Tack för länkarna!
Men nog är det väl endå 65% drivning i fram isåfall på stock-settings? Min är en TYPE-RA från 96. (Gjord 95 tagen i bruk 96 )
För jag har då inte märkt att den är så "jättesugen" att ställa sig på bredden mer än rätt fram utan DCCD omställd?
Trodde det hade att göra med fyrhjulsdriften bara. Att jag skulle sitta och slita på asfalt å spinna däck kan ni glömma, jag har bara testat grus.. Vill inte leka för mycket med ett fint exemplar!
Men om någon då kan förklara för mig hur mycket stegen i DCCD'n hoppar? Min måste alltså vara en "gammal variant" eftersom att type RA var dem första med DCCD'n. Jag har sett på youtube där dom claimar "80% rear 20% front" os.v. när dom åker runt på asfalten..
Har googlat lite men inte hittat stegens skillnad. Om någon kunde länka där dom hämtat infon skulle vara grymt!
För annars blir det ju bara pajkastning fram å tbx!
Sen huruvida min bil klarar sig på vintern är irrelevant för mig, då hon kommer ställas av och bara busas med lite på isbanan i trakten.
Sen om jag har förstått det rätt.
Med "låst" 50/50 menar vi alltså att 50% av torquen kommer bak och 50% i fram? Isåfall så ber jag om ursäkt för mitt tidigare, för då är det rätt självklart att min inte är så hela tiden! har för mig att fram får mer kräm än bak iallafall!
Hur som så har den varit underbar att ligga på grusvägar med, bara lite ångest när man åker där. annars äre superbt.
men 4wd är riktigt grymt vintertid, audin fastnade man ALDRIG med.