Håller med "wadde". Sen skall man komma ihåg att oljetryck är inte "allt". En tunn bra smörjande syntet kan mycket väl ge lägre oljetryck men bättre smörjning! Dvs ett högt flöde är positivit! Givetvis så får oljetrycket inte sjunka allt för mycket, men säg att man har 2 bar på tomgång med en viss olja o byter sedan till en tunn, lättflytande helsyntet o får bara dryga 1 bar, så betyder det inte att motorn (lagrena) har sämre smörjning. Däremot kan det vara som så att lagerspelet är mer anpassat efter en olja som är "tjockare" när den är varm...
Senast redigerat av dawwe (11 augusti 2012)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure