Lilljegern skrev:
Gött
men hur går det med den där regbes grejen du pratade på...?
Jo det går väl så där.. Har suttit o skrivit överklagan på 5 a4 sidor som jag ska skicka till transportstyrelsen imorgon..
Varför undrar ni?
Jo för att 18/8 stoppades jag o fick reg besiktning men 5 anm, punkter
*ingen regskylt fram
*Tonade sidorutor fram
*Motoreffekt överräns stämmer inte med orginal
*avgassystem ej original
*infästnigen fram stolar ändrad
Men han har aldrig provkört bilen eller gjort nått som kan antyda till motoreffekt ändrad.. sen stolarna i fram sitter ju på original skenor så infästningarna har jag aldrig ändrat
Visst tänkte jag.. Det var 2 olika poliser 1 som besiktade o 1 som skrev böter,, på min böteslapp står det att jag var brukare av bilen då den står på mamma MEN på flygande besiktnings pappret står det i kryssat att det var ägaren dom körde (o mamma har inte ens körkort)
Då bestämde jag mig för att ringa till skåne polisen och fick pratat med chefen för trafik enheten.. o han sa till mig att jag skulle bara gilla läget o att jag inte kommer nån vart med detta.. Överklaga GICK INTE sa han.. Blkev så irriterad på han o tackade för mig o trots hans attityd önskade jag han en trevlig dag..
Sen samma dag ca 14.50 ringer mobilen och det är nått mobil nr som jag inte har sparat.. Jag svarar och han presenterade sig som T....... .. det var jag som gjorde besiktningen..
Chockad som jag blev kände jag ilskan komma... Han sa till mig att han ville höra på mina synpunkter på det hela,,, och jag tog upp allting med han o då säger han så här.. " Ja bara för att man har annan IC så behöver inte det betyda att man har mer motoreffekt,. så jag kan inte veta det men för att vara snäll kan jag ta bort den punkten o skicka dig nya bes. papper med samma datum på posten.. VA???? JAG SKREK DET.. Frågade han om han var dum eller om han hade knarkat.. varför ringer han upp o mutar mig för att jag inte ska driva detta vidare.. Jag sa till han om du hade lyssnat nått på mig vad jag sa den dagen hade vi sluppit detta.. Nej inte mitt fel säger han..
Rent ut sagt bad jag han läsa paragrafer vad som man får o inte får göra i hans yrke för att han fattade tydligen inte nått...
Hela samtalet med han tog ca 20 min o efter det blev det klarare för mig att överklaga..
så imorgon postar jag brevet o ser vad som händer.. Hade samtalet på högtalaren så finns vittnen till hela samtalet...
Tycker ni att jag går för långt? Att jag inte ska överklaga??
Tacksam för tips och svar / feedback...
Ha en fortsatt trevlig kväll all a