Hm...Det låter som om "någon" har insett att jänkare har en inredning av bakelit som knarrar o har sig HELA tiden, o som dessutom anser sig vara en missionär med uppdrag att "snacka skit om BMW". Nej, BMW's original bromsar är inte de bästa, men de bromsar inte sämre än vad "alla andra liknande prestandabilar" iaf om man får tro tester med bromssträckor. Har för mig att alla (??) M modeller från o med E36 3.2 har åtminstone flytande skivor fram med en minsta diameter om 315mm. Jag tycker oxå att BMW har "snålat" lite med bromsarna, men byter man belägg till lite bättre så tar de riktigt bra. Jag vet att det är "bättre" med flerkolvs ok, men man skall nog kunna köra bil bra för att dra nytta av de. Har själv 8 reps 6 kolvs-ok på min ena bil med tillhörande 355mm skivor o "sportbelägg", o visst tar de klart bättre än original, utan tvekan! MEN jag har även en annan bil där jag "bara" renoverat bromsarna (nya skivor, renoverade ok samt Yellowstuff belägg) o dessa tar oxå rikitgt riktigt bra utan att mattas. Att komma o påstå att original bromsarna är skräp när "problemet" kan rättas till rätt enkelt genom att byta till hårdare mer värmetåliga belägg visar bara att man börjar tröttna på sin "bakelit bil". Men var inte ledsen, det finns köpare till allt så länge priset är rätt. I HCT's fall tror jag bestämt att han bör satsa på en riktig bil, typ en Brabus Rocket eller möjligtvis en G-Power Hurricane, då får han prestanda som matchar hans nuvarande bil, men där kvaliteten och materialvalet är hästlängder bättre, o dessutom är allt ordentligt ihopskruvat, o man hittar ingen bakelit heller för den delen:).
Gällande TS fråga: En M är mer än bara en stark motor. Det är ett koncept där man matchat motoreffekten med ett BRA chassie o byggt en bil med få svaga punkter. Jag hade valt M3.
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure