3326
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

403 Inlägg
29 juli 2012
Pim_Pim skrev:
SafetyCar skrev:
Pim_Pim skrev:

Vad valde du ?

Inte tänkte jag åka till norskt fängelse för 3 dagar:P så jag pröjsade.

Haha okej !
Man vill ju inte tappa tvålen.. lol

Ja, eller hur:D

911 Inlägg
29 juli 2012
Jag blev stoppad ute i märsta , mötte en polisbil som självklart började köra efter mig i minst 10 minuter,  så 100m innan min destination slog dom på blåljusen,   Jag körde min Opel calibra !

Jag: "Ger kortet direkt "
Polisen : Brukar du köra race här omkring
Jag: "Lyssnade inte så noga"  och sa  Jaa,   eller vänta lite vad sa du nu...
Polisen : Brukar du köra race här i märsta med bilen
Jag: nej, jag är inte ifrån dessa trackter , jag bor på söder så vet ingenting om racing här i norrort, dessutom har jag ingen stor motor för sånt och v-lådan är dålig !
Polisen : hur stor är motorn ?
Jag : en 2liters ecotec motor hmm
Polisen: är du säker på att du inte vet någonting om olagliga race här
Jag : Jaa

Slutade med att dom tacka för sig och jag fick köra vidare haha big_smile

Körde på en motorväg lite för snabbt, hade lite brottom till en begravning , iaf så såg jag en polis närma sig långt bort ifrån , så jag la mig på högersidan och höll 90km/h  och det slutade med att de stannade mig vid en lämplig plats. Hade min Opel Calibra här igen

Polisen : Det gick lite fort det där va.
Jag: Nej det tror jag inte,
Polisen, jo du körde inte 110 på 110 vägen och inte 90 på 90vägen !
Jag: jag har ingen aning, jag tittade aldrig på mätaren.
Polisen drog till deras bil och kom tillbaka efter en stund och sa, nu har du tur, vi hann aldrig registrera din fart så du kommer att slippa böter för den här gången
Jag: okej
Polisen : är det din bil ?
Jag : Nej det är min fars
Polisen : okej, Jag förstår att det är roligt att köra en sån här bil men du måste hålla hastighetsbegränsningarna
Jag: jag förstår

Sen fick jag åka iväg smile
Senast redigerat av zortep (29 juli 2012)

pic up the phone, wazzzaaa

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 juli 2012
tog ett par år från man blev stoppad förra gången till den senaste
va ute och gled på stan med 540in

stog snutbussar överallt tänkte inge mer på då jag inte bryr mig om vad poliserna gör och inte gör.
i och med att de va gatufestival

hinner runt ett helt varv på stan sen på väg ut ur centrum kliver ett stolpskott

Polisen: kom med ut här!
Jag : Okey "wtf"
Polisen: ser du något fel?
Jag : nej gör du?
Polisen: Parkeringsljus och de börjar bli mörkt.
Jag : aja
Polisen : slå på lyserna öppna huven
Jag: ok och öppnade huven slog på lyserna.
Polisen : Xenon inte tillåtet
Jag: inte vet jag köpte bilen så här "eller inte"
Polisen: inte godkänt av sbp bla bla

sen gick han in i sin fina buss för säkert 25 minuter lr nått.

sen kom han ut med ombes pappret och sa
blir en 2a på ändring av lyktor bla bla skaffa ett par original lyktor och ta bort Xenoet så går den igenom
och fick 500 kr i böter för parkeringsljus när de är skymning.
och sen sa han skulle varit böter på Xenoet oxå men i och med att du nyss köpt bilen så får de gå för den här gången. "hade haft bilen ½ år"
jag : tackar skrev på och drog hem och tog volvon istället

känns som halva enköping åkte dit för nått i den där kontrollen den kvällen
men men har man bilar orginal så klarar man ju sig men hur snyggt är de.
Senast redigerat av MrEricsson (29 juli 2012)

Random Hero
4 047 Inlägg
29 juli 2012
DanneSundin skrev:
Skulle skjutsa in en polare till Södertälje. Blev verkligen lite halvt trakasserad av snuten tycker jag.. smile

