Men för att få tutringen att passa kräva en annan ratt. En ratt med djupare ekrar som gör att tutringen får plats. En sån ratt följde med reservdelsbilen

![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-92004899836b2366c07504291524d5f8.jpg]()
Jag mattade ner ratten
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-c1286a3a0f81f14d5d8fcb7bcd3a8078.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-73061532ce0ab8214d1e7c3807ca3d43.jpg]()
Och konstaterade att den var full av småsprickor

Marknaden på bra begagnade rattar är obefintlig. Och en ny sportratt var uteslutet. En dålig ratt som behöver renoveras ligger på 200 dollar på eBay

Så det blir till att renovera ratten, nåt jag aldrig gjort förut.
Börjar med att ta ta en fin V-formad fil och fila upp sprickorna. Så att spacklet har nåt att fästa i och så det inte spricker igen.
Jag räknar att det finns över 70 st sprickor i ratten, större och mindre. Alla ska filas upp och spacklas.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-9494f5aa68b2fa3877ee4ef0d772a349.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-7c4279a1915abe37e06323fff7d9efc8.jpg]()
Sen på med slipfärg och kolla....
Mera spackel och mera slipfärg.....
Tills jag är nöjd
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-2cb9e9f7aeb3c754b0c4c7d7352ef712.jpg]()
Mattar ned med slipsvamp, en ypperlig slipprodukt om man skall slipa runda, trånga eller andra svårslipade föremål.
Jag bygger en enkom ställning för att få ett så bra resultat som möjligt
![https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164369/164369-eaca564330e035bba5c617f661439a2d.jpg]()