3925
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 januari 2010
attackhamster skrev:
körde budbil i örebro kommer in i en korsning... då ser jag polisen står på bromsen ifrån 50->0km/tim
för att unvik att smälla med mig.. jag kör vidare.. max 10 sec senare så dom satt på blåljus..

jag svänger in till kanten... polis nummer (P1) är han som körde
springer fram till mig... och skriker
P1: HUR I HELA HELVETE KÖR DU?
jag: jag tänkte säga samma sak.. du har väjningsplikt där borta
nu ser jag båda poliserna slår runt på huvudet.
ser oxå hur P2 håller sig för munnen för att inte asgarva..

P1 säger nu med normal hög ton... få see körkortet
han får körkortet... P2 håller sig fortfarande för munnen och hans axlar går up och ner..

p1 lämnar körkortet efter 2 min och säger till mig att jag kan köra iväg

vilket jag gjorde... med ett STORT leende big_smile

Haha

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

48 Inlägg
14 januari 2010
YeahLow skrev:
I sommras körde jag några polare till ett uteställe i Kalmar och följde med dem till uteservering. Så jag parkerar bilen precis utanför där man inte får stå.
Då kommer givetvis polisen och kör förbi och tittar på bilen och ställer sig en bit bort för att se om nån ska flytta bilen. Men jag hoppades dem skulle dra så jag vågade köra iväg med bilen då det var kolsvarta rutor på den runt om. Efter en stund kommer polisen ut ur bilen och sätter en lapp i rutan på bilen så jag hoppar över staketet och frågar va det där skulle va bra för?
P: Ja du får inte stå parkerad här och vi har gett dig en kvart att flytta bilen.
J: Ja men allvarligt den står ju inte ivägen här och jag kan väl flytta på den då?
P: Nej du får böter och särskilt när det står Fuck The Police på bakluckan.

Så det va bara att ta det. Så jag körde iväg med bilen och kom sen tillbaka och parkerade på samma ställe igen och la upp P-boten i rutan då jag tyckte att jag hade betalat för att få stå där. Men då kommer nästa polisbil och stannar bredvid bilen så att inga bilar kommer förbi. Så jag hoppar över igen och talar om att jag har fan betalat för att stå där!
P1: Du kommer få böter tills bilen är flyttad.
J: men du kan väl inte mena att du ska ge mej en bot till när jag nyss fått en?
P2: NU TAR DU OCH FLYTTAR BILEN!
J: Du behöver inte hålla på att skrika för jag hör ändå. Men det är ju såna ni är.. Maktmissbrukare.
P2: står och skäller och håller på ett tag på mej.
J: Dem ända som står i vägen för nån är ju ni! (Typ 10 bilar väntar på att få komma fram där snutbilen står)
Men det va bara ta en böteslapp på 500kr till och se glad ut.
Det roligaste va att dem inne på krogen trodde jag hade druckit för en polare hörde hur en kille sa: Fan e han dum i huvvet som står skriker på snuten när han dricker och kör bil tongue

En annan gång blev jag stannad av en snut som vi kallar IP(Idiot Polis) som gett mig böter för tonade framrutor 3 ggr men denna gången mötte jag snutbilen i stan så dem tvärvänder och jag skyndar på till mcdonalds för att köra mcdriven så att dem ska strunta i mig men dem ställer sig istället i slutet av driven och väntar på mig så jag rullar upp och frågar va det är dem vill nu?
P: KÖR UPP PÅ PARKERINGEN!!!
J: Jaja
IP: jaha nu kör du med tonade rutor igen, lär du dig aldrig?
J: Hur fan vet du det? Nej det gör jag nog inte.
IP: Vi mötte dig ju som du såg.
J: Ja men inte fan kan du se om rutan på högersidan är tonad vid ett snabbt möte?
IP: Jo så det blir böter.
J: Du har ju inte kollat på rutorna än?
IP: Rulla upp dem då så jag får se.
J: Så där nu är dem uppe så nu kan du ge böter.
J: Erkänn att du skrek som ett barn om att köra efter min bil?
IP: nej jag såg inte att det va din.
J: eller hur för den syns ju inte, men det måste ju va ballt att komma till polisstationen och säga att : fan grabbar idag tog vi en kille med tonade rutor fy fan va gutt, vi såg en våldtäkt men tog han med rutorna istället?
P: Börjar skratta bakom ryggen på IP.
IP: Var är det en våldtäkt?
J: Åhhh det var ett exempel.
IP: Här är dina böter.
J: Åhh tack så mycket men ska jag inte få blåsa?
IP: Nej det behövs inte.
J: ALLVARLIGT? Jag ska fan få blåsa, tänk om jag e full?
IP: Nej
J: Jo annars är det ju fan skandal om du tar mina rutor men skiter i fylla.
IP Blir förbannad och låter mig blåsa.
J: Sådär ska det se ut!

