Lite frågor ang slipning

Sonnback
2 januari 2012 · 502 Inlägg

Hej, håller på och spacklar och slipar bil och har lite frågor ang slipningen, jag slipar med 120 och det känns väldigt grovt men har en "planering" på att:

1. Slipa hela bilen med 120 så allt blir jämnt och rakt.
2. slipa genom hela bilen med 240
3.dra på hagmans ca primer som rostskydd med ett lager, eventuellt 2 om det räcker
4.slipa rostskyddet med 400 våtslip
5. dra på slipgrund ca 2 lager
6.slipa den med 800 & kanske 1200 våtslip innan man slänger på lack

Låter det som en bra riktlinje?

Mvh Jonas:)

Enz0 Billackerare
2 januari 2012 · 174 Inlägg

Tjena, pm din e-mail så kan jag skicka över lite manual (pdf) som jag har.

I not sick, I just need help. :P
Det är inte farten som dödar, utan smällen. Eller som dom säger overseas, It's not the fart that kills, it's the smell.
http://julle74.deviantart.com/gallery/
Audi A8 Quattro "Crazy Eight" (1995)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
2 januari 2012 · 3 585 Inlägg

Jag börjar med 240 på maskin. Sedan våtslipar med 400 och sedan 800papper på grundfärgen. Sedan lack

Rinningar slipar jag med först 1000våtslip sedan 2000våtslip och sist polerar jag. Likadant för torrsprut.


(Jag är inte lackerare) Men kolla mina bilar. (främst den svarta)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Sonnback
3 januari 2012 · 502 Inlägg

Har du lackat BMW:n själv? Jisses vad snygg den blev!! Fick du lacken så där på en gång eller har du våtslipat hela bilen och sedan polerat upp den?

Jag lackade min röda och den tänkte jag köra med 2000/4000 och sedan rubba och polera upp glansen:D

Mvh Jonas

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 januari 2012 · 3 585 Inlägg

Haggan skrev:
Har du lackat BMW:n själv? Jisses vad snygg den blev!! Fick du lacken så där på en gång eller har du våtslipat hela bilen och sedan polerat upp den?

Jag lackade min röda och den tänkte jag köra med 2000/4000 och sedan rubba och polera upp glansen:D

Mvh Jonas

Läs spec för bilen under exteriör. En hel del jobb! tongue

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Sonnback
3 januari 2012 · 502 Inlägg

Grymmt arbete verkligen! nu fick man verkligen sug at våtslipa och se hur blankt man år till det cool men när du våtslipade, använde du en maskin med enkelt huvud eller med dubbla? smile

weisse
3 januari 2012 · 56 Inlägg

Rikta/spackla/rostlaga det som behövs, slipa ner stenskotten om det är mycket av de, annars kan du skrapspackla.
Dra av med P320 innan grunden och se till att få bort alla sliprepor från P120.
Tvätta av med silicontvätt.
Lägg sedan ett tunt varv med washprimer alternativt epoxy på plåtrena ytor, låt lufta för att sedan lägga på slipgrund.
Slipgrunden börjar du med att klossa de ställen du spacklat med P320 för att undvika försjunkningar, dra sedan av med P500 och avsluta med P800, våtslipningen behövs EJ! Genomslipningar lägger du tunt med 1K grund/vattengrund och drar av med P800.
Blås och tvätta, dra sedan av med klibbduk.

MÅLA!

Mvh

Mitsubishi Evo 6 TME "Time Attack 2013" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang