Vita_Vargen skrev:
Cline skrev:
så kan man visst resonera, hade polisen lytt order hade det aldrig hänt.
Vita_Vargen skrev:
Så kan man ju inte resonera... då var det ju den som satte upp vägbommens fel med eller? Hade inte han satt upp den där hade han inte kunnat köra in i den.
Aldrig... det är väldigt säkert det.
Så du menar att om polisen avbrutit när dom fick order är det 100% säkert att han hade upptäckt det och att han hade brytt sig om att sakta ner. Han hade ju redan struntat i att sin flickvän bad han sakta ner flera gånger och verkade ju inte ha mycket planer på att sakta ner.
Lägg på att det var en 22 åring utan MC kort med... han hade tur som klarade sig så länge som han gjorde på hojen!
Det där med att hon hade bett honom att sakta ner, tror jag inte riktigt på för övrigt.
För det första, om man i ena stunden räcker långfinger åt efterföljande, men säger i efterhand något dylikt om att hon ville han skulle sakta ner, så låter det ganska lustigt i mina öron.
För det andra, hörs det ens i den hastigheten, om man ropar till varandra? Jag vet att när jag åkte cross med brorsan många gånger för vad som känns som tusen år sedan, så var det ganska svårt att få honom att höra mig, även fast man sitter som klistrad vid förarens rygg.
I och för sig är cross nåt annat, men principen är detsamma, det vill säga oljud från motorcykeln och vindbrus från fartvinden.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.