Bästa 745an ska få jobba i vinter men till 'vardag' blir det 9-5 Griffin
Topp byggd av Erland och massa lullull, hydrauliskhandbroms, svetsdiff, isdäck m.m
Hydralisk handbroms känns väll endå lite överkurs på en 7/900 serie? Jag menar dom låser ju bakhjulen med original handbromsen utan att man änns behöver ta i när man drar i spaken
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Den var jätte bra som vinterbil Den första hade jag dubbfria däck på ändå kom jag över och fram överallt Tyvärr är dom ganska så törstiga specielt när 4x4 high är på Iofs hade jag dom äldre modellerna 96-02 kanske dom nyare är mindre törstiga?
Kul o höra, är ju skitbra värme i den. Jo, dom gillar sås, min drar snäll körning 1.58 blandad så det är inte så farligt tycker jag, jag menar vad drar en lika gammal volvo V70 XC? Jo ungefär lika mkt den typen av körning 12km tor till jobbet med 2kallstarter som jag kör. 4WD kommer den givetvis vilja ha mera, tippar på runt 2.0 blandat, bara och tanka oftare. Jag har oxå den karossen, -97 med 156hk 4.0, den utan krånglande kamdrivning samt utan effekt
Den var jätte bra som vinterbil Den första hade jag dubbfria däck på ändå kom jag över och fram överallt Tyvärr är dom ganska så törstiga specielt när 4x4 high är på Iofs hade jag dom äldre modellerna 96-02 kanske dom nyare är mindre törstiga?
Hade en explorer -98 med feta jävla däck(finns på min garaget sida). jäklar va den drack bensin. hade nog minst 2.5l milen blandat. Drog bra mycket mer än min Viper och då är det ändå 2 gånger så stor motor i den.
Min 156hk vill ha runt 1.58 blandad körning 12km tor jobbet inkl 2 kallstarter rullandes på smala 245 16", tycker den är skitsnäll på sås jämfört med Blazern jag hade med vässad 350tbi och breda gummin, den ville ha runt 2,5-3.5 liter milen, ibland mera (ligger under mina sålda pråmar) Vipern har en viss fördel med det något lägre luftmotståndet jämfört med 2100kg tegelsten, en modernare motorstyrning/konstruktion överlag, sen går den på ett ngt bättre varv samt har lite mera vrid att bruka.
Halva grejjen med 240-ägandet är ju att de är kul i snö. Även fast Corollan (eller något annat?) kommer att få bli bruksbil i framtiden kommer 240in få smaka snö emellanåt. Klarat 31 vintrar hitills så...
850 Sug om jag inte får ordning på 940. Läcker som fan mellan Dp och Turbo. Tror att Dp har slagit sig åt helvete. Bilen vill dessutom 'Dö' ibland på häv.
Köpt 'ny' vinterbil/Brukis nu blev en go 242 -75 gotlandskörd så ingen rost förutom liite vid ena baljan Utrustad med b230e, k jet suger. Ska på weber, sitter månen8, lättat svänghjul, extraktor och portad 405 med större ventiler gjord av Erland Cox Sparco stol åt mig och en OMP åt polaren