vi sen fogade ihop delarna så blev det ganska okej iaf... några små klumpar med lim på några ställen och lite svårt att få det att fästa i någon böj men förhoppningsvis så blir det kanske ganska bra.
Vi började med att bara ta halva taket som sagt så imorgon ska jag försöka få tag på mer lim också ska vi testa om det går att få ihop det skapligt... annars vet jag inte vad jag gör
Varför, Varför, Varför körde jag inte bara med Fastbond 30 som jag vet fungerar ????
Om inte annat så lär man sig av sina misstag
.