Sen drog dem jävlarna

hahaha garvar ihjäl mig ;D man blir ju less på snuten fan att fara å sätta böter för tonade rutor å att man kör me dimljus dom borde ju ha bättre för sig tycker man tongue

1 422 Inlägg
14 januari 2010
Eson_ skrev:
hahaha garvar ihjäl mig ;D man blir ju less på snuten fan att fara å sätta böter för tonade rutor å att man kör me dimljus dom borde ju ha bättre för sig tycker man tongue

Kör du runt med dimmljus utan att vädret krävet det så förtjänar du böter...

1 659 Inlägg
14 januari 2010
cheffer skrev:
Eson_ skrev:

Kan tycka att om man är mitt inne i stan (åtminstone i Sthlm) och du stannar var femte meter pga av alla bilar och mörkt är det allt utom där inne oavsett tid på dygnet så är det jätte larvigt att få böter för park + dim smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

red daddy
14 januari 2010
Krist skrev:
Svenss0n skrev:
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

Mindre än 1km kvar hem så hade man 3 civila bakom sig då...

P1: Är du galen?
P2: HUr snabbt körde du?
J:Vad?
P2: HUR SNABBT KÖRDE DU?!!
J: Lagligt... Eller?
P1: Jo tjena, kolla stenskotten du gav mig... Hit me körkortet.
P3: Är de din bil?
J:Pappas
P3: Tänkte väl det, vet han om att du gör så i hans bil?
J:Japp, ja kör såhär oavsett ensam eller me familjen.
P1: Kan ja få se på varningstriangel?
J:Absolut, vet inte om ja har en men jaja.
P3: Hur ska vi lösa detta?
J: Ni är väl poliser?
P3: Jahha, de e denhär stilen vi kör nu?
J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Kan du ta av dig jackan?
J: Lite väl onödigt? De e 7minus...
P3: Gör de snabbt så utgår vi därifrån.
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Fjant? Se dig själv i spegeln snälla. Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder. Men, visst, som du säger. Ungjävel? Återigen, kommentera inte det om du tycker de e barnsligt. Råkar man ut för det är de bara å skriva in de. Var det något personligt du ville dra mot mig så får du jättegärna komma å säga det i ansiktet och inte via en dator någonstans i bushen. Undra vem fjanten e.

Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

Edit: Pluggar till polis vid sidan av jobbet och ska bara nämna att gruppen hadde ett par lektioner med just P3.

"Stick, ja pissar på sånna som dig." - Faan det luktar ju invandrare lång väg??? lol lol lol

