Detta projektet handlar om min Saab 9000 Aero -97 som jag har gjort i ordning i huvudsak under vintern 2011-2012, men håller konstant på med nya modifieringar. Min vision är att hålla bilen så nära original som möjligt, men med... Visa mer
Det vart väl bra detta Vad har du fram då eller ska du byta där med?
Just nu sitter det org fram med 45mm sänkfjädrar från Nordic, jag har ställbara Koni som ska dit med, men det är inte en lika enkel procedur som bak så det ska tas nån annan kväll
Just nu sitter det org fram med 45mm sänkfjädrar från Nordic, jag har ställbara Koni som ska dit med, men det är inte en lika enkel procedur som bak så det ska tas nån annan kväll
Okej har koni fram på min Dock så satt dom på när jag köpte den så vet inte hur jobbigt det är att montera
Okej har koni fram på min Dock så satt dom på när jag köpte den så vet inte hur jobbigt det är att montera
Okej För jag har bara lösa dämpare och de måste monteras in i de gamla fjäderbenen.....
Okej För jag har bara lösa dämpare och de måste monteras in i de gamla fjäderbenen.....
att jag inte klickat prem på denna fina tråd innan! Suttit i dag och läst igenom alla 76 sidor! Riktigt rolig läsning
Man tackar så mycket! Tyvärr har jag varit väldigt dålig på uppdatera denna säsong.... det har hänt grejer, så ska försöka sammanställa hela sommarn nån dag Måste bara leta upp alla bilder man tagit....
Jag har inte dött!! Bara haft jäkla fullt upp....bilen har inte stått still, har bara missat att hålla er uppdaterade så förbered er på MEGABILDBOMB.
Våren på ingång 2015-05-22
Dat taklucka
Fortfarande lite snö kvar....
Juli 2015 Jag har äntligen fått värmepaketet bytt! Tyvärr har jag inga bilder på det Men nu slipper jag ha men massa glykol i hela bilen I samband med det så byttes även det andra tankbandet samt oljan. Resten av sommarn fick jag njuta av bilen. Hade lite problem med laddtrycket men en helt ny magnetventil löste det
Var less på att bromsljuset såg blek och tråkigt, så beställde hem ett nytt. 2015-09-17
Blev ju lite skillnad
Har skaffat bridgevinge, behöver lite kärlek bara.
En liten tvätt
Sonax hårdvax, blev lite blankare men behöver en polering.
Ja det är bakskärmen som jag fortfarande inte monterat....
Nu började höger drivaxel tacka för sig... 2015-09-24
Tror det var dax...den har sett ut så här i ett par år nu.
Hade gängpaj på denna, men tack vare _aero var det nemas problemas!
Efter bilen mådde lite bättre igen så var det tyvärr dax för avställning. Så fick bli mer foton! 2015-09-30
Nya bromsljuset
USA bakljusen
Jag o _aero har länge snackat om att dra ut o fota lite så det var now or never! (Foto: _aero)
(Foto: _aero)
2015-10-22 så åkte vinterdäcken på
Rena o fina
Polerade även vingen
Nu har även snön börjat komma, längtar redan efter nästa sommar
Har inte så jätte mycket planerat för vintern. Ska se om det blir byte av det övre motorfästet då den har börjat bli lite slapp.
Sparade bästa bilden till sist (Foto: _aero) Over and out!
Lite småproblem, men inte växellådan i alla fall! Bridgevinge kan bli snyggt, blir det omlack av luckan? Tänker på hålen som blir... Du får ta och skaffa ett par Super Aero, utan kåpor.
Lite småproblem, men inte växellådan i alla fall! Bridgevinge kan bli snyggt, blir det omlack av luckan? Tänker på hålen som blir... Du får ta och skaffa ett par Super Aero, utan kåpor.
Snygga bilder, Magnus 9000 är så jäkla rå!
Än så länge har lådan hållit, men synken på 4an är kass, det har den varit sedan den monterades. Lådan är bara tillfällig och ska så småningom ersättas.
Jo bridgevinge kan bli intressant, tror nog det får bara bli plugg, vill kunna montera dot org vinge igen Jag har en bagagelucka utan vinge o uan torkare men tyvärr i fel färg...
Hur menar du nu? Jag har ju utan kåpor
Jo Magnus bil är satans rå! Det blev nårra fina bilder på hans bil med, men dom får han lägga upp själv
Än så länge har lådan hållit, men synken på 4an är kass, det har den varit sedan den monterades. Lådan är bara tillfällig och ska så småningom ersättas.
Jo bridgevinge kan bli intressant, tror nog det får bara bli plugg, vill kunna montera dot org vinge igen Jag har en bagagelucka utan vinge o uan torkare men tyvärr i fel färg...
Hur menar du nu? Jag har ju utan kåpor
Jo Magnus bil är satans rå! Det blev nårra fina bilder på hans bil med, men dom får han lägga upp själv
Nästan alla lådor på 9000 med lite pulver är mer eller mindre tillfälliga.
Annars kan man ju limma originalvingen, sitter bra så. Fast det kanske är lite drygt att få bort limmet om man tänkt byta ofta...
Klantigt... Menar ju med kåpa, dina är ju Classic-fälgar.