3720
Sök

Saab 9-3 07 AEM luftfilter

15 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
Hej, har en Saab 9-3 07 v6 aero, automat. Vill sätta in ett AEM luftfilter, min fråga är då, hur kommer detta påvärka motron? Hört att det kan skada och det vill jag givetvis inte. Jag skall dessutom besikta bilen kommande månad, det är inget som dom kommer bli klaga på? Någon som kan vara vänlig att säga vilka diameter jag har på bilen? Jag kan inget om biler, men gillar do mendå roll

Läste att man kunde sätta en "platta" för lufthålet, är det något som är bra?

3 860 Inlägg
3 mars 2013
Tror inte man ska lägga nån "platta" för några luft hål wink

AEM filtrena är bland de bättre på marknaden, enkla att sköta och iom att de inte ska oljas in så minskar man klart risken att bränna några Luft Masse Mätare!

Besiktningen KAN göra nedslag på öppna filter, dock ytterst sällan...

Helst ska filtret inte suga i sig någon varmluft från motorn, Kika på BSR.se där har dom avskärmningsplåt till sitt filter kitt. Personligen håller jag mig dock så långt borta från deras JR filter som möjligt dock...

Enklaste sättet att se hur stort filter du kan ha, om du ska köpa universal typ AEM, är väl att ta av locket till org filterboxen, mäta diameter vid inloppsröret mot motor/turbo och hur mycket utrymma du har förr filter sen, dimeter o längd...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

15 Inlägg
3 mars 2013
Trådstartare
spokenratt skrev:
Tror inte man ska lägga nån "platta" för några luft hål wink

AEM filtrena är bland de bättre på marknaden, enkla att sköta och iom att de inte ska oljas in så minskar man klart risken att bränna några Luft Masse Mätare!

Besiktningen KAN göra nedslag på öppna filter, dock ytterst sällan...

Helst ska filtret inte suga i sig någon varmluft från motorn, Kika på BSR.se där har dom avskärmningsplåt till sitt filter kitt. Personligen håller jag mig dock så långt borta från deras JR filter som möjligt dock...

Enklaste sättet att se hur stort filter du kan ha, om du ska köpa universal typ AEM, är väl att ta av locket till org filterboxen, mäta diameter vid inloppsröret mot motor/turbo och hur mycket utrymma du har förr filter sen, dimeter o längd...

Okej, tack! jag är helt lost på sånt här, men jag får försöka!

Sök