3497
Sök

Ang. en bilaffär som jag behöver akut svar på!!

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
tjena jag hade en bil som jag köpt på avbetalning. och nu har jag sålt den. inget kvitto skrivet, ägarbytet är gjort. och nu har den nya ägaren fått reda på att jag köpte den på avbetalning och kräver att jag tar tillbaka bilen och ger tillbaka pengarna bara för att jag inte betalt färdigt till ägaren innan mej. och den nya ägaren vill anmäla mej för bedägeri. och dom säger att man inte får sälja en bil som man inte betalat färdigt, är detta något som jag har gjort fel eller något som dom har fått för sig? jag vill gärna ha snabba seriösa svar o råd hur fan jag ska göra!

5 089 Inlägg
6 januari 2013
Jag vet inte exakt hur det funkar. Men han måste väll ta över ditt lån typ?

\Lindgren

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:

detta e inget lån, de är en överenskommelse me privatperson asså inga bolag inblandade. o den nya ägaren gav en klump summa

5 131 Inlägg
6 januari 2013
då ser inte jag någon anledning för nya ägaren att bry sig. då är det väl ditt problem å göra dig skuldfri eller nått.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
då ser inte jag någon anledning för nya ägaren att bry sig. då är det väl ditt problem å göra dig skuldfri eller nått.

precis va jag tycker med, de finns ju inga regler på de precis

5 089 Inlägg
6 januari 2013
volvoraggare91 skrev:
FLindgren skrev:

detta e inget lån, de är en överenskommelse me privatperson asså inga bolag inblandade. o den nya ägaren gav en klump summa

Då ska väll den nya ägaren skita i vad du har för privatlån?tongue han behöver ju inte betala något mer till någon så han borde ju vara glad?

\Lindgren

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
FLindgren skrev:
volvoraggare91 skrev:
FLindgren skrev:

Då ska väll den nya ägaren skita i vad du har för privatlån?tongue han behöver ju inte betala något mer till någon så han borde ju vara glad?

aa precis va jag menar med. de stör ju inte dom tongue menmen vi får se vad som händer tongue

535 Inlägg
6 januari 2013
då får du ju ta pengarna du fick för bilen och betala det lånet du hade på bilen

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
DKn skrev:
då får du ju ta pengarna du fick för bilen och betala det lånet du hade på bilen

jo man kan de ja, men man är inte tvungen till att göra de

V O L V O
401 Inlägg
6 januari 2013
Detta har jag hört talas om när jag sålde min VW Golf.
Den nya ägaren frågade om jag hade skulder (vilket jag självklart INTE hade).

Den nya ägaren måste veta om de skulder som finns på bilen innan han köper bilen.
Man måste isåfall betala alla skulder, men om man kan kräva att du ska tillbaka bilen vet jag inte. hmm

V O L V O 7 4 0

88 Inlägg
6 januari 2013
volvoraggare91 skrev:
DKn skrev:

Men vad menar du med det du får la betala dina skulder till killen fattar du väl!!!
Annars lär ju inte han bli glad på dig.

Owner of 1960 Cadillac Convertible
http://www.garaget.org/?car=264439
Rogge

33 Inlägg
6 januari 2013
volvoraggare91 skrev:
DKn skrev:

Annars vore det väl ganska smart att betala den slanten som är kvar på bilen från den summa pengar du fick för den? Borde inte båda den nya ägaren och den förra ägaren bli glada då?

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Escargot skrev:
volvoraggare91 skrev:
DKn skrev:

Annars vore det väl ganska smart att betala den slanten som är kvar på bilen från den summa pengar du fick för den? Borde inte båda den nya ägaren och den förra ägaren bli glada då?

jag kan säga så här att bilen var inte direkt soppasnål, o jag behövde pengarna till att köpa en snålare bil. o jag betalar fortfarande till förra ägaren!

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Backstriker skrev:
volvoraggare91 skrev:
DKn skrev:

Men vad menar du med det du får la betala dina skulder till killen fattar du väl!!!

jag betalar fortfarande till honom varje månad o han klagar inte! de e den nya ägaren som klagar!

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Mike_87 skrev:
Detta har jag hört talas om när jag sålde min VW Golf.
Den nya ägaren frågade om jag hade skulder (vilket jag självklart INTE hade).

Den nya ägaren måste veta om de skulder som finns på bilen innan han köper bilen.
Man måste isåfall betala alla skulder, men om man kan kräva att du ska tillbaka bilen vet jag inte. hmm

jo men de var inga skulder som berörde honom, asså inga skatte skulder eller nått sånt.

33 Inlägg
6 januari 2013
volvoraggare91 skrev:
Backstriker skrev:
volvoraggare91 skrev:

jag betalar fortfarande till honom varje månad o han klagar inte! de e den nya ägaren som klagar!

Hur fick den nya ägaren reda på eran deal då?

579 Inlägg
6 januari 2013
Är de inte så att lånet skrivs över på den nya ägaren automatiskt? eller är jag helt ute och cyklar?!

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
motorraZ skrev:
Är de inte så att lånet skrivs över på den nya ägaren automatiskt? eller är jag helt ute och cyklar?!

men de finns inget lån iblandat, detta e en privat deal mellan privatpersoner som de handlar om

64 Inlägg
6 januari 2013
Trådstartare
Escargot skrev:
volvoraggare91 skrev:
Backstriker skrev:

Hur fick den nya ägaren reda på eran deal då?

inte en aning

Supraman
2 300 Inlägg
7 januari 2013
Allt är väl beroende på hur lånet är uppbyggt.
Kolla alltid med långivaren vad som gäller för just ditt lån.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök