Sweeper skrev:
Kul projekt
har själv en audi 80 2.8 quattro ståendes i garaget med rasad låda som jag ska byta snart. Tyvärr så har all snö smält här i skåne igen
Du vet inte nån som har en s2 kofångare liggandes?
Tackar, tyvärr inte!
Cassius skrev:
Nu vet jag inte om värmebekymren löste sig på AAN motorn? Men annars brukar ju en ökande motortemp vid last kunna vara en indikering på dålig topp-packning med. Jobbar du på bilverkstad har ni väl utrustning för att se om det finns avgasrester i kylvattnet?
Bara en tanke.. Oftast "skönare" att kunna byta en sån sak Innan den går helt
I övrigt ett kul projekt, hade gärna haft mer flås i min Quattro också.. men jag är mer sugen på 2 cylindrar och 1,6 liter till i volym.. Får väl se om det nånsin blir nått av med det, eller om man köper en "färdig" sådan bil istället
Nja, dåligt flöde genom original kylaren verkar ha varit problemet.
Inga avgaser i kylvattnet som det verkar iaf.
Tackar, Ja ska till o beställa och montera en ny kylare snart faktiskt
Massa annat som tagit min tid sista delen av året.. hehe!
WobbzGurka skrev:
hur går det? mycket trevligt projekt!
Tottii skrev:
Hur gåre mannen??
Tackar!
Stått still sedan i vintras
Har köpt hus/garage och div. andra projekt har tagit tid.
Nu har jag snart kommit igång med bygget igen troligen, köpt på mig div. delar och fått hem de mesta till mitt eget garage hemma på tomten. Så snart ska de väl kunna bli fart med 2.5l bygget.
Har fixat och donat massa hemma i huset, på tomten och i garaget sista halvåret sedan vi blev husägare.
Vilket är för jäkla skönt att vara. Ha allt sitt eget på hemmaplan
Nu kan man gå ut i garaget när man vill utan att behöva planera dagen för att åka till garaget med mat, hund osv.
En översikt från vägen på vårat hus
Gamla a6an (förra bruksbilen) parkerad framför garaget...
Dimljuset fick stryka på foten förra vintern efter lite närkontakt
Även 1st extraljus och stötfångaren fick ge med sig lite. Nåja! Sånt som händer...
Men fyndade ett beg. dimljus på NA-swapmeet för 150:-
Tog hem s2an till huset i våras med såklart och placerade den framför garaget. Fortfarande med vinterhjulen på t.o.m
Lagomt till hösten så köpte jag mig ett CP-service grenrör av en kille neråt i sverige som hade byggt nå nytt eller ja de hade blivit över efter nå bygge iaf
Blev enklare och snabbare gjort såhär än att bygga ett eget..
Parade ihop grenröret tillsammans med mitt 5862 aggregat och en nydonad audi original wastegate för att se hur de skulle bli. Blir nog fint under huven sen
Och häromdagen fick jag hem en lätt begagnad 4-pucks sinterlamell och en 707-tryckplatta. Nu är nästan alla delar inköpta till 2.5l bygget iaf!
Saknas väl spridare, kammar och ett justerbart kamdrev.
+ nån packning och första biten downpipe skall tillverkas.
En värre kylare skall beställas utav en kille vid namn Vidar ifrån Norge som special bygger en åt mig efter mina önskemål. Då jag har s4ans insug så blir kylaren ngt försänkt där på höjden, men för att kompensera upp det så är den istället tjockare. Hans kylare ser mkt bra ut och snart kommer jag lägga en beställning på en sån
Just nu håller jag på och färdigställer garaget så man kan tillbringa lite tid där i vinter
Har sedan vi flyttat in målat golvet, installerat luftvärmepump och en hel del hyllor och köpt på mig verktyg m.m.
Till helgen nu kommer en klinkers kant längst ner på väggen sättas dit för att skydda gips väggarna mot fukt som lätt bli när man kör in skotern efter en tur i snön eller kör in en snöig bil
Och eftersom vi flyttat en bit utanför stan och de blir lite mer bilåka blev det även en ny bruksbil.
Sålde av gamla a6 1.8t quattron och köpte mig en Passat Variant R-line 2.0Tdi DSG -2010 istället..
Att man inte skaffat bil med automat tidigare, slippa växla hela tiden
Ja är nöjd och självklart har ja inte kunnat hålla händerna ifrån att pilla på den heller
Lite fälgar, lite toning, slutrör, diod konvertering här o var och lite smått o gott så ser den ut såhär:
Så snart kanske man kan börja lite smått med maskinen till s2an...
kanske blir lite tätare uppdateringar framöver iaf i bästa fall
stay tuned.....