48 Inlägg
14 januari 2010
axelj skrev:
Har väll ett lite roligare inslag från när jag o polarna körde hem från hemsedal mitt i natten efter sportlovets skidsemester.. Och vi som inte skulle köra var ju tvungna att avsluta resan med årets karatefylla! Jävla massa fartkameror har ju norrbaggarna, men efter en tio minuters funderande kom vi fram till att vafan - vi skruvar la av framplåten.. Finns ju fan inte en snut på minst 40 mil tänkte vi.. Drog iväg vid 12 tiden på natten o kör ut på "stora vägen".. Efter 500 meter trofan att snuten står där med piketbussar o hela köret och vinkar in oss.. Två poliser går ett varv runt bilen och ber sedan våran chaufför att blåsa (självklart inga problem).. där sitter vi skitnervösa med var sitt flak öl under fötterna (var ganska trångt i bilen), och kan fan inte fatta att dom inte har sett våran avsaknad av skylt.. Visade sig att snuten mest stog där för att leta efter knark, varefter vi i baksätet får gå ut för att bli visiterade.. Helt jävla otroligt har de fortfarande inte sett att vi inte har skylt på fram.. Tills de öppnar dörren o ska plocka ut snubben som sitter längst fram i bilen, och under hans fötter skymtar de - en nummerplåt.. Polisen går snabbt som fan fram o märker att där sitter ingen skylt, varpå han utbrister.. "Har ni också hört att det finns fartkameror i norge?" samtidigt som han börjar flabba... Vi fick skruva på skylten och åka där ifrån, lättade över att slippa norges svindyra böter.. schysstare poliser har jag aldrig träffat tongue

haha vilken lättnad de då tongue

1 697 Inlägg
14 januari 2010
Robban_89 skrev:
cheffer skrev:
Eson_ skrev:

Kan tycka att om man är mitt inne i stan (åtminstone i Sthlm) och du stannar var femte meter pga av alla bilar och mörkt är det allt utom där inne oavsett tid på dygnet så är det jätte larvigt att få böter för park + dim smile

Jag har aldrig fattat varför man inte får ha det. Jag menar, det bländar ju ingen och det ser oftast snyggt ut + att jag personligen tycker att man får bättre sikt nära bredvid bilen.

Så kan nån svara på varför det är olagligt?

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
15 januari 2010
sk8ville skrev:
YeahLow skrev:
TobbeE_87 skrev:

Håller med, är man dum nog å käfta emot när man vet att man gjort fel, då ska man nog inte klaga sen heller om de kostar några kronor...  Å hur kan man tro att de går bra å parkera där igen bara för att man betalt p-böter en gång...
Om en våldtäktsman får 5år i finkaburen, är de fritt fram sen igen då när han kommer ut, han har ju redan fått sitt straff en gång?

Anledningen till att jag kallar han för Idiotpolis har inget med det som hände i ovanstående historier att göra då det går ännu längre bak i tiden då han inte skött sitt jobb på ett professionellt sätt men det har även fått skit för av andra poliser!
Jag tar ingen skit från poliser som tror att dem står högre än andra människor bara för att dem har pistol och bricka. Så är dem kaxiga mot mig är jag kaxig tillbaka precis som jag skulle va mot vilken annan människa som helst som kaxar.
Jag tycker det är löjligt när polisen står i 30min och pratar om mina tonade rutor när det händer värre saker en lördagkväll. Är det konstigt?
Att jag skulle tycka att jag får stå där ingen annan står stämmer inte men är poliserna omedgörliga från början så är inte jag den som slickar polisen i röven!
Har jag kallat nån polis för glåpord???? Idiot? Nej det är exakt vad den polisen är och det vet han om att jag tycker!!

Antagligen är dom så pga din attityd mot dom...

Om det är så får det väl vara så men va tjänar det till att va trevlig mot en snut som redan bestämt sig för böter innan man ens diskuterat saken? Då är jag hellre otrevlig och har roligt åt att dem är såna jävla amatörer som bara klarar lösa minimala trafikproblem när Palmes mördare går lös wink

Har ett annat exempel på hur vissa poliser tror dem är mer än andra och som får tillbaka med samma mynt.
En jobbarkompis kompis körde för fort med sin MC typ R1a. När polisen kommer upp bakom så stannar han vid vägkanten helt normalt och snuten hoppar ut och skriker på han vilken jävla idiot han är osv. Då svarar killen på MCn: Va fan står du och skriker på mig om? Du ska va glad att jag stannade för jag kunde kört ifrån dig så lätt! *knäpper med fingrarna*.

