3764
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

2 751 Inlägg
25 juli 2012
Jag är 25år och har inte blivit stoppad en enda jävla gång, börjar bli lite smått nervös att de kommer när jag minst anar det.

Men utomlands har det hänt, i Kroatien ville konstapeln ha mina försäkringspapper, jag visade honom det, han kollade på det som om svenska var hans huvudspråk.

Han frågade mig ifall bilen var stulen, för tydligen är det vanligt att jugge kriminella "importerar" stulna bilar ned dit.

Who Djaa bless no man curse

Pim_Pim
25 juli 2012
Bara blivit stannad en gång, fick blåsa och sen åka. :S
Behövde inte visa körkort och jag hade en jävla tur att dom inte kollade upp bilen.
(Den var avställd och oförsäkrad)

Tror dom var ute efter nån speciell person då dom stod och höll koll i en rondell 3-4 en söndags natt.

Trucker
2 710 Inlägg
25 juli 2012
DasAuto skrev:
Jag är 25år och har inte blivit stoppad en enda jävla gång, börjar bli lite smått nervös att de kommer när jag minst anar det.

Men utomlands har det hänt, i Kroatien ville konstapeln ha mina försäkringspapper, jag visade honom det, han kollade på det som om svenska var hans huvudspråk.

Han frågade mig ifall bilen var stulen, för tydligen är det vanligt att jugge kriminella "importerar" stulna bilar ned dit.

Haha, o din bil e ju eftertraktad i dessa trakter tongue

Fart missbrukare

2 751 Inlägg
25 juli 2012
trippelturbo skrev:
DasAuto skrev:

Det är tyvärr något som jag har fått erfara sad
Senast redigerat av DasAuto (25 juli 2012)

Who Djaa bless no man curse

Trucker
2 710 Inlägg
25 juli 2012
DasAuto skrev:
trippelturbo skrev:
DasAuto skrev:

Det är tyvärr något som jag har fått erfara sad

Oj, vill du berätta? :S

Fart missbrukare

310 Inlägg
25 juli 2012
Jag blev stoppad för dom tyckte jag körde lite fort för nått år sedan. Inge radar och sånt utan dom låg bakom och jag låg lite i överkant innan jag såg dom. När dom frågade varför jag hade så bråttom sa jag att jag var så jävla trött att jag ville hem innan jag somnade. Jag log ju med glimten i ögat så dom fattade att jag skämtade. Dom garvade så mycket att dom sa att jag kunde åka eftersom jag räddade deras dag med lite humor.

20 Inlägg
25 juli 2012
åkte med en polare i stan åkte runt o kolla så möter vi en polisbil dom tvär vänder o kör efter oss en bra stund sen stoppar dom oss o går fram till min polare o de första dom sa varför så många wunderbaum ? e det för o dölja spritlukten ??? o polarn sa nej nej inget sånt fy fan vad vi skratta sen

70 Inlägg
25 juli 2012
Vart stoppad i Skåne för nåra mån sedan då man satt i passsargerarsätet och följande utspelade sig då man satt o tog en öl efter man varit på bilträff i en lånad bil så körde polaren

P:Hej hur var det här då ?
J:Jo tack det är bara bra
P:Har du något ID-kort på dig?
J:Nej det har jag inte är jag misstänkt för något brott?
P:Nej det är du inte men vi vill veta vem du är
J:Jaha okej sist ja kollade så var det inte olagligt att inte ha id handling när man sitter i passargerarsätet
P:Ringer upp till yttrebefäl så man får sitta i bilen 30 min då man inte vill visa ID

P: Ni kan åka då det är inte prio 1 att alla ska ha ID
J: Precis varför stoppade ni oss ?
P:Vi stoppade er enbart för att det förekommer många som dricker och sätter sig i bilen och kör
J:Ja därav kör jag inte hem alls utan polaren får göra det
P:Ta me körkortet nästa gång
J:Jag har det i väskan men efter som jag inte kör nu så behöver jag inte visa det

Polisen muttra o bad oss köra iväg

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 juli 2012
Mikszath skrev:
Blev stannad för ett litet tag sedan då jafg körde hem ett par kompisar från skara - skövde
jag blev så nervös så jag hoppade ut ur bilen och slängde körkortet på honom tongue haha
men iaf.

P: ja, vem äger bilen?
J: jo, jag har precis köpt den men eric ac**by står nog kvar som ägare.
P: jo, det stämmer, du ska få blåsa här
J: men jaha, hur använder jag denna då?
P: du blåser i det lilla röret där
J: jaha, haha, jag är ju inte van vid att blåsa utan jag suger ju mer då. tongue
P: (blev knallröd i ansiktet och huuma sig lite) jo, men testa nu.
J: blåste och såg nöjd ut.
P: du vet att det är användningsförbud på bilen va?
J: va?! nej, visste jag verkligen inte ( fast jag visste det men spela dum blondin )
P: okej, får jag se ditt körkort ( då han redan lämnat tillbaka det till mig)
J: visst och gav honom det.
P: Rebecca Glad, gud vad jag känner igen det, har du beblandat dig med polisen förut?
J: nepp, inte med detta efternamnet ändå, bytte nämligen när jag var 18 wink
P: ringer till sin kollega och frågar om han känner igen mitt namn men får troligen till svar att han inte gör det och frågar mig om jag har släkt i Tibro
J: får tillbaka körkortet och frågar om jag får åka hem
P: vänta tills jag åkt och sen kan du köra, bara så jag inte ser dig.
J: tack så mycket
polisen går till bilen och hoppar in men hoppar ut lika fort igen och säger : du, om någon skulle stoppa dig igen inatt, så spela bara blond! du vet inget!
J: (lyfter på mössan, då jag faktist färgat håret precis) och frågar om jag behöver spela? wink
P: ger tummen upp och åker och jag fortsätter min resa hem tongue

haha, han blev så chockad och ställd flera gånger tongue som tur var kunde man ju skojja med honom men slapp böter iaf tongue

lollol Det var en bra kommentar!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
25 juli 2012
jag vart stoppad för ca 1 vecka sedan av Mc polisen , då när han kommer fram och ber om körkort så ger jag han det, ( trodde jag ) sen säger han : Jag vill ju gärna ha koden till det här också.

då vart jag helt fundersam och tittade på han som bara stog å flina, sen upptäckte jag att jag hade råka ge han bankkortet istället körkortet tongue

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 juli 2012
hewra skrev:
jag vart stoppad för ca 1 vecka sedan av Mc polisen , då när han kommer fram och ber om körkort så ger jag han det, ( trodde jag ) sen säger han : Jag vill ju gärna ha koden till det här också.

då vart jag helt fundersam och tittade på han som bara stog å flina, sen upptäckte jag att jag hade råka ge han bankkortet istället körkortet tongue

Du tänkte muta honom alltså? Hehe!

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
25 juli 2012
Vettemannen skrev:
hewra skrev:

Du tänkte muta honom alltså? Hehe!

/Benny

Hehe var inte min tanke direkt, dock är man ju så van å dra kortet överallt så det var per automatik som det drogs fram tongue

Stölle
199 Inlägg
25 juli 2012
Blev stoppad mitt i natten i ett område i stan med fordonsförbud mellan 23-05.15 (udda tid) på en gågata. Klockan va runt 03.20
P:Hej
J:Hallå
P:Och hur var det här då,körtkort har du det,nykter lr,jobbar ser jag,jaha ja.. mmm.. Blåsa, nej det ville du ju inte..  Han drog alltså allt det i en mening tongue
J: Öm,ja, jobbar (hade jour) ska till fastigheten där borta *pekar två hus framåt* så ja jag är nykter och har kort.
P: Ja visst är det för jävligt, behöva o jobba natt. Kortet såg iaf fint ut. Och nyktert var det ja..
J: Jo men det får gå, ger ju bra betalt.
P: Gör ju det ja, jo det är ju så det är ja, Men kör lugnt hem sen o jobba försiktigt. God kväll!
J: Ööö visst, Hej du.
Ja blev sittandes några min o fundera på om han va jävligt förvirrad den snuten lr va felet va.
Har även mött två poliser mitt på dan, på samma sida som mig, på en gågata i samma stad. Dom stoppa mig, o ville veta vägen därifrån tongue

Blev även stoppad utanför Statoil i kristinehamn kl 02 en lördagnatt, i firmabilen då också, en toyota hiace, av piketbussen.
*blåljus* stannar, kör ner rutan.En stor kraftig polis kommer fram.
J:Hallå..
P:Tjena tjena.
P:Allt bra?
J: Jo visst.. öö själv?
P:Jo då, fina fisken, inte mycket o göra. Själv då, jobbar lr?
J: Ja gör ju det, är på väg till ett jobb i grannstan (karlstad) ska bara köpa mig en kopp först.
P:Jaha ja. Nått skitjobb lr?
J: Nää, byta en säkring o kolla så ett brandlarm funkar som det ska.
P:Jaha, låter ju astråkigt.
J:Funkar.. Öh ni då, mycket folk ikväll lr?
P:Nää, dåligt med det. Ett fyllo bara som ville sova en natt i cellen, så vi skjussa dit honom..
J: Okej, på så vis..
P: Japp, nått måste vi ju göra för skattepengarna *skrattar*
J: Tur att jag inte är skriven här då, bor inte fast där min särbo som gör det, så jag skattar inte här tongue
P: Haha tur för dig det, för vi kan va riktiga svin ibland *flinar*
J:Alltså.. vill inte va oförskämd lr så, men .. skulle nog behöva o åka o kika på det där jobbet nu, så.. Ville ni kolla lapp lr fylla lr så ?
P: Förstår dig precis, lugnt vet du. Nej ja lukta mig till att du va nykter o körkort lär du väl ha, iaf om du har fått jobb som det där.
J:Okej, så det är Ok om jag rullar iväg o köper mig kopp så jag kommer iväg då?
P: Japp, ville bara snacka lite, du hade sån frän bil o ja va ju ändå själv.
J. Öööhh okeejjjj.. Men ha en fin kväll då.
P:Detsamma, kör inte alldeles för fort nu bara *flin*
Han ville tydligen bara stanna o snacka lite för att vi hade likadana bilar han o ja tongue Piketen va också en hiace såg ja nämligen när ja kollade lite nogrannare på den tongue haha

Jag anar ugglor som får kläder.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
25 juli 2012
Dj_Albert skrev:
P: Japp, ville bara snacka lite, du hade sån frän bil o ja va ju ändå själv.
J. Öööhh okeejjjj.. Men ha en fin kväll då.
P:Detsamma, kör inte alldeles för fort nu bara *flin*
Han ville tydligen bara stanna o snacka lite för att vi hade likadana bilar han o ja tongue Piketen va också en hiace såg ja nämligen när ja kollade lite nogrannare på den tongue haha

Toyota Hiace en frän bil. Hahaha!!!! Har haft 2 sådana i tjänsten och har inte hittat det fräna.

/Benny

Min youtubekanal!

Stölle
199 Inlägg
25 juli 2012
Inte jag heller, jobbiga o åka i bara. Han va rätt "frän" själv så han menade väl antagligen att vi hade likadana bilar helt enkelt.

Jag anar ugglor som får kläder.

124 Inlägg
26 juli 2012
Vettemannen skrev:
Mikszath skrev:
Blev stannad för ett litet tag sedan då jafg körde hem ett par kompisar från skara - skövde
jag blev så nervös så jag hoppade ut ur bilen och slängde körkortet på honom tongue haha
men iaf.

