Så nu är bilen ihopsatt (för tillfälle), och provkörd.
Med spec
Motor: M50TUB25 (vanos)
Växellåda: S5D 310Z (ZF 310)
Bakaxel: 3,15 25% Slip Diff
Stora hardyskivan, grövre drivaxlar och kortare kardan (än originalbilen)
Nya hjullager bak, bromssköldar bak, handbromsbackar (och för tillfälle svarvade originalskivor)
3 ekrad original bmw ratt med airbag.
Mycket gjort men mycket kvarstår, bilen är ihopskruvad och kan användas men under tiden ska den renoveras och moddas vidare.
D första som ska göras nu framöver är byta innertak och stolpar mot svarta, sätta in en tillfällig stereo och börja med kabeldragning för ljud (baslådan måste in
), lacka och montera Zendervingen, besiktiga bilen, laga bagageluckelåset (irriterande), byta krängningshämnare bak (sitter en klen jävel där) och på me coilissar.
Sen måste ja inhandla massa delar, nya länkarmar fram me spindlar, nya styrstag, och delrin bussningar till länkarmarna fram, nya Brembo Max bromsskivor och ATE bromsbelägg fram. Brembo Max bromsskivor och ATE bromsbelägg bak och så delrin bussningar till bärarmarna bak. Då får man chassit i ok skick.
Sen blir d E46 M-style front och one block angeleyes och så skicka in fälgarna på renovering.
Yeah baby nu kör vi !!!!