2998
Sök

Min S40 får helt nytt utseende och lite till..

Så.. Nu är det bara de lilla extra som ska göras.. men det blir ju mer o mer man hittar på =)

163 521 Visningar
Uppdaterades senast 5 januari 2014
209 Inlägg
21 juni 2013
Fortfarande luft i systemet, trampar ni å luftar på det gamla viset eller har ni tryck på bromsvätskebehållaren samtidigt som den skjuter in bromsvätska?

Trevlig midsommar på dig!

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Fortfarande luft i systemet, trampar ni å luftar på det gamla viset eller har ni tryck på bromsvätskebehållaren samtidigt som den skjuter in bromsvätska?

på det gamla sättet..

209 Inlägg
21 juni 2013
Blondizzz skrev:
Wunderbaum-adde skrev:

på det gamla sättet..

Jag antar att ni luftar Höger bakdäck -> vänster bakdäck -> höger framdäck sen sist vänster framdäck ?
Senast redigerat av Wunderbaum-adde (21 juni 2013)

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Blondizzz skrev:
Wunderbaum-adde skrev:

på det gamla sättet..

Jag antar att ni luftar Höger bakdäck -> vänster bakdäck -> höger framdäck sen sist vänster framdäck ?

jopp gör precis som man ska men samma problem återstår:/

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
Vill bara önska alla en trevlig midsommar smile

94 Inlägg
21 juni 2013
Blondizzz skrev:
Nightmare89 skrev:
Får man fråga va det är för färg du kör med? hur lätt e det att fixa? torkar det snabbt eller e det dagar man får vänta=

Det e lite bökigt att få ut taket.. man måste vara jätte försiktig.. Sen e det ganska så lätt.. använde biltemas värmetåliga mattsvarta färg:Dbig_smilebig_smile ,, sprayade flera tunna lager och det torkar rätt så fort.. lät det ligga över natten så e det klart.. smile
Men det ska inte monteras än på ett litet tag,, så det får ligga lite extra smile

Blev riktigt nöjd över resultatet smile

Hur kommer det sig att du använde den värmetåliga färgen? är det den färgen som ska klara av 650gradera?

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:
Nightmare89 skrev:
Får man fråga va det är för färg du kör med? hur lätt e det att fixa? torkar det snabbt eller e det dagar man får vänta=

Det e lite bökigt att få ut taket.. man måste vara jätte försiktig.. Sen e det ganska så lätt.. använde biltemas värmetåliga mattsvarta färg:Dbig_smilebig_smile ,, sprayade flera tunna lager och det torkar rätt så fort.. lät det ligga över natten så e det klart.. smile
Men det ska inte monteras än på ett litet tag,, så det får ligga lite extra smile

Hur kommer det sig att du använde den värmetåliga färgen? är det den färgen som ska klara av 650gradera?

Ja du-.. Jag hade den färgen  i garaget och ville bara testa.. för många som har lackat med vanlig blank.. eller sån färg har klagat så.. Jag ville testa smile

94 Inlägg
21 juni 2013
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:

Ja du-.. Jag hade den färgen  i garaget och ville bara testa.. för många som har lackat med vanlig blank.. eller sån färg har klagat så.. Jag ville testa smile

okii nä för jag undrade bara vill göra nått åt mitt inne tak, ser ju inte bra ut när allt är svart utan taket smile men den färgen fungerade bra eller? för jag hörde av en att den färgen måste nå 200grader för att den ska härda

354 Inlägg
21 juni 2013
Trådstartare
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:

okii nä för jag undrade bara vill göra nått åt mitt inne tak, ser ju inte bra ut när allt är svart utan taket smile men den färgen fungerade bra eller? för jag hörde av en att den färgen måste nå 200grader för att den ska härda

testa smile  Jag har blåst värme pistol på mina saker ja målat.. man vet aldrig föränn man testat smile

94 Inlägg
21 juni 2013
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:

testa smile  Jag har blåst värme pistol på mina saker ja målat.. man vet aldrig föränn man testat smile

gjorde du det för att det skulle torka fortare eller? hur blev själv innetaket efter du lackat det, håller färgen bra?

354 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:

gjorde du det för att det skulle torka fortare eller? hur blev själv innetaket efter du lackat det, håller färgen bra?

nej jag gjorde inte det för att färgen skulle torka.. allt jag  har lackat har stått i några veckor och det e fint.. det torkar rätt fort smile

Innertaket blev bra.. kan inte klaga på nått (än så länge) smile

94 Inlägg
22 juni 2013
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:

nej jag gjorde inte det för att färgen skulle torka.. allt jag  har lackat har stått i några veckor och det e fint.. det torkar rätt fort smile

okii får väl ge mitt innetak ett försök då smile tack för hjälpen, lycka till med bilen

354 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
ace85 skrev:
Blondizzz skrev:
ace85 skrev:

okii får väl ge mitt innetak ett försök då smile tack för hjälpen, lycka till med bilen

Ja det tycker jag att du ska göra.. värt o testa smile

354 Inlägg
22 juni 2013
Trådstartare
Kommer lite bilder..

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164762/164762-36066f815e574657786b63e66a271062.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164762/164762-0ccec07d9c3671986768fbc2222a6f4c.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164762/164762-1ad23e1e64913fc08a4709283cf12d20.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/165/164762/164762-11a1163b5519a58936821d35ee9cff77.jpg

Slänger upp mera bilder ikväll då dagen ska tillbringas i garaget smile

354 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
Yeyyyy big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Bromsproblemet är löst tonguetongue

Sååå snart så big_smilebig_smile

996 Inlägg
24 juni 2013
Blondizzz skrev:

Vad var problemet då...? smile

354 Inlägg
24 juni 2013
Trådstartare
TBergsten skrev:
Blondizzz skrev:

hehe lite slarv.... sad bromsoken satt på fel sida.. la ner dem i fel hink när jag  målade dem tonguetonguetongue sånt som händer men viktigaste e att det funkar nu smile

Maserati
483 Inlägg
24 juni 2013
Härligt att det löste sig smile

Jag älskar jordguppar !

996 Inlägg
25 juni 2013
Blondizzz skrev:
TBergsten skrev:
Blondizzz skrev:

hehe lite slarv.... sad bromsoken satt på fel sida.. la ner dem i fel hink när jag  målade dem tonguetonguetongue sånt som händer men viktigaste e att det funkar nu smile

Alla gör misstag, vi får vara glad över att det inte var värre än så smile

354 Inlägg
25 juni 2013
Trådstartare
TBergsten skrev:
Blondizzz skrev:
TBergsten skrev:

Alla gör misstag, vi får vara glad över att det inte var värre än så smile

Ja verkligen.. det kunde varit riktigt illa.. (vilket jag trodde att det va ) Men glatt överraskad blev jag  tonguebig_smilebig_smile

Sök