P: ja, vem äger bilen?
J: jo, jag har precis köpt den men eric ac**by står nog kvar som ägare.
P: jo, det stämmer, du ska få blåsa här
J: men jaha, hur använder jag denna då?
P: du blåser i det lilla röret där
J: jaha, haha, jag är ju inte van vid att blåsa utan jag suger ju mer då. tongue
P: (blev knallröd i ansiktet och huuma sig lite) jo, men testa nu.
J: blåste och såg nöjd ut.
P: du vet att det är användningsförbud på bilen va?
J: va?! nej, visste jag verkligen inte ( fast jag visste det men spela dum blondin )
P: okej, får jag se ditt körkort ( då han redan lämnat tillbaka det till mig)
J: visst och gav honom det.
P: Rebecca Glad, gud vad jag känner igen det, har du beblandat dig med polisen förut?
J: nepp, inte med detta efternamnet ändå, bytte nämligen när jag var 18 wink
P: ringer till sin kollega och frågar om han känner igen mitt namn men får troligen till svar att han inte gör det och frågar mig om jag har släkt i Tibro
J: får tillbaka körkortet och frågar om jag får åka hem
P: vänta tills jag åkt och sen kan du köra, bara så jag inte ser dig.
J: tack så mycket
polisen går till bilen och hoppar in men hoppar ut lika fort igen och säger : du, om någon skulle stoppa dig igen inatt, så spela bara blond! du vet inget!
J: (lyfter på mössan, då jag faktist färgat håret precis) och frågar om jag behöver spela? wink
P: ger tummen upp och åker och jag fortsätter min resa hem tongue

haha, han blev så chockad och ställd flera gånger tongue som tur var kunde man ju skojja med honom men slapp böter iaf tongue

lollol Det var en bra kommentar!!!

/Benny

Jo, han blev ju allt ställd alltså ;P haha det tkr jag var jättekul, hade varit mindre kul med en kvinnlig polis men heh big_smile

682 Inlägg
26 juli 2012
Skulle skjutsa in en polare till Södertälje. Blev verkligen lite halvt trakasserad av snuten tycker jag.. smile

Ni vet när man åker av avfarten där det är en rondell mot centrum.. sen blir de 70.. från nyköpingshållet, 70 50 pendlar lite granna. Såg långt bak att det kom ett par xenonljus. saktade in farten te 70.. Dom kom jävligt fort mot mig och blåade direkt. (Ingen av oss hittade så vi vinglade lite fram och tillbaka på vägen mellan filerna osäker på vart vi skulle.. lol

Iallafall, dem gick ut. Jag öppnade dörren och skulle gå ut (vi står alltså ute på väggrenen nu)

Polisen: Går du ut i vanliga fall när du blir stannad?
Jag: Njäe, du tog min oskuld, jag har aldrig blivit stannad.
Polisen: jaha, sätt dig i bilen igen och veva ner rutan.
*jag gör som han säger*
Polisen: Jahapp, kan jag få se körkortet?
*Ger över körkort*
Polisen: Jaha så där ser man. Du ska ha glasögon, men det har du ju inte?
Jag: Jag har linser, om du inte tror mig så kan du kolla upp det..
Polisen muttrar lite. Börjar fråga massvis av "randomfrågor" om saker och ting.
Polisen: Sommardäcken är på?
jag: Japp.
Polisen: Men dom är lite breda?
Jag: nej?
Polisen: säg sanningen nu, annars skickar vi dig på ombesiktning!
Jag: Dem kan vara lite för breda, jag vet inte.
Polisen: Ja du, på min tid hade man iallafall inte 235/75 däck bak på en 740! (Polisen var cirka 30 år... )
Jag: Det vet jag inte.. 
*Polisen stirrar djupt in i mina ögon*
Jag kollar tillbaka.. undrar vafan han håller på med..
Polisen: Nä, jag jämför bara dina ögon med min kollega här. Du har väldigt stora pupiller. 
Jag: jaha.. Jag äter concerta kanske är därför.  (Var mitt på natten.. becksvart..)
Polisen: jahaja, och vad är det?
Jag: adhd medicin. Man får det av den.. Om du inte tror mig så får du kolla upp bipackssedeln..
Polisen: Nejnej, jag tror dig grabben.. Annars hade du fått följa med på pisseprov ser du. 
Jag: Ja, vill du slösa vår allas tid så.. 
Polisen: Är det din bil?
Jag: Ja.. Eller nja.
Polisen: ?
Jag: Den står på farsan, men jag kör den just nu.
Polisen: jaha! Så vi har en liten försäkringsfuskare här?
Jag: Ööh, nej, jag lånade den idag. (Halvsanning.. roll )
Polisen: jaja, alla har vi varit unga och DUMMA. (Återigen, cirka 30 år, MAX!)
Kvinnliga polisen: Men grabbar, vi får önska er en trevlig helg och kväll! Se till att ni kommer hem säkert nu, det är tydligen många som kör snabbt på motorvägen nu, det var därför vi stannade er! återigen, ha en trevlig kväll!
Jag: Tacktack, detsamma.

