om det finns plats bakom instrument panel så gjut upp 2st lådor och sätt i 6½" 3vägs högtalare. och vinkal högtalarna neråt. så sliper du kapa massa fula håll i bilen.
Tack för tipset att börja kapa i bilen är otänkbart.
Ska du köra original rätt igenom med likströmsgenerator så bör du förbereda dig på att en ljudanläggning kan vara 'droppen' som definitivt slår ut laddningen
Det är ju inte tvunget att ha 'ljud' i bilen - du kan göra som jag: Sjunga själv
om det finns plats bakom instrument panel så gjut upp 2st lådor och sätt i 6½" 3vägs högtalare. och vinkal högtalarna neråt. så sliper du kapa massa fula håll i bilen.
Tack för tipset att börja kapa i bilen är otänkbart.
Ska du köra original rätt igenom med likströmsgenerator så bör du förbereda dig på att en ljudanläggning kan vara 'droppen' som definitivt slår ut laddningen
Det är ju inte tvunget att ha 'ljud' i bilen - du kan göra som jag: Sjunga själv
Aij jaa, tänkte inte på det När får Ford växelströmsgeneratorer?
Eftersom Barracudan är ganska högljudd ( och stereo inte så praktisk ) skulle det vara trevligt med en bil där det skulle gå att lyssna till musik. Rock ´n´ roll och femtiotalare hör ju ihop liksom.
Aij jaa, tänkte inte på det När får Ford växelströmsgeneratorer?
Min 62:a har likströmmare - och det är den "nyaste" gamla Ford jag ägt, så jag känner inte till svaret på din fråga. Finns däremot en kort tråd om detta här på forumet faktiskt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=182327
Aij jaa, tänkte inte på det När får Ford växelströmsgeneratorer?
Min 62:a har likströmmare - och det är den "nyaste" gamla Ford jag ägt, så jag känner inte till svaret på din fråga. Finns däremot en kort tråd om detta här på forumet faktiskt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=182327
Ett av målen med det här projektet var också att få till en riktigt tyst och komfortabel gång. För att bevisa för alla nybils-nissar att det går att föra normala samtal under färd i en gammal bil. Därför kommer den att bli rejält ljudisolerad och (tyvärr ) kommer också mycket av V-8 mullret att försvinna. Tanken är ett enkelt avgassystem med dubbla ljuddämpare (original hade dom en) för att få den så tyst som möjligt.
För de oinsatta som ser (hör) bilen, och börjar undra om det är en sexa eller åtta i den, så kommer följande detalj som slutrör.......
Du har säkert berättat, men när beräknas en besiktning? Blir det att få rullande och besikta så fort som möjligt och ägna lite finlir åt vinterhlvåret?
Senast redigerat av Dixieman (30 maj 2012)
Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Typ asfaltsmattor eller va det nu heter har vi lagt i våran svarta fyrkantiga ark som man köper på biltema bara dra av pappret på baksidan och lägga på plats och sedan värma fast med värmepistol går även att forma ganska lätt med hjälp av värmepistolen
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
30 maj 2012
#796
JohnWayne skrev:
Thunderbird88 skrev:
Isolera hela bilen också från vägljud om du ändå ska ha den så ljuddämpad i avgassystemet Så får du nog en väldigt behaglig resa när du kör med den
Det var tanken, men jag undrar hur jag skall gå till väga Har inte så stor erfarenhet av dylika jobb.
Läs lite på billjudsforum och fråga runt bland billjuds folket. Jag hade tänkt att isolera hela min Lincoln med Silent Coat (Finns att köpa här https://www.blekingebilradio.se/product … ry_id=1877 ) för att både få ner ljudnivån i bilen och få till ljudet från stereon bättre. Bilen är ju knappast högljudd som det är nu men kan ju alltid bli bättre För din bil skulle jag tro ett antal såna förpackningar beroende på hur många lager du vill lägga. Jag tänkte lägga 2 lager i dörrarna, 2 lager i tak, 1 lager golv och skuff i min Lincoln. Och räknar då på att det går åt kanske 3-5 förpackningar.
Du har säkert berättat, men när beräknas en besiktning? Blir det att få rullande och besikta så fort som möjligt och ägna lite finlir åt vinterhlvåret?
Nää, bilen ska vara helt klar när jag åker och besiktar. Av egen erfarenhet vet jag att det som lämnas bort före besiktningen inte kommer att fixas alls
Målet är att låta den stå med slipfärg över kommande vinter och lacka mot vår. Och sedan montera ihop. Deet får ta den tid det tar, detta är inget jobb, utan en hobby
Tack för alla tipsen om ljudisoleringen. Asfaltsmattor är införskaffade. Och så blir det väl en tilläggs-isolering i golvet. Men jag har ännu inte hittat nåt att ha inne i dörrarna.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 508 Inlägg
3 juni 2012
#800
JohnWayne skrev:
Tack för alla tipsen om ljudisoleringen. Asfaltsmattor är införskaffade. Och så blir det väl en tilläggs-isolering i golvet. Men jag har ännu inte hittat nåt att ha inne i dörrarna.
brukar vara asfaltsmattor där med på insidan av ytterplåten, större bitar för att slippa "plåtljud" från dörrarna