tjena jag hade en bil som jag köpt på avbetalning. och nu har jag sålt den. inget kvitto skrivet, ägarbytet är gjort. och nu har den nya ägaren fått reda på att jag köpte den på avbetalning och kräver att jag tar tillbaka bilen och ger tillbaka pengarna bara för att jag inte betalt färdigt till ägaren innan mej. och den nya ägaren vill anmäla mej för bedägeri. och dom säger att man inte får sälja en bil som man inte betalat färdigt, är detta något som jag har gjort fel eller något som dom har fått för sig? jag vill gärna ha snabba seriösa svar o råd hur fan jag ska göra!
Detta har jag hört talas om när jag sålde min VW Golf. Den nya ägaren frågade om jag hade skulder (vilket jag självklart INTE hade).
Den nya ägaren måste veta om de skulder som finns på bilen innan han köper bilen. Man måste isåfall betala alla skulder, men om man kan kräva att du ska tillbaka bilen vet jag inte.
då får du ju ta pengarna du fick för bilen och betala det lånet du hade på bilen
jo man kan de ja, men man är inte tvungen till att göra de
Annars vore det väl ganska smart att betala den slanten som är kvar på bilen från den summa pengar du fick för den? Borde inte båda den nya ägaren och den förra ägaren bli glada då?
då får du ju ta pengarna du fick för bilen och betala det lånet du hade på bilen
jo man kan de ja, men man är inte tvungen till att göra de
Annars vore det väl ganska smart att betala den slanten som är kvar på bilen från den summa pengar du fick för den? Borde inte båda den nya ägaren och den förra ägaren bli glada då?
jag kan säga så här att bilen var inte direkt soppasnål, o jag behövde pengarna till att köpa en snålare bil. o jag betalar fortfarande till förra ägaren!
Detta har jag hört talas om när jag sålde min VW Golf. Den nya ägaren frågade om jag hade skulder (vilket jag självklart INTE hade).
Den nya ägaren måste veta om de skulder som finns på bilen innan han köper bilen. Man måste isåfall betala alla skulder, men om man kan kräva att du ska tillbaka bilen vet jag inte.
jo men de var inga skulder som berörde honom, asså inga skatte skulder eller nått sånt.