Har slarvat lite med uppdateringarna nu, men nu så
Motorhuven hade sett sina bästa dar, men när ingen annan fanns till hands var det bara att bita i.
Läste om en Pontiac Boneville cab -58 renovering i en Power, där man hade kluvit huven för att komma åt rosten på insidan.
SAGT OCH GJORT
Alla svetspunkter borras ur och kanten viks upp. Och simsalabim, två huvhalvor.
Halva slipad. Kör med borrmaskin och nylontrissa
Blästrad och klar för grundning
Undersidan slipar jag bra. Att blästra den skulle förstöra den. Grundar och drar på ett tunt epoxiskikt. Kanterna som ska vikas över lämnar jag plåtrena.
Före jag sätter ihop halvorna sätter jag ny huvisolering mellan. Sedan är det bara att vika över kanten tillbaks och punkta ihop.
Nu använder jag Migen, men det är ingen höjdare. Huven har tendenser att slå sig i kanterna
En riktig punktsvets skulle ha varit idealsikt.
Nu kommer detta jättejobb ha visat sig varit för intet
Jag kommer nämligen att hitta en perfekt huv efter en tid.....