Ni vet när man åker av avfarten där det är en rondell mot centrum.. sen blir de 70.. från nyköpingshållet, 70 50 pendlar lite granna. Såg långt bak att det kom ett par xenonljus. saktade in farten te 70.. Dom kom jävligt fort mot mig och blåade direkt. (Ingen av oss hittade så vi vinglade lite fram och tillbaka på vägen mellan filerna osäker på vart vi skulle.. lol

Iallafall, dem gick ut. Jag öppnade dörren och skulle gå ut (vi står alltså ute på väggrenen nu)

Polisen: Går du ut i vanliga fall när du blir stannad?
Jag: Njäe, du tog min oskuld, jag har aldrig blivit stannad.
Polisen: jaha, sätt dig i bilen igen och veva ner rutan.
*jag gör som han säger*
Polisen: Jahapp, kan jag få se körkortet?
*Ger över körkort*
Polisen: Jaha så där ser man. Du ska ha glasögon, men det har du ju inte?
Jag: Jag har linser, om du inte tror mig så kan du kolla upp det..
Polisen muttrar lite. Börjar fråga massvis av "randomfrågor" om saker och ting.
Polisen: Sommardäcken är på?
jag: Japp.
Polisen: Men dom är lite breda?
Jag: nej?
Polisen: säg sanningen nu, annars skickar vi dig på ombesiktning!
Jag: Dem kan vara lite för breda, jag vet inte.
Polisen: Ja du, på min tid hade man iallafall inte 235/75 däck bak på en 740! (Polisen var cirka 30 år... )
Jag: Det vet jag inte.. 
*Polisen stirrar djupt in i mina ögon*
Jag kollar tillbaka.. undrar vafan han håller på med..
Polisen: Nä, jag jämför bara dina ögon med min kollega här. Du har väldigt stora pupiller. 
Jag: jaha.. Jag äter concerta kanske är därför.  (Var mitt på natten.. becksvart..)
Polisen: jahaja, och vad är det?
Jag: adhd medicin. Man får det av den.. Om du inte tror mig så får du kolla upp bipackssedeln..
Polisen: Nejnej, jag tror dig grabben.. Annars hade du fått följa med på pisseprov ser du. 
Jag: Ja, vill du slösa vår allas tid så.. 
Polisen: Är det din bil?
Jag: Ja.. Eller nja.
Polisen: ?
Jag: Den står på farsan, men jag kör den just nu.
Polisen: jaha! Så vi har en liten försäkringsfuskare här?
Jag: Ööh, nej, jag lånade den idag. (Halvsanning.. roll )
Polisen: jaja, alla har vi varit unga och DUMMA. (Återigen, cirka 30 år, MAX!)
Kvinnliga polisen: Men grabbar, vi får önska er en trevlig helg och kväll! Se till att ni kommer hem säkert nu, det är tydligen många som kör snabbt på motorvägen nu, det var därför vi stannade er! återigen, ha en trevlig kväll!
Jag: Tacktack, detsamma.

Efter att poliserna gått iväg så startade jag musiken igen (hade haft på mute)

Då går han fram till mig och ber mig sänka (???) Efter att han redan startat sin bil. Säger att han kan bötfälla mig för "Förargelseväckande beteende" och så när han gick iväg så sa han lite stöddigt "glöm inte att blinka ut dig nu, och att hålla hastigheten!"

Kan säga att jag var flyförbannad och drog upp rutan och åkte iväg. smile 

Hela skiten tog kanske en 30 minuter.. Var massor av mer saker som sades..  RIKTIGT störande.   

En annan gång blev vi tagna när vi åkte på ställ genom rondellen i en polares ascona. (jag körde) 

Blev stannad med frågan

"Är det verkligen så halt i den här rondellen? Vi har haft 4 killar som har sagt samma sak under kvällen!
Ta det lugnt nu, det verkar vara jävligt halt ikväll!" 

