2996
Sök

Köra med 4 pucks eller 6 pucks sinterlamell?!

16 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#1
Tja, tänkte bara kolla vilket som ni rekomenderar, kör 940 med cirka 400hk och tänkte slänga på bmw låda och sinterlamell, 6 puckad är väl bekvämare att köra med antar jag men det blir ju lätt att man "svinar" lite och går av kopplingen ganska aggresivt och då vet jag inte om 4 pucks är bättre?


KHRacing
10 januari 2012
#2
4-puck greppar bättre men har sämre livslängd / tvärt om med 6-puck

skaffa en 6-puck med fjädrat centrum - hade jag gjort.

16 Inlägg
10 januari 2012
Trådstartare
#3
KHRacing skrev:
4-puck greppar bättre men har sämre livslängd / tvärt om med 6-puck

skaffa en 6-puck med fjädrat centrum - hade jag gjort.

Tackar, har varit inne på det också så det får nog bli 6 puck!


SKANK Performence
272 Inlägg
10 januari 2012
#4
Det tråkiga är svänghjulet på 940....
Har du dubbelmasse så rekomenderas starkt att byta till enkelmasse,
Steget därefter är en förstärkt tryckplatta,
Sedan en sinterlamell...
sintern tuggar slut på svänghjulet o tryckplattan rrelativt fort tyvärr...
men ska du ha bmw låda måste du ändå byta till enkelmasse svänghjulet, annars går inte lådan på. Ett tips är att lämna in enkelmasse hjulet till någon som har koll på sakerna, så dom svarvar ner det o bultar om det, då har du gjort så gott du kan för att det ska hålla...
sedan är det ju 3 skivig tilton eller liknande som gäller...
jag känner en kille som är ricktigt ducktig på detta! Han håller till i vadstena som ligger utanför linköping. Han har ricktigt schysta priser o har världens stenkoll! Du kan ju gå in på hans sida www.petersmotor.com
släng iväg ett mail till honnom o kolla vad du behöver göra för att allt ska bli bra. Han kan nog lösat om du skickar sakerna utan konstigheter, om du har långt dit.

lycka till!
Mvh

SKANK Performence
Volvo 940R Clean Edition
http://www.garaget.org/?car=213519


Sök