Lozinmust skrev:
De som varit på garaget.org ett tag vet hur fantastiskt mycket endorfinslaven hatar BMW och lovordar gamla Volvo, för att på svenska vägar med potthål osv. så är minsann inget bättre än hans gamla 940 eller vad för annan mytisk bil han far runt i och konstant piskar oss stackars små BMW-pojkar med.
BMW's fyrhjulsdrift är inget att hänga i granen jämfört mot många andra märkes 4WD, men det hänger nog snarare som de flesta andra skrivit på nyare teknik/nyare bilar överlag som IMO snarare stjälper än hjälper.
Jag kör en gammal Honda Civic sedan från -86, utan hjälpmedel överhuvudtaget(ingen ABS, antispinn eller ens styrservo) och jag passerar fantastiskt många bilar på vägarna. Många svenskar är så rädda för snön, det är synd att man inte tar mer tid på sig att faktiskt lära sig hantera sin bil i alla väderlekar.
Skulle det bli snöstorm deluxe så skulle jag också behöva släppa av lite, givetvis, men det är enklare att känna vägen utan en massa teknik mellan ratten och hjulen tycker jag.
VOLVO ÄR BÄST! BMW SUGER! Osv. Osv. Suck.
Jag hatar verkligen inte BMW men tycker pojkarna som kör dem är nollor i de flesta fall.
Journalister skriver en massa positivt om BMW och folk med ringa erfarenheter hänger på trenden.
Det blir som en sekt alla drar samma mantra utan någon som helst självinsikt.....
Jag var där i yngre dagar och har kört en del nyare BMW bilar på mina tjänsterresor.
BMW imponerar inte på mig och jag träffar folk i min omkrets som lovordar BMW.
Volvo är inte bäst men lite modifikationer från rallyvärlden och lite körträning från en gammal SM-åkare.
Så kan man förnedra många "sektmedlemmar" oavsett bilmärke.....
Folk i sportbilskretsar och på motorforum tror att de köper kunskap med typen utav bil ock bänkpapper.
Det märktes när ja för en del år sedan tog hyrbilen runt på nurburgring 90hk FWD.
Jag åkte ifrån många Stuttgart ekipage med bur men i mina rallykretsar här hemma är det jämnt skägg.
Där är det tuff konkurrens...
Men pga avsaknade kunskaper inom vissa områden så håller sekterna ihop och drar sina mantra....
Historien är sann och jag har mången erfarenhet ej lämplig för bröstfödda sektmedlemmar...