3112
Sök

Radio o högtalare funkar, men inget ljud

535 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Tjena! Radion i trucken på jobbet är trasig, så jag bytte. Radion startar och alla funktioner fungerar. Men inget ljud! Högtalarna är inkopplade rätt. Testade även högtalarna med ett batteri, och de funkade som de skulle. Allt är kopplat som innan när det fungerade. Vad är problemet? sad

28 Inlägg
9 oktober 2012
Va e de fö spelare till å börja me? Leta genom menyerna efter nått som heter typ "power ic" och lägg den på on, men somsagt modell på spelaren skulle underlätta smile

535 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Står inget. Gammal kasettspelare som fungerade klockrent i bilen.

21 761 Inlägg
9 oktober 2012
Har du testat kasettband, eller kör du bara radion?

535 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Testade bara radion. Blev lite svagt ljud när jag gjorde en felkoppling med mening. Men väldigt låg, men ren volym. Högtalarkablarna är kopplade till front left/right när de är rätt. Blir inte klok. Kanske är så att högtalaringången på spelaren plötsligt blivit kass?

21 761 Inlägg
9 oktober 2012
Det skulle ju kunna vara själva radiomottagningen som inte är bra, men om man höjer volymen ordentligt så ska det brusa en hel del i så fall (såvida den inte har någon sorts automute). hmm

Du får väl kolla noggrannt att det inte finns metalltrådar hos högtalarkablarna som kortsluter någonstans.

535 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Kablarna är hela o fina. Måste va stereon eller själva "sockerbitliknande" kontakten som ska in i stereon som e kass.

2 043 Inlägg
9 oktober 2012
Du har inte råkat ställa fader så du inte har något ljud i framhögtalarna?

535 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
Är bara ljud bak, men ska kolla.

535 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
Va inte fadern som va felet sad

535 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Nu har jag skarvat på kablarna på rear. Testat en annan radio men inget ljud. Men det knäpper till lite i högtalarna när jag startar samt stänger av radion. Kablarna sitter i en brun sockerbitliknande sak, samt en svart. Stereon har de ingångarna samt en till för eventuell iso kontakt?
Vrf inget ljud? borde väl spraka i högtalarna även om antennen inte funkar?

Sök