Då ska vi se.... ryggen jävlas en aning fortfarande men kunde inte hålla mig borta från garaget idag
Innan jag fortsätter med fronten är det lika bra att testa den på bilen så den fortfarande passar ordentligt:
Funkar ju helt lattjolajbans detta
....Off And Away med grejerna och börja spackla lite
Spacklat och slipat av en vända...
Lade sedan på ett lager till och medans det fick härda lite så tog jag tag i en idé jag funderat lite på....
....då jag insett att instrumentbrädan kommer bli väldigt bökig att klä som den sett ut så tänkte jag att jag testar att förenkla formerna lite...
Spänt upp lite fleece och plastat det.
Förhoppningsvis så blir det bättre så och enklare att klä det sen
Nu hade det andra härdat lite så fortsatte jag med fronten....
Här ska det ju vara något
Blev en lite väl stor kant på ovansidan så det får fixas....
...och helt sjukt vad smidigt det blir när man får så bra tips att arbeta med,
TACK Pain....
Slipar av spacklat innan det härdat ordentligt och skurit upp springan med kniv för att enkelt få loss lampan sen
Sen fick jag ännu en fundering (ovanligt? hmmmmm...) Nu när mera tyg är på väg hem så kanske man skulle klä hela baslådorna med det lilarutiga tyget (?)
Vad tycker ni??Sen kluddade jag lite snabbt i photoshop med idén på hur lacken kommer bli på fronten sen.....
Antingen:
Eller kanske så här t.o.m:
Jag skulle gärna vilja ha ett streck som delar av men vet inte om det är bökigt att få till det snyggt?
Det lila kommer alltså vara candy passion purple över originalfärgen... med flakes i förstås
Det kommer även gå uppe på huven där "upphöjningen" är.
.