Och sen var det över med det! smile

Och sen på vägen mot mig var det alkokontroll, skjutsade folk fram och tillbaka... blev stannad 5 gånger. Frågade femte gången om dem fick mer betalt ju mer gånger dem stannade mig, efter det så blev jag inte stannad mer..   

Annars på moppetiden så skulle snuten stanna mig för trasig baklyse. Jag hade en polare på moppen, vi åkte "ifrån snuten" (in på en cykelbana och igenom en 'bom' sån där med två man kan åka igenom på mitten.. )

Senare under kvällen (15 min efter) hade vi ställt av moppen vid en skola. Vi gick ner till polaren å sen upp igen, i backen säger jag "fan det där är ju en snut! han har ju hörselsnäcka" polaren: Nej fan nojja inte nu..

Vi går upp och blir tagna och ivägdragna av honom. Han presenterade sig som just snut..

brott:

Vårdslöshet i trafik
Vägra lyda polismans order/tecken
Fortkörning
Olovlig körning
avställt & oförsäkrat
Dåliga däck
Trasig lampa

Nekade brott hela tiden eftersom dem faktiskt tagit mig efter, men sa dock att det var min moped. Stod 5-6 snutbilar fulla av snutar uppe vid mopeden. Dem trodde det var någon 'drog-business' på g. men så var det ju inte.. 

Fick åka iväg med hotet att dom skulle stanna den moppen varje gång dem såg den. 

riktig otur att vi blev tagna, en vakt hade sett moppen dumpad vid skolan och ringt snuten.. (hade lagt jackan & tröja vid den för att undvika upptäckt..) 

Fick väl en timmes lång etik & moral föreläsning av samtliga snutar. där hälften försökte bli vän med en! smile

Det var mina långa historier.. finns nog mer.. smile  ... när jag tänker efter...

235/75 är inga dåliga jeepdäck på en 740

Dog food lid. Backwards

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
29 juli 2012
MrEricsson skrev:

stog snutbussar överallt tänkte inge mer på då jag inte bryr mig om vad poliserna gör och inte gör.

hinner runt ett helt varv på stan sen på väg ut ur centrum kliver ett stolpskott

blir en 2a på ändring av lyktor bla bla skaffa ett par original lyktor och ta bort Xenoet så går den igenom
och sen sa han skulle varit böter på Xenoet oxå men i och med att du nyss köpt bilen så får de gå för den här gången. "hade haft bilen ½ år"

I vilket fall som helst så är det billigare. *ler*

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

70 Inlägg
29 juli 2012
kirren skrev:
Heeboo skrev:
Blev stoppad en gång och tagen på prov, då skulle dom ta ett snabbtest på station samt skicka in på riktig analys, då fick jag förklarat att om snabbtestet skulle visa något så skulle dom ta kortet för en tills svaret från den "riktiga" analysen kom tillbaka. Så att skämta med polisen eller inte ha ett recept på sig hela tiden är väl inget att rekomendera! smile

Nu till saken:
Blev stoppad för en månad sen vid kl 3 nattetid, fick visa kortet och blåsa, polisen kommer tillbaka:
P: Säkert att du inte druckit något idag? din blåsning visar positivt så du får följa med till stationen och blåsa i en annan maskin.
J: Jag är helt 100 har inte druckit en droppe nu på flera veckor iallafall!
P: Helt säker på det? Har du druckit listerin eller någon annan vätska senaste minuterna?
J: Bara den här coca-colan!
P: Hm, Har du haft uppsikt över den hela kvällen eller kan nån ha blandat i något i den?
J: Den har legat här i min dörrsida sen jag köpte den för en timma sen!
P: Vänta lite jag ska ringa till min chef och kolla hur vi gör.

P: Vi har stoppat blabla här och han är helt 100 på att han inte druckit en droppe!