Efter att poliserna gått iväg så startade jag musiken igen (hade haft på mute)

Då går han fram till mig och ber mig sänka (???) Efter att han redan startat sin bil. Säger att han kan bötfälla mig för "Förargelseväckande beteende" och så när han gick iväg så sa han lite stöddigt "glöm inte att blinka ut dig nu, och att hålla hastigheten!"

Kan säga att jag var flyförbannad och drog upp rutan och åkte iväg. smile 

Hela skiten tog kanske en 30 minuter.. Var massor av mer saker som sades..  RIKTIGT störande.   

En annan gång blev vi tagna när vi åkte på ställ genom rondellen i en polares ascona. (jag körde) 

Blev stannad med frågan

"Är det verkligen så halt i den här rondellen? Vi har haft 4 killar som har sagt samma sak under kvällen!
Ta det lugnt nu, det verkar vara jävligt halt ikväll!" 

Och sen var det över med det! smile

Och sen på vägen mot mig var det alkokontroll, skjutsade folk fram och tillbaka... blev stannad 5 gånger. Frågade femte gången om dem fick mer betalt ju mer gånger dem stannade mig, efter det så blev jag inte stannad mer..   

Annars på moppetiden så skulle snuten stanna mig för trasig baklyse. Jag hade en polare på moppen, vi åkte "ifrån snuten" (in på en cykelbana och igenom en 'bom' sån där med två man kan åka igenom på mitten.. )

Senare under kvällen (15 min efter) hade vi ställt av moppen vid en skola. Vi gick ner till polaren å sen upp igen, i backen säger jag "fan det där är ju en snut! han har ju hörselsnäcka" polaren: Nej fan nojja inte nu..

Vi går upp och blir tagna och ivägdragna av honom. Han presenterade sig som just snut..

brott:

Vårdslöshet i trafik
Vägra lyda polismans order/tecken
Fortkörning
Olovlig körning
avställt & oförsäkrat
Dåliga däck
Trasig lampa

Nekade brott hela tiden eftersom dem faktiskt tagit mig efter, men sa dock att det var min moped. Stod 5-6 snutbilar fulla av snutar uppe vid mopeden. Dem trodde det var någon 'drog-business' på g. men så var det ju inte.. 

Fick åka iväg med hotet att dom skulle stanna den moppen varje gång dem såg den. 

riktig otur att vi blev tagna, en vakt hade sett moppen dumpad vid skolan och ringt snuten.. (hade lagt jackan & tröja vid den för att undvika upptäckt..) 

Fick väl en timmes lång etik & moral föreläsning av samtliga snutar. där hälften försökte bli vän med en! smile

Det var mina långa historier.. finns nog mer.. smile  ... när jag tänker efter...

Team Breehäng
1 623 Inlägg
26 juli 2012
DanneSundin skrev:
Det var mina långa historier.. finns nog mer.. smile  ... när jag tänker efter...

Skriv! Roligt att läsa! smile

R1 3 &#12484;
&#9492;&#9532;&#9508;
2 4

124 Inlägg
27 juli 2012
DanneSundin skrev:
Skulle skjutsa in en polare till Södertälje. Blev verkligen lite halvt trakasserad av snuten tycker jag.. smile

Ni vet när man åker av avfarten där det är en rondell mot centrum.. sen blir de 70.. från nyköpingshållet, 70 50 pendlar lite granna. Såg långt bak att det kom ett par xenonljus. saktade in farten te 70.. Dom kom jävligt fort mot mig och blåade direkt. (Ingen av oss hittade så vi vinglade lite fram och tillbaka på vägen mellan filerna osäker på vart vi skulle.. lol

Iallafall, dem gick ut. Jag öppnade dörren och skulle gå ut (vi står alltså ute på väggrenen nu)