Dem kan väl för fan bete sig normalt även om man kört lite fort om man sköter situation på ett bra sätt.

jag är inte kaxig och otrevlig mot poliser som stannar mig och pratar med mig på ett normalt sätt om jag kört för fort eller liknande. Då kan jag ta boten utan tjafs

Zlizco

3 354 Inlägg
15 januari 2010
YeahLow skrev:
Om det är så får det väl vara så men va tjänar det till att va trevlig mot en snut som redan bestämt sig för böter innan man ens diskuterat saken? Då är jag hellre otrevlig och har roligt åt att dem är såna jävla amatörer som bara klarar lösa minimala trafikproblem när Palmes mördare går lös wink

Har ett annat exempel på hur vissa poliser tror dem är mer än andra och som får tillbaka med samma mynt.
En jobbarkompis kompis körde för fort med sin MC typ R1a. När polisen kommer upp bakom så stannar han vid vägkanten helt normalt och snuten hoppar ut och skriker på han vilken jävla idiot han är osv. Då svarar killen på MCn: Va fan står du och skriker på mig om? Du ska va glad att jag stannade för jag kunde kört ifrån dig så lätt! *knäpper med fingrarna*.

Dem kan väl för fan bete sig normalt även om man kört lite fort om man sköter situation på ett bra sätt.

jag är inte kaxig och otrevlig mot poliser som stannar mig och pratar med mig på ett normalt sätt om jag kört för fort eller liknande. Då kan jag ta boten utan tjafs

kan ju vända lite på tankesättet. varför ge polisen merarbete när de "behövs" till att lösa t.ex palmes mord?

bestämma sig om böter innan man diskuterat, finns inget att diskutera om i t.ex hastighetsövertädelser och tonade rutor etc etc, även om det är relativa lindriga mot diverse andra olagligheter.
står det böter elr vad det är nu för straff så är det som gäller.

Visst de kan ta sig en trevlig ton men ibland verkar det som det behövs en utskällning.
Senast redigerat av Seth (15 januari 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

787 Inlägg
15 januari 2010
YeahLow skrev:
sk8ville skrev:
YeahLow skrev:

Anledningen till att jag kallar han för Idiotpolis har inget med det som hände i ovanstående historier att göra då det går ännu längre bak i tiden då han inte skött sitt jobb på ett professionellt sätt men det har även fått skit för av andra poliser!
Jag tar ingen skit från poliser som tror att dem står högre än andra människor bara för att dem har pistol och bricka. Så är dem kaxiga mot mig är jag kaxig tillbaka precis som jag skulle va mot vilken annan människa som helst som kaxar.
Jag tycker det är löjligt när polisen står i 30min och pratar om mina tonade rutor när det händer värre saker en lördagkväll. Är det konstigt?
Att jag skulle tycka att jag får stå där ingen annan står stämmer inte men är poliserna omedgörliga från början så är inte jag den som slickar polisen i röven!
Har jag kallat nån polis för glåpord???? Idiot? Nej det är exakt vad den polisen är och det vet han om att jag tycker!!

Antagligen är dom så pga din attityd mot dom...

Så det är okey för dom att ta sig tid att stå och diskutera något som du uppenbarligen gjort fel?
Men det är inte okey att dom tar sig tid att ge dig böter för dina olagliga saker, bara för att det Kanske pågår en våldtäkt som dom inte vet om? Eller att dom inte letar efter palmes mördare? :S

Och varför skulle dom ens diskutera det? Du har gjort fel punkt slut ? Eller ?

113 Inlägg
15 januari 2010
När jag lekte friskt och blev tagen på bargärning big_smile Filmer talar för sig självt wink  http://www.garaget.org/video/56d3uskqqj7a

P "de´bor juh folk här runt omkring"
längre in i filmen säger jag detta
J " kör lugnt nu, de var lite halt där, blöt ute"
P " a de va lite halt där, just där"

Mvh Hexon

Elektriker/Montör
534 Inlägg
15 januari 2010
Hexon skrev:
När jag lekte friskt och blev tagen på bargärning big_smile Filmer talar för sig självt wink  http://www.garaget.org/video/56d3uskqqj7a

Skall det inte vara 600kr/meter?? Har jag fått för mig iaf...