Polisen tar fram deras andra blåsapparat, (tur att de hade två)

P: du får blåsa igen i den här maskinen, ... , Hm den visar negativt faktist.
J: Jag sa ju att jag inte druckit nånting!!
P: Vi gör såhär, blås i båda maskinerna en gång till o kolla vad det blir.
...
P: hm, dom visar ju olika nu
J: Säger ju att jag inte druckit, ena maskinen är ju trasig! kan jag få åka hem och sova nu?
P: Nae så enkelt är det inte, nu har du ju blåst två positiva och två negativa prov, så vi vet inte vilken maskin som visar fel! du får nog följa med ändå.
J: men vad fan!
P: Vänta jag ringer chefen igen, ... , Okej chefen tyckte jag skulle blåsa i båda två för att se.

Han blåser i den första som visa positivt på mig och den visar samma på han!
Jag: Haha jasså så du är full på jobbet alltså?

Båda poliserna börjar skratta och han säger bara:
Ja tydligen är jag ju det, du får ursäkta oss för misstaget, den här maskinen åker i soperna när vi kommer till station! Tur att du slapp följa med nu, du kan åka hem och sova!
J: Ja tack äntligen!!

Haha var ju en upplevelse det dära lol

Haha klockrent lol

Haha detta skulle man vart me om . Brukar stöta på trevliga poliser bara vid kontroller

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
29 juli 2012
Vettemannen skrev:
MrEricsson skrev:

/Benny

sant men hur ofta går man och nojjar över att man ska bli stoppad av blåvitt med trafikinspektör?

typ 1 gång var 3-4 år om man är ute och åker mkt liksom sen

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
29 juli 2012
MrEricsson skrev:
Vettemannen skrev:
MrEricsson skrev:

/Benny

sant men hur ofta går man och nojjar över att man ska bli stoppad av blåvitt med trafikinspektör?

typ 1 gång var 3-4 år om man är ute och åker mkt liksom sen

Du har rätt!

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

124 Inlägg
30 juli 2012
sleepyoh skrev:
Finns inga trianglar kvar på mediciner längre ,står istället att man ska bedöma själv om man är lämplig att manövrera sitt fordon. Om man dock bedömer sig lämplig, men även är vållande till en olycka, kan ju polismannen bedöma att du inte är det. Då får du förhoppningsvis blodprov.  Concerta är väl lite i en gråzon? Även fast man får det på recept kan man vara påverkad av detta men ändå klara sig, så att säga. Nu tror inte jag det är någon fara om man äter Concerta som ett läkemedel i perateutiska doser, men om man missbrukar detta och överdoserar blir man ju som en riktig tjackis och är inte lämplig till något förutom att kolla på obscen porr! Nu driftar jag säkert iväg från topic rätt långt, men så får det vara...

Edit: såg att någon här skrev någonting om urinprov, och då ska jag säga er att, det är aldrig någonting som ni någonsin ska lämna! Sitt lugna och stilla och vänta på ett blodprov istället så for alla se svart på vitt vad det är ni har i er. Urinprov ska aldrig lämnas och kan aldrig tvingas ur er.. neutral

Ne, det är sant att dem inte finns kvar men innan när de fanns så vart de triangelmärkta, vet inte vad du menar med gråzon ? ja, absolut, jag blev jätte "hög" även på första dosen tills kroppen vant sig, men så är det ju med alla medeciner som är lite starkare.

jaså? varför ska man inte lämna urinprov och varför kan dom inte tvinga en till det? de kan ju tvinga en till allting annars så varför inte? tongue

1 365 Inlägg
31 juli 2012
Körde lite aktivt på gamla södertäljevägen och framför ligger en bil och sölar så vid närmsta raksträcka stämplar jag om när det är fritt och ser sen att det står en polis med kamera som viftar. Hinner fundera en sekund om jag ska köra vidare innan jag tvärnitar.

P: Du, det där gick jävligt fort va
J: Mm, jag vet inte riktigt
P: Du ska veta att jag uppskattar att du stannade, du hade lika gärna kunnat köra vidare
J: Mmm
P: såhär är läget, vi klockade killen som du körde om till 110 på 90 väg och sen ser jag dig glida förbi bredvid, vet du vad det innebär?
J: Att jag körde för fort?
P: Nä att jag inte fick med dig på kameran
J: vilken otur...
P: Idag hade du tur och får köra vidare, ta det lite lugnt även om jag förstår att det kan vara svårt att hålla sig.

Det var nära ögat kan man säga.... Jag tror killen de klockade fick böter men är osäker. Trevliga poliser ivarjefall wink
....................................................................................................................................................

Det här var längesedan när det fanns en bussfil mellan örnsberg och axelsberg som naturligtvis inte personbilar får köra på (men det var ju en så jävla fin genväg)

Så en dag var jag sugen på att gena och träffar naturligtvis på en polisbil just då som ser att jag kört genom bussfilen.

P: Du vet att det här är en bussfil va?
J: (På norrländska) Nä, jag är inte härifrån
P: Nähä så det finns inga bussfiler i Norrland?
J: .......... eh Jo det tror jag nog
P: Ja och dom får du inte köra i
J: Jag råkade missa det, ursäkta
P: Ok för den här gången men jag vill inte se dig igen

Några timmar senare är jag klar med det som skulle göras och ska köra tillbaka till Aspudden som jag skulle till och funderade länge på om jag skulle ta genvägen igen, det är ju långt att köra runt allt..... Polisen kan ju omöjligt vara där igen. Så jag kör. Tro fan att Polisen kommer körandes från andra hållet och ser mig på håll.
vevar ner rutan

P: Ni Norrlänningar är ju fan helt dumma i huvet
J: Innan jag hinner svara har de kört vidare

.....................................................................................................................................................

utanför krogen vid Gävle står jag och väntar på några kompisar när polisen kommer fram av okänd anledning

P: Vill du slippa böter?
J: Ja gärna
P: Du har fortfarande böter
J: ( va fan nudå tänker jag)

Ser att dimljuset är på, slår av
P: tummen upp och åker vidare

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 261 Inlägg
31 juli 2012
Richtenb skrev:
Körde lite aktivt på gamla södertäljevägen och framför ligger en bil och sölar så vid närmsta raksträcka stämplar jag om när det är fritt och ser sen att det står en polis med kamera som viftar. Hinner fundera en sekund om jag ska köra vidare innan jag tvärnitar.

P: Du ska veta att jag uppskattar att du stannade, du hade lika gärna kunnat köra vidare
P: såhär är läget, vi klockade killen som du körde om till 110 på 90 väg och sen ser jag dig glida förbi bredvid, vet du vad det innebär?
P: Idag hade du tur och får köra vidare, ta det lite lugnt även om jag förstår att det kan vara svårt att hålla sig.

Det var nära ögat kan man säga.... Jag tror killen de klockade fick böter men är osäker. Trevliga poliser ivarjefall wink
....................................................................................................................................................

Det här var längesedan när det fanns en bussfil mellan örnsberg och axelsberg som naturligtvis inte personbilar får köra på (men det var ju en så jävla fin genväg)

Så en dag var jag sugen på att gena och träffar naturligtvis på en polisbil just då som ser att jag kört genom bussfilen.

Några timmar senare är jag klar med det som skulle göras och ska köra tillbaka till Aspudden som jag skulle till och funderade länge på om jag skulle ta genvägen igen, det är ju långt att köra runt allt..... Polisen kan ju omöjligt vara där igen. Så jag kör. Tro fan att Polisen kommer körandes från andra hållet och ser mig på håll.
vevar ner rutan

.....................................................................................................................................................

utanför krogen vid Gävle står jag och väntar på några kompisar när polisen kommer fram av okänd anledning

Klockrena grejor. Jag småskrattade lite när jag läste detta! smile

/Benny

Min youtubekanal!

1 365 Inlägg
31 juli 2012
Vissa poliser är riktigt roliga. Tur är väl det smile

Vettemannen skrev:
Richtenb skrev:

vevar ner rutan

Klockrena grejor. Jag småskrattade lite när jag läste detta! smile

/Benny

682 Inlägg
31 juli 2012
För urinprov är kroppsligt ingrepp så du kan neka, säg att det är äckligt att dem tittar/ det är svårt då. Går inte å tvinga urinprov smile

Muttley
31 juli 2012
DanneSundin skrev:
För urinprov är kroppsligt ingrepp så du kan neka, säg att det är äckligt att dem tittar/ det är svårt då. Går inte å tvinga urinprov smile

Märkligt att de kan gå till ditt gym tvinga dig pissa. Nekar du blir du portad. Eller de är bättre att låta de ta blodprov?