*jag gör som han säger*
*Ger över körkort*
Polisen: Ja du, på min tid hade man iallafall inte 235/75 däck bak på en 740! (Polisen var cirka 30 år... )
Polisen: Nä, jag jämför bara dina ögon med min kollega här. Du har väldigt stora pupiller. 
Jag: jaha.. Jag äter concerta kanske är därför.  (Var mitt på natten.. becksvart..)
Jag: adhd medicin. Man får det av den.. Om du inte tror mig så får du kolla upp bipackssedeln..
Polisen: Nejnej, jag tror dig grabben.. Annars hade du fått följa med på pisseprov ser du. 
Kvinnliga polisen: Men grabbar, vi får önska er en trevlig helg och kväll! Se till att ni kommer hem säkert nu, det är tydligen många som kör snabbt på motorvägen nu, det var därför vi stannade er! återigen, ha en trevlig kväll!

Då går han fram till mig och ber mig sänka (???) Efter att han redan startat sin bil. Säger att han kan bötfälla mig för "Förargelseväckande beteende" och så när han gick iväg så sa han lite stöddigt "glöm inte att blinka ut dig nu, och att hålla hastigheten!"

Hela skiten tog kanske en 30 minuter.. Var massor av mer saker som sades..  RIKTIGT störande.   

En annan gång blev vi tagna när vi åkte på ställ genom rondellen i en polares ascona. (jag körde) 

Blev stannad med frågan

"Är det verkligen så halt i den här rondellen? Vi har haft 4 killar som har sagt samma sak under kvällen!

Och sen på vägen mot mig var det alkokontroll, skjutsade folk fram och tillbaka... blev stannad 5 gånger. Frågade femte gången om dem fick mer betalt ju mer gånger dem stannade mig, efter det så blev jag inte stannad mer..   

Annars på moppetiden så skulle snuten stanna mig för trasig baklyse. Jag hade en polare på moppen, vi åkte "ifrån snuten" (in på en cykelbana och igenom en 'bom' sån där med två man kan åka igenom på mitten.. )

Senare under kvällen (15 min efter) hade vi ställt av moppen vid en skola. Vi gick ner till polaren å sen upp igen, i backen säger jag "fan det där är ju en snut! han har ju hörselsnäcka" polaren: Nej fan nojja inte nu..

Vi går upp och blir tagna och ivägdragna av honom. Han presenterade sig som just snut..

brott:

Vårdslöshet i trafik
Fortkörning
Olovlig körning
avställt & oförsäkrat
Dåliga däck
Trasig lampa

Nekade brott hela tiden eftersom dem faktiskt tagit mig efter, men sa dock att det var min moped. Stod 5-6 snutbilar fulla av snutar uppe vid mopeden. Dem trodde det var någon 'drog-business' på g. men så var det ju inte.. 

Fick åka iväg med hotet att dom skulle stanna den moppen varje gång dem såg den. 

riktig otur att vi blev tagna, en vakt hade sett moppen dumpad vid skolan och ringt snuten.. (hade lagt jackan & tröja vid den för att undvika upptäckt..) 

Fick väl en timmes lång etik & moral föreläsning av samtliga snutar. där hälften försökte bli vän med en! smile

men fan va nice:D jag har varit jätterädd för att köra på min eftersom en del säger att man inte får och en del säger att man får smile men nu vet jag ju dock eftersom du ej fick nå böter big_smile

682 Inlägg
27 juli 2012
Mikszath skrev:
DanneSundin skrev:

*jag gör som han säger*
*Ger över körkort*

Blev stannad med frågan

brott:

Vårdslöshet i trafik
Fortkörning
Olovlig körning
avställt & oförsäkrat
Dåliga däck
Trasig lampa

men fan va nice:D jag har varit jätterädd för att köra på min eftersom en del säger att man inte får och en del säger att man får smile men nu vet jag ju dock eftersom du ej fick nå böter big_smile

Tror inte att just concerta räknades som "röd triangel" förut.. Iallafall av effekten att döma! (enl. läkare)

Men om man inte har receptet på dem så åker man nog dit på drograttfylla. 

Att ha stora pupiller i sig är inget brott, bara om man åker på pissprov å skulle pissa posetivt. smile

Sök