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

1 944 Inlägg
15 januari 2010
fick ombes pga en flygande kontroll för någon dag sedan, då när polismannen skulle kolla mätarställningen på min Mercedes Compakt 240D utbrast han :

"- EN ÅTTA !! är det en åtta !!, jävlar, då är den inkörd"

bilen har rullat 84000mil smile

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

113 Inlägg
15 januari 2010
Robbin_V90 skrev:
Hexon skrev:

Skall det inte vara 600kr/meter?? Har jag fått för mig iaf...

Jag har aldrig varken sett eller hört nån som blivit tagen och fått betala per meter som en del fått för sig, De man åker på i vanligaste fall är det som jag gjorde -Onödig och störande körning med motordrivet fordon- De jag kan tänka mig i vissa fall är att man även åker ditt för vårdslöshet i trafik.

Mvh Hexon

687 Inlägg
15 januari 2010
Hexon skrev:
Jag har aldrig varken sett eller hört nån som blivit tagen och fått betala per meter som en del fått för sig, De man åker på i vanligaste fall är det som jag gjorde -Onödig och störande körning med motordrivet fordon- De jag kan tänka mig i vissa fall är att man även åker ditt för vårdslöshet i trafik.

Det är det första du nämner som man får en bot för. Det där med M är bara en myt. (mig vetandes)

Sen krävs det mer för att bli VIT än att lämna svarta spår efter sig!.. Så det behöver man inte oroa sig för!.

För övrigt kul läsning i tråden! Undrar som andra hur mycket som är sanning dock! Tänkte själv dela med mig om min senaste upplevelse.

Körkortsomhändertagande bak i polisbilen pga VIT, hastighetsöverträdelse. Killen som blev av med kortet var nog inte långt ifrån gråten då han knappt kunde prata för att det satt i halsen. Men när han väl fick gå ur bilen och var med sina kompisar igen (som åkte med han i bilen) så fick han ur en garaget.org "vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?" kommentar.

- Ska ni inte stänga av discobelysningen nu?..

Tror att minst 80% av alla kommentarer i den här tråden går till som min fast man väljer bara att berätta det "coola" smile

113 Inlägg
15 januari 2010
Nehe skrev:
Hexon skrev:

Det är det första du nämner som man får en bot för. Det där med M är bara en myt. (mig vetandes)

Ja precis, En myt som varit med ett tag nu, de enda man hör om den är att man får betala per meter om man åker dit, men ingen som egentligen fått göra, vad man vet. Men de kanske var så förr i tiden, på 80talet?

Mvh Hexon

1 659 Inlägg
15 januari 2010
Juvakka skrev:
Robban_89 skrev:
cheffer skrev:

Jag har aldrig fattat varför man inte får ha det. Jag menar, det bländar ju ingen och det ser oftast snyggt ut + att jag personligen tycker att man får bättre sikt nära bredvid bilen.

Om du är ute och kör där det inte är upplyst så ser du inte ens hälften så långt med dim som halvljus, kan ha med det att göra, säkerheten dvs smile

(\_/)
(O.o)

1 697 Inlägg
15 januari 2010
Robban_89 skrev:
Juvakka skrev:
Robban_89 skrev:

Om du är ute och kör där det inte är upplyst så ser du inte ens hälften så långt med dim som halvljus, kan ha med det att göra, säkerheten dvs smile

Jo,  men nu menar jag att man skulle köra med både halvljus och dimljus.

1 697 Inlägg
15 januari 2010
Elda skrev:
Juvakka skrev:
Robban_89 skrev:

Det är bländande.

Okej, själv har jag aldrig blivit bländad av det.

Elektriker/Montör
534 Inlägg
15 januari 2010
Juvakka skrev:
Elda skrev:
Juvakka skrev:

Det är bländande.

Okej, själv har jag aldrig blivit bländad av det.

Inte jag heller. Eller jo kanske en bil av tusen som bländar. Jag tror att dom som säger att det bländar sitter och glor rakt in i dimljusen bara för att dom "bländar". Visst fan bländar dom om man glor rätt in i dom..

Lite OT nu kanske.. Back to Topic nu.

Vem fan är "Måtta", och varför skulle jag vilja gasa med honom??

Sök