Höst?! Är bilderna 8 mån gamla?! Då betyder det väl att du cruisar runt med den nu?
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Vi backar bandet några år tillbaka. En frontplåt ska sitta mellan framstötfångaren och karossen. När fronten ännu bara var hopmonterad på prov så hade jag även frontplåten monterad
Denna har också varit i lager i några ur men nu får den sin tur
När allt spacklande, slipande och grundande är klart maskeras översidan och jag drar stenskottskydd på undersidan
När den torkat maskeras undersidan för att slippa översprut på stenskottskyddet.
Sedan mattas frontplåten ned för hand med 500 papper
Många Ford 59:or brukar ha denna frontplåt lackad i karossfärgen men från fabrik var de halvmatt silver. Letar länge efter en passlig nyans och till sist hittar jag en Temadurfärg som jag tror kan bli bra. Den beställs tom Temadur 90, alltså med 90 % blankhet.
Och jag blir nöjd med resultatet
Finnishen är helt ok. Inte för blank och inte för matt
Finns det så stora vacumförslutna glaslådor så den får plats i finrummet så småningom ? Ska du ut och åka krävs det följebil både framför och bakom för undvikande av oberäkneliga idioter bakom rattar... Vilket smycke !!!
Finns det så stora vacumförslutna glaslådor så den får plats i finrummet så småningom ? Ska du ut och åka krävs det följebil både framför och bakom för undvikande av oberäkneliga idioter bakom rattar... Vilket smycke !!!
Man kan ju alltid önska det
Det finns ju alltid en risk att gå ut på allmän väg med den. Men vi ska nu hoppas att allt går bra. Jag har dock hävdat att skulle olyckan vara framme och bilen bli demolerad kommer jag att hamna på hispan
En polare byggde altan me inglasar uterum,sen kom folk för o se de färdigt,då står han Cadillac 58 cab där,hehe de va den som skulle ha tak över huvet..
En polare byggde altan me inglasar uterum,sen kom folk för o se de färdigt,då står han Cadillac 58 cab där,hehe de va den som skulle ha tak över huvet..
Ingen dum idé alls. Detta är ju nästan som ett livsverk