682 Inlägg
31 juli 2012
tkd_rille skrev:
DanneSundin skrev:

Märkligt att de kan gå till ditt gym tvinga dig pissa. Nekar du blir du portad. Eller de är bättre att låta de ta blodprov?

Du kan säga att du går med på blodprov men inte urinprov då det är genant. Sen är det bara de gym som är anslutna till vadenuheter som tar urinprov å portar va ja vet.. Mitt har dem inte tagit ett enda under mina 3 år smile

Muttley
31 juli 2012
DanneSundin skrev:
tkd_rille skrev:
DanneSundin skrev:

Du kan säga att du går med på blodprov men inte urinprov då det är genant. Sen är det bara de gym som är anslutna till vadenuheter som tar urinprov å portar va ja vet.. Mitt har dem inte tagit ett enda under mina 3 år smile

Ok. Ja då öppnar man ju för ännu fler möjligheter att kolla upp andra droger. Jo men de är väl oftast mindre gym med privata ägare som ej har.  Finns misstankar om att du tagit något olagligt får de ta in en smile

309 Inlägg
31 juli 2012
Sluta kladda ner tråden me snack om urinprov hit eller dit!!!Skapa en egen tråd för bövelen!

682 Inlägg
31 juli 2012
tkd_rille skrev:
DanneSundin skrev:
tkd_rille skrev:

Ok. Ja då öppnar man ju för ännu fler möjligheter att kolla upp andra droger. Jo men de är väl oftast mindre gym med privata ägare som ej har.  Finns misstankar om att du tagit något olagligt får de ta in en smile

Fast samtidigt kan man ju tycka att sitter man och tränar seriöst kanske man inte ska ränna runt och proppa i sig diverse preparat.. Förutom då AAS om man tycker om det..

Med det här inlägget lämnar jag tråden och ber om ursäkt för OT smile

208 Inlägg
31 juli 2012
Sjukt rolig tråd.. har blivit stannad så många gånger så jag tappat räkningen tongue

men vi kan ta en som är rätt rolig.

Utanför Kalmar finns det en stor rundel.

En kväll så skulle jag ut till mina morföräldrar för att det skulle hjälpa mig med en sak.
Jag är tungfotad och denna gången va inte nått undantag så jag hade nog60-70 igenom rondellen (som för övrigt är skyltad 70 och jag skulle rakt igenom).. inga konstigheter då jag visste hur jag skulle köra och det va tomt i rondellen och alla på infarter.

när jag kommit ut på rakan efter rondellen så tittade jag i backspegeln och såg hur en Polisbil snabbt komm ikapp mig så jag höll hastigheten och de följde efter tills jag svängde av och hann inte mer än in på vägen förrens de blinkade blått i skogen:P

Stannade fint såg i backspegeln att föraren hoppade ur så jag hissade snällt ner rutan. (måste tillägga att låten började spela på högsta volym i bilen va Kramiskanin - min största skatt )

konversationen löd såhär:

P: hejsan kan jag få se körkort?

J: javisst (räcker över körkortet och får tillbaka det nästan lika snabbt)

P Med undrande röst: har det hänt nått?

J: näe det tror jag inte. Vadåda?

P: jo för det är tillåtet att köra över hastighetsgränsen om det har hänt nått riktigt akut.

J: okay. Är det akut om man MÅSTE lära sig knyta en slips inom 1 timme?

P skrattar :Ja det är jätteakut då. Kör försiktigare i fortsättningen.

och jag får köra vidare.

Har flera roliga men det blir en annan gång wink

74 Inlägg
31 juli 2012
Richtenb skrev:

Haha, kunde inte hålla mig när jag läste den dära